Csn

Markus skrev:
Jag vet vad du menar, ge dig inte in i den här diskussionen. Det kommer sluta med att du ska bevisa dina påståenden - låt "dem" motbevisa dig i stället.

P.Fortuyn

Så du menar, Pim, att det är ok att haspla ur sig vad som hellst?

gladh

musse skrev:
Sant ! men det var du som tog upp det :confused: :va
P.s Jag kan tänka mig att lägga ett skambud på din mc-utrustning :lol

Arai RX7 Haga rep + rökat visr
Spidi stlk 52
Dainese ledat ryggskydd
Alpinestars smx goretex boots
Halvarsson race handskar

Allt i mycket bra skicka, som nytt faktiskt:)

Blackninja skrev:
Arai RX7 Haga rep + rökat visr
Spidi stlk 52
Dainese ledat ryggskydd
Alpinestars smx goretex boots
Halvarsson race handskar

Allt i mycket bra skicka, som nytt faktiskt:)

Du får mitt bidrag+lån som kommer i slutet av maj för hela peketet ;)

//@

d1ce skrev:
Posten dimper nog ner om ~2h, dags att bli lite orolig med andra ord... :(

//@

En i klassen som med tjänat alldeles för mycket fick inte sitt idag, han kommer med få betala tillbaks allt. Men du har fått det brevet där du skall fylla i hur mycket du tjänat och så va?

korvgubbe skrev:
Jag menar ingenting. Jag vädrade några generella funderingar.
Och anledningen till mitt inlägg var att diskutera CSN, stuier och bidrag. Inte till att disskutera din definition av ordet pack.

Fördommar är när man stämplar någon i förhand baserat på grupptilhörighet, utseende, religion, sexuell läggning osv.

Dig har jag bara värderat efter de kommentarer som du i allra högsta grad själv kläckt ur dig.

Huruvida du har tunnelseende eller inte tror jag nog du själv kan svara på bäst. Även om du inte är medveten om svaret själv lär det om inte annat visa sig förr eller senare.

Jag sa att jag mött individer med väldigt trång världsbild. Huruvida du är en av dem låter jag dig själv svara på.

Haha, för en som inte menar någonting pratar du mycket :7peta

Blackninja skrev:
En i klassen som med tjänat alldeles för mycket fick inte sitt idag, han kommer med få betala tillbaks allt. Men du har fått det brevet där du skall fylla i hur mycket du tjänat och så va?

Nix? Det känner jag inte till, man kanske klarar sig iaf då...

//@

Pack= Looseers som inte tar tag i sitt liv och är nöjda med att leva på bidrag. :kocko

Hoppas jag inte trampade någon på foten nu :va

Jarle skrev:
Pack= Looseers som inte tar tag i sitt liv och är nöjda med att leva på bidrag. :kocko

Hoppas jag inte trampade någon på foten nu :va

Skulle nog kunnat tänka mig samma definition...

Däremot har jag nog aldrig stött på någon som faktiskt trivs med att gå sysslolös och medvetet och frivilligt valt att leva på existensminimum i form av bidrag..

korvgubbe skrev:
Skulle nog kunnat tänka mig samma definition...

Däremot har jag nog aldrig stött på någon som faktiskt trivs med att gå sysslolös och medvetet och frivilligt valt att leva på existensminimum i form av bidrag..

Nä de kanske inte trivs men de tycker det är bättre än att jobba å dra sitt strå till stacken!

Var inte så inskränkt, öppna ögonen, det är värre än du tror.

\Masonit

Masonit skrev:
Nä de kanske inte trivs men de tycker det är bättre än att jobba å dra sitt strå till stacken!

Var inte så inskränkt, öppna ögonen, det är värre än du tror.

\Masonit

Öppna ögonen?
Var inte så inskränkt?

De personer jag mött som hellre går och drar och lever på A-kassa än jobbar har i 99 fall av hundra varit folk i min egen ålder. Folk med utbildning och trygga sociala förhållanden. De har ju inte förlorat något på det utan snarare fått lite "extra semester" eftersom de hela tiden haft familj och vänner att falla tillbaka på...

Dem kan jag störa mig som fan på...

De jag däremot tror ofta inkluderas i "din" benämning av pack tror jag ytterst sällan själva "valt" den situation de befinner sig i...

Om Du öppnar ögonen så inser du att alla inte har de förutsättningar och den styrka som krävs för att bli en så välartad och lyckad ung man som du blivit.. :rolleyes:
De som inte har förutsättningarna, styrkan och det sociala nätverk som stöttar och hjälper så tycker jag lätt kan få några av mina surt förvärvade skattekronor.

