Custom Caféracer bygge

Nu tar jag och mitt hår varsin öl.

Bifogat

• fritte 1.JPG
    fritte 1.JPG
    38.5 KB · Visningar: 120
Får väl slänga ihop ngt i CAD :)

Blir det en sån häringa hjälm framledes månne?
picture.php

Iskallt!
Vindfånget lär vara spännande :D

111k läsningar, det är en heeeel del! bra där!
Din hoj är snyggare än din frisyr :krama
Tyckte den va läcker redan på mc mässan för 1? år sedan. Inte hållt så mycket koll på vad som hände sen dess, men flitens lampa har lyst ser jag.

Last edited:
Cheers!

Frippan var en kvällens "infall" :)

Lägger på tok för mkt tid på denna hoj, bara att inse.
Om det är värt det? Självklart.

Störtskön frilla!:hihi

Ska bli kul att se grejorna när de kommer tillbaka från lack, blir nog helcoolt:tummenupp

Vissa dagar är fan helt magiska!

Var och skulle kika på mina prylar som är inlämnade på lack idag.
Klarlacken hade spjälkats och lämnat stora kratrar (luftbubblor) efter sig i ytan... Detta innebär fler mellanslipningar = dyrare lack. Dessutom hade kolfibern lyft sig ifrån ABS plasen på ett ställe..

Att jag dessutom fick P-böter då jag ställt in P-skivan fel, kom hem och skulle lasta ut ett par pilsnerkassar när jag får se att en burk gått sönder och läckt ut en massa öl på sätet.

Jag lägger mig ned och dör..

Bifogat

• tasmanian-roadkill9.jpg
    tasmanian-roadkill9.jpg
    76.7 KB · Visningar: 76
Last edited:
Vissa dagar är fan helt magiska!

Var och skulle kika på mina prylar som är inlämnade på lack idag.
Klarlacken hade spjälkats och lämnat stora kratrar (luftbubblor) efter sig i ytan... Detta innebär fler mellanslipningar = dyrare lack. Dessutom hade kolfibern lyft sig ifrån ABS plasen på ett ställe..

Att jag dessutom fick P-böter då jag ställt in P-skivan fel, kom hem och skulle lasta ut ett par pilsnerkassar när jag får se att en burk gått sönder och läckt ut en massa öl på sätet.

Jag lägger mig ned och dör..

ehh:brynad lixom de kan bara bli bättre härifrån :fyllisar

Man kan väl hoppas!

Min erfarenhet säger mig dock att börjar det gå troll i något slutar det alrdig.

Dåligt med uppdateringar på ett tag, men här kommer slutligen en glad nyhet :):)

Var och kikade på det halvfärdiga resultatet idag och det ser mycket bättre ut än sist. Lackeraren har kämpat som fan med min framskärm som tydligen blev ett riktigt härke att rädda. Kolan hade släppt i kanten mot den vanliga ABS-plasten :mad:

Nu skall gubbarna stripas och därefter skall 2 lager till läggas med tillhörande mellanslip. Designen funkar klockrent!

Fan vad glaaeer man blir :banana

Bifogat

• panzaa_betty137.JPG
    panzaa_betty137.JPG
    69.8 KB · Visningar: 114
  • panzaa_betty138.JPG
    panzaa_betty138.JPG
    66.4 KB · Visningar: 106
  • panzaa_betty139.JPG
    panzaa_betty139.JPG
    98.3 KB · Visningar: 118
Dåligt med uppdateringar på ett tag, men här kommer slutligen en glad nyhet :):)

Var och kikade på det halvfärdiga resultatet idag och det ser mycket bättre ut än sist. Lackeraren har kämpat som fan med min framskärm som tydligen blev ett riktigt härke att rädda. Kolan hade släppt i kanten mot den vanliga ABS-plasten :mad:

Nu skall gubbarna stripas och därefter skall 2 lager till läggas med tillhörande mellanslip. Designen funkar klockrent!

Fan vad glaaeer man blir :banana

Skönt att det gick att få ordning på. ABS-plast är ngt jag undviker vid byggen, just för att det är så svårt att få fäste på.

Blir ju jäkligt snyggt det där. Är det btw biltema blinkers som du putsat eller lurar ögat mig?

Skönt att det gick att få ordning på. ABS-plast är ngt jag undviker vid byggen, just för att det är så svårt att få fäste på.

Känns som en stor lättnad :)
Hoppas att det sista nu flyter på bra.

Blir ju jäkligt snyggt det där. Är det btw biltema blinkers som du putsat eller lurar ögat mig?

Stämmer gott!

Vill inte har kromat då jag inte gillar ytan, känns för "fejkat".
Jag vill ha polerat alu så jag dassade helt enkelt ned dem och polerade upp. Ställer mig dock frågande till hur bra alu det¨är, men det lär visa sig om inte annat!

Last edited:
Ser skitläckert ut. Kommer bli kanon när du får allt på plats! :)

Tackar boys!

Hoppas på att få leveransen nästa vecka.
Nu när trajjan är klar och förhoppningsvis rullar som den skall kan jag återigen vända mig till Betty. Har införskaffat ett tjog nya rördelar idag och skall genast sätta igång med att tillverka ett nytt 2-1 system, denna gång blir slutdelen 3", mot tidigare 2,5" (det systemet som ligger på en åker utanför Enköping". Lär ta hysteriskt lång tid precis som sist att bygga, men vfan vila kan man göra i graven!

Dåligt med uppdateringar, men jag går mest och klurar snarare än att producera. Fick plocka upp mina svets/avgasbyggarkunskaper igen.

Problemet detta år är att svetsen står i min lilla snickarbod utanför huset, hojjen på nedre plan i huset. Detta innebär att jag får springa emellan som en tok, mäta punkta, sesta, mäta...

Svetstarna såg till en början ut som skit - var nästan ett år sedan :näsblod + att jag använde vinkelkapen till att dela rören.
Uppfann hjulet igen och har nu lärt mig att tejpa först, sedan såga lugngt och fint med bågfil. Detta sparar mig sjukt mkt tid med efterarbete samt svetsjobb.

Det trista i kråksången var att rören såg horibla ut under avgasbandagen trots att jag målat dem 5 ggr innan med värmebeständig färg. Nog hade jag väntat mig rost, men detta var MYCKET! Nästa system kommer att snickras ihop av RF-stål.

Det blir en variant på förra årets system även detta år (mitt gamla ligger ju och skräpar på en åker utanför Enköping, som för övrigt är staden som gud glömde). Denna gång blir det dock ett 3" avslut.

Har flyttat fram grenrören 12 cm för att få plats med en längre och fetare dämpare. Passar även på att flytta upp grenrören 4 cm för ngt ökad markfrigång. Skiten lär väl ändå ta i.. men men!

Såhär långt har jag hunnit än så länge.

Bifogat

• Panzaa_betty140.JPG
    Panzaa_betty140.JPG
    83.6 KB · Visningar: 157
  • Panzaa_betty141.JPG
    Panzaa_betty141.JPG
    50.7 KB · Visningar: 116
  • Panzaa_betty142.JPG
    Panzaa_betty142.JPG
    54.9 KB · Visningar: 108
Ett hyfsat alternativ är att svartkroma.
Naturligtvis så är rostfritt bättre, men det brukar vara lite tjurigt att svetsa utan att det börjar rosta, samt att det är sprickbenäget.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT