CSS Kurser 2007

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
(nyhet)

Nu är det dags att anmäla sig till 2007 års CSS-kurser. SMC har 3 datum planerade på Artic Circle Raceway, Gelleråsen och Kinnekulle Ring. CSS-handlar om att från grunden bli lärd hur du hanterar din MC på bästa möjliga sätt. Passerar ung såsom gammal.

Artikel: http://www.sporthoj.com/article.php?aid=394

Vore mycket roligare om hemsidan funkade så att man kunde anmäla sig:va .

Är lite sugen på SMCs omtalade Broms och kurvkurs eller Sporthojskursen...finns det några datum spikade för 2007?

Verkar intressant men synd att det ska vara så dyrt. Men man kanske får valuta för pengarna?

inte knutstorp :gråta
är det bara jag som inte hittar vad det kostar :confused:

wonderwizard skrev:
2666208 3500:- / Dag om SMC medlem
3850:- / Dag ej SMC medlem

5 st 20 minuters pass på bana

lite sugen blir man iaf :yoparty

visst blir man, men det är en bit till närmaste banan tyvärr.

-dB skrev:
2666253 visst blir man, men det är en bit till närmaste banan tyvärr.

Tyvärr e det ju det.. Hade det ändå funnits knudan som alternativ, så hade man ju börjat planera ledighet... men nu vettefan

wonderwizard skrev:
2666262 Tyvärr e det ju det.. Hade det ändå funnits knudan som alternativ, så hade man ju börjat planera ledighet... men nu vettefan

Samma här. Jag hade bestämt mig för att ta CSS steg 1 2007 på Knutstorp men så visar det sig att det inte blir något här nere...:confused: :(

Motorrad skrev:
2666331 Samma här. Jag hade bestämt mig för att ta CSS steg 1 2007 på Knutstorp men så visar det sig att det inte blir något här nere...:confused: :(
Har du varit på andra banor bortom skåne? :) Kan ju vara en kul grej att testa på ny bana samtidigt. Kan vara mycket värt att testa ny körteknik på en ny bana samtidigt.

Swedie skrev:
2666355 Har du varit på andra banor bortom skåne? :) Kan ju vara en kul grej att testa på ny bana samtidigt. Kan vara mycket värt att testa ny körteknik på en ny bana samtidigt.

Ska till Gotland 1-3/6 2007. Vi lär nog träffas i verkligheten där. Fråga din kära.

Knutstorp hade varit bra för mig så hade jag sluppit ta semester för de dagarna med samt sparat åtminståne en övernattning också. Jag ska överväga lite till innan jag bokar CSS för nästa år.

SMC har följande krav på deltagarna och deras motorcyklar:
* Motorcykeln ska vara godkänd att användas i trafik, alltså skattad och besiktigad. Motorcykeln ska ha minst trafikförsäkring.

Är det nytt för i år?

flugan skrev:
2666677 SMC har följande krav på deltagarna och deras motorcyklar:
* Motorcykeln ska vara godkänd att användas i trafik, alltså skattad och besiktigad. Motorcykeln ska ha minst trafikförsäkring.

Är det nytt för i år?

Nej det gällde förra året också.

Man behövde ju inte ha en hoj med gatkåpor/lysen, men hojen skulle vara minst trafikförsäkrad. Det sa de till mig när jag skulle köra med min R6:a.

Vad det gäller Lill-Backlund så är/var han ju med i SMC´s roadracingfabriken och fick säkert något undantag då han ej har körkort.

Magnus skrev:
2666732 Man behövde ju inte ha en hoj med gatkåpor/lysen, men hojen skulle vara minst trafikförsäkrad. Det sa de till mig när jag skulle köra med min R6:a.
.

Dvs att det ska finnas reg skylt på MC´n - och finns detta finns det även trafikförsäkring. Om denna är betalt, får ägaren stå för själv.
Är det inte betalt trafikförsäkring på ett reggad fordon och det blir en olycka vill trafikförsäkrings föreningen tråda in.

SMC vett sålunda via en reg skylt att det finns försäkring för skada på deltagera - så pas enkelt är det.

mafo skrev:
2666659 Mo i Rana i augusti. I juli 2006 var det 8+ och regn. :)

Det var också 25-30°C i flera dagar/veckor så det är lite olika det där :) Hade det inte kostat så mycket och jag kört bättre än jag gör hade jag nog hälsat på morsan å kört lite hoj i augusti :)

Swedie skrev:
2666355 Har du varit på andra banor bortom skåne? :) Kan ju vara en kul grej att testa på ny bana samtidigt. Kan vara mycket värt att testa ny körteknik på en ny bana samtidigt.

det tråkiga med det är att man måste lära sig en ny bana är att innan man har koll på bansträckningen så är det svårt att fila på körtekniken. det blir liksom mycket nytt på samma gång. därför hade jag föredragit knutstorp eftersom jag hittar runt där.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back