Jag är uppväxt i ett "idylliskt" radhusområde där det alltid fanns vuxna som höll uppsikt. Hade föräldrar som hjälpte mig med skolan. skjutsade mig till hockey/fotboll.. drog med mig till fjällen och en väldig massa annat... Jag har haft det bra så jag kan kosta på mig att stötta de som inte haft det lika serverat för sig....

Det underliga är att det är så mångaav de som haft det lika bra som jag som är så jäkla ovilliga att ställa upp för de som inte haft det.. de verkar tro att vår skyddade tillvaro är norm.
De som lever på bidrag ser de som parasiet som inte tar sitt ansvar. Se lite längre än näsan räcker så förstår du att allt inte är svart eller vitt... Det är jävligt lätt att lyckas med rätt förutsättningar samtidigt som det för många är svårt att ens dra sitt strå till stacken eftersom de fått slita för att hålla sig över ytan!

jävla skit också.

/Anja - som bara får tjäna 3000 kronor till dethär halvåret.

korvgubbe skrev:
Öppna ögonen?
Var inte så inskränkt?

De personer jag mött som hellre går och drar och lever på A-kassa än jobbar har i 99 fall av hundra varit folk i min egen ålder. Folk med utbildning och trygga sociala förhållanden. De har ju inte förlorat något på det utan snarare fått lite "extra semester" eftersom de hela tiden haft familj och vänner att falla tillbaka på...

Dem kan jag störa mig som fan på...

De jag däremot tror ofta inkluderas i "din" benämning av pack tror jag ytterst sällan själva "valt" den situation de befinner sig i...

Om Du öppnar ögonen så inser du att alla inte har de förutsättningar och den styrka som krävs för att bli en så välartad och lyckad ung man som du blivit.. :rolleyes:
De som inte har förutsättningarna, styrkan och det sociala nätverk som stöttar och hjälper så tycker jag lätt kan få några av mina surt förvärvade skattekronor.

Jag är uppväxt i ett "idylliskt" radhusområde där det alltid fanns vuxna som höll uppsikt. Hade föräldrar som hjälpte mig med skolan. skjutsade mig till hockey/fotboll.. drog med mig till fjällen och en väldig massa annat... Jag har haft det bra så jag kan kosta på mig att stötta de som inte haft det lika serverat för sig....

Det underliga är att det är så mångaav de som haft det lika bra som jag som är så jäkla ovilliga att ställa upp för de som inte haft det.. de verkar tro att vår skyddade tillvaro är norm.
De som lever på bidrag ser de som parasiet som inte tar sitt ansvar. Se lite längre än näsan räcker så förstår du att allt inte är svart eller vitt... Det är jävligt lätt att lyckas med rätt förutsättningar samtidigt som det för många är svårt att ens dra sitt strå till stacken eftersom de fått slita för att hålla sig över ytan!

Nänä, inte ska de få mina surt förvärvade skatteslantar! De som jag ska lägga på ny stereo, TV, bil, hoj, dyra krogbesök och märkeskläder. Det vill säga välfärd! :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Nänä, inte ska de få mina surt förvärvade skatteslantar! De som jag ska lägga på ny stereo, TV, bil, hoj, dyra krogbesök och märkeskläder. Det vill säga välfärd! :rolleyes:

*asg* :rofl

Amen!

Skål! :fyllisar :tummenupp

Fel !!

Chris Ash skrev:

Inte välfärd..välstånd!

Välstånd = när du kan leva på dina egna pengar.
Välfärd = när du lever på andras pengar..

Chris Ash skrev:
Det är inte jag som massuppfittat.....

Bada-bing bada-bom! :tummenupp

Du Chris.. är det Ok om jag överlåter ansvaret för sunt förnuft i den här tråden till dig?

Mina fingrar börjar ömma efter denna tråd, "skjutne rånaren-tråden" ochdagens arbete med att progga en massa puckade program..

Om det rör sig om klumpsummor då??
Jag tar fullt studielån, får kanske in runt 40K nästa månad på en gång; Vad händer då :confused:

Edit: Om jag investerar dessa i studioutrustning, dvs jobb-utrustning så är väl pengarna förvärvade på ett sätt så att jag inte behöver oroa mig att CSN ska sno åt sig eller? Bara man deklarerar det på de sättet? (Ska faktiskt göra det, så jag är ingen eko-brottsling om ni tror det) :)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back