Crosstövlar

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
ktm 660 - 06
Har ett par ny tech 6 som jag ska gå in, finns de nå bra sätt att få dom mjukare snabbare :va...om man fyller dom med varmvatten så borde dom väl släppa lite i stelheten, känns som om man går omkring i ett par pjäxor nu :3freak

RandomHero skrev:
2112848 Har ett par ny tech 6 som jag ska gå in, finns de nå bra sätt att få dom mjukare snabbare :va...om man fyller dom med varmvatten så borde dom väl släppa lite i stelheten, känns som om man går omkring i ett par pjäxor nu :3freak

Känner igen det där... köpte ett par Oxtarstövlar igår. Det går knappt att växla?! Känns som man gjutit in fötterna i en stor cementklump! :D

Malmö-motard skrev:
2112863 Känner igen det där... köpte ett par Oxtarstövlar igår. Det går knappt att växla?! Känns som man gjutit in fötterna i en stor cementklump! :D

haha skojar du, man vet knappt om man fått i en växel..Men det borde väl funka att dränka in dom i varmvatten? Dom tar väl inte skada av det iaf. eller?

Det bästa du kan göra är att sätta ner fötterna med stövlarna på i en balja vatten så de blir genomblöta och sen gå runt med dem tills de torkat. Det mindre smarta med denna lösningen är den att du repar upp hela parketten med stålhättarna men funkar gör det. Annars får du ta det den långa vägen och "köra" in dom. Tar bra mycket längre tid.

Detta låter nog lite skruvat

Tror jag tar fram den där baljan med vatten och tar laptopen ut på lagret och jobbar därifrån så jag inte dränker kontoret :lol

Drar mot åland imorgon, då måste ju skorna funka! :hihi

Jag kletade in allt läder på mina med minkfett.. det har gjort skillnad också..

Malmö-motard skrev:
2113590 Ja om ni undrar så sitter jag här nu med mina plaskblöta Oxtar TCX PRO vid skrivbordet :tomten

worthless%20thread%20without%20pics.gif

:rolleyes:

Malmö-motard skrev:
2113748 Sitter och joxar runt med fötterna för att mjuka upp dem :7peta :hihi

Verkar faktiskt funka, dock börjar det bli löjligt varmt :hihi
varför köpte du tcx:en? beställde själv ett par oxtar SM igår så jag kommer att få uppleva samma sak nästa vecka :gnissla

-Rosen- skrev:
2113787 varför köpte du tcx:en? beställde själv ett par oxtar SM igår så jag kommer att få uppleva samma sak nästa vecka :gnissla

Jonte Engdahl Motorsport hade för dagen bara crossmodellen hemma. Tanken är att jag skall köra lite cross sen så jag kan nog få mer användning för dessa. Frågan är hur snabbt sulan slits vid asfaltsbruk...

Jaja skit samma, bara jag slipper köra på åland med mina a-stars smx (nästan helt utan skydd) så är jag nöjd

Malmö-motard skrev:
2113590 Ja om ni undrar så sitter jag här nu med mina plaskblöta Oxtar TCX PRO vid skrivbordet :tomten

:näsblod Ja de lär ju jag med göra. va ut en sväng och gick med dom idag runt huset där morsan bor. som tur är så bor hon vid skogen så de är inte mycke folk där. Såg lite dumt ut kanske när man gick runt där med shorts och t-shirt och ett par crosstövlar :crash

RandomHero skrev:
2113938 :näsblod Ja de lär ju jag med göra. va ut en sväng och gick med dom idag runt huset där morsan bor. som tur är så bor hon vid skogen så de är inte mycke folk där. Såg lite dumt ut kanske när man gick runt där med shorts och t-shirt och ett par crosstövlar :crash

Att "baka" skridskor fungerar iaf, dvs att värma dom. Borde även fungera på crossstövlarna? Dock kanske effektivare med varmvatten!?

RandomHero skrev:
2113938 :näsblod Ja de lär ju jag med göra. va ut en sväng och gick med dom idag runt huset där morsan bor. som tur är så bor hon vid skogen så de är inte mycke folk där. Såg lite dumt ut kanske när man gick runt där med shorts och t-shirt och ett par crosstövlar :crash
vattenvarianten? :tuttar ;)

Back