Custom Caféracer bygge

12 lakan för mina bromsok... man e fan inte klok

På riktigt? Jösses säger Snål-Olle... :)

Livet och ekonomin är hård :)

Kort update:
- Ena kåpan slipad och putsad till högglans, lite små luftbubblor som skall läggas igen. Klåpade mig för ett par lager epoxy sedan så dessa små repor syns om man tittar riktigt nära (vem fan som nu gör det). Jävligt nöjd för att vara första försöket dock!
- Andra kåpan beklädd

Vackert, bra jobbat!
 
Last edited:
Tackar!

Slipade faktiskt ned den 1 gång till idag och smekte på ett lager genomskinligt kladd igen.
Fick små luftbubblor som inte såg så vackra ut när jag lade vax på. Ett tips är att torka av vaxet med thinner innan man börjar stryka på epoxy... skär sig lite annars.. - koma.
Måste vara alla plastångor!

Oken+reglagen går egentligen på 45´ nya, så 12 får väl räknas som billigt ;)
 
3 kåpor som är besudlade :)
 

Bifogat

  • panzaa_betty42.JPG
    panzaa_betty42.JPG
    78.4 KB · Visningar: 152
Är det svårt att jobba med kolfiber?
Är lite sugen på att testa detta på min xrv...
 
Tackar för pilsner och bakverk.:tummenupp


Kan meddela er alla att coolfiberbitarna kommer bli kanon !
 
Nu blir jag nyfiken. Kan man inte skita i momentet att bygga en skärm för att beklä den med kolfiber, menar om man gör en plugg, i ditt fall så hade du ju en skärm i stål, och så gör man en avgjutning och kör epoxy/kolfiber där. Blir det åt helvete eller, har aldrig själv jobbat med det men funderar på att testa då inget "kul" finns att köpa till stofilmoppen:gnissla:gnissla
 
Är det svårt att jobba med kolfiber?
Är lite sugen på att testa detta på min xrv...

Kladddigt, dyrt, onödigt, men förbannat kul!
Eller not :tuttar

Nu blir jag nyfiken. Kan man inte skita i momentet att bygga en skärm för att beklä den med kolfiber, menar om man gör en plugg, i ditt fall så hade du ju en skärm i stål, och så gör man en avgjutning och kör epoxy/kolfiber där. Blir det åt helvete eller, har aldrig själv jobbat med det men funderar på att testa då inget "kul" finns att köpa till stofilmoppen:gnissla:gnissla

Absolut inga prob, men det är lätt att vara efterklok!
Tror dock att det hade blitt problem med att få bort luftbubblor, etc för att få en riktig homogen massa.

Återigen, tänk först, tänk igen sen gör. Det brukar jag ha problem med :D

Tackar för pilsner och bakverk.:tummenupp
Kan meddela er alla att coolfiberbitarna kommer bli kanon !

Lugna puckar :)
 
Last edited:
Absolut inga prob, men det är lätt att vara efterklok!
Tror dock att det hade blitt problem med att få bort luftbubblor, etc för att få en riktig homogen massa.

Återigen, tänk först, tänk igen sen gör. Det brukar jag ha problem med :D

mmm, samma här, vi kanske har samma pappa lr nåt :D
ja det var absolut ingen kritik men tänkte att det kanske fanns någon fördel med glasfibern som jag inte fattade riktigt.
Gör man likadant som med glasfibern då fast med kolfibern?
 
Vän av ordning kan säkerligen redogöra för fördelarna med att använda ngn form av sandwich konstruktion med olika material, själv är jag för dåligt påläst.

Kruxet om du endast lägger ett lager kolfiber och sedan river den från ursprungsformen är att den spricker. Lyckas du är det bara att lägga glasfiber på insidan.

Sanningen när det gäller att använda glasfiber/kolfiber kombinerat handlar mycket om kostnaden för material. Glasfiber är MKT billigare helt enkelt.

Precis bestämt mig för att ta ledigt 3 veckor vid jul så att jag hinner bli klar med hojjen tills i vår. Skall bli ljuvligt!
 
Börjat fundera vart man skall göra av avgaset inför nästa sässong.
Den lösning som sitter på idag funkar sådär med tanke på den dåliga markfrigången, att min högerdojja smält vid 2 tillfällen tack vare värmeutvecklingen samt att det inte blev särskilt snyggt.

Tips mottages gärna!
 
Börjat fundera vart man skall göra av avgaset inför nästa sässong.
Den lösning som sitter på idag funkar sådär med tanke på den dåliga markfrigången, att min högerdojja smält vid 2 tillfällen tack vare värmeutvecklingen samt att det inte blev särskilt snyggt.

Tips mottages gärna!

Bjuder du på bira så kan vi spåna !
 
Bira bjuds enligt sedvanlig tradition :)
 
Börjat fundera vart man skall göra av avgaset inför nästa sässong.
Den lösning som sitter på idag funkar sådär med tanke på den dåliga markfrigången, att min högerdojja smält vid 2 tillfällen tack vare värmeutvecklingen samt att det inte blev särskilt snyggt.

Tips mottages gärna!

högt a la min hoj kanske?
 

Bifogat

  • 20090814002-Optimized.jpg
    20090814002-Optimized.jpg
    141.6 KB · Visningar: 185
  • 20090814001-Optimized.jpg
    20090814001-Optimized.jpg
    168.5 KB · Visningar: 154
Mina ben tenderar att sitta ivägen ;)

Men tack ändå
 
Små luftbubblor skall läggas igen, slipas ned sen orkar jag inte slipa mer på dessa förbannade kåpor. Har spenderat sjukt många timmar vid diskhon nu, mina fingrar ruttnar snart ;D

Henke kom hit och klarlacka mina kåpor

Det utlovas massor med :öl
 
Små luftbubblor skall läggas igen, slipas ned sen orkar jag inte slipa mer på dessa förbannade kåpor. Har spenderat sjukt många timmar vid diskhon nu, mina fingrar ruttnar snart ;D

Henke kom hit och klarlacka mina kåpor

Det utlovas massor med :öl

Hi hi hi någon som börjar få frökenhänder av våtslipapper.
Har galet nu innan hjul men fter det så kan vi skvätta på lite lack.:tummenupp
 
Minns hur det var i våras. Har ju en sånna där fingeravtryckningsläsningsmockajäng på datorn. Den var lagom intresserad av att godkänna mig, hade inga fingeravtryck alls.

Lagom att slå sig in på brottets bana?

Kör på med ditt el Pucko, vi har hela våren på oss ;)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top