CROSSPLANE-tråd - Allt om Yamaha R1 med Crossplanemotor

Nu är det snart dags för lite bana igen! :banana

R1M Mantorp 2017.jpg

10300868_10152256799572963_5294186185943241783_n.jpg Förra året va det ingen som tog kort eller i alla fall las det inte ut några bilder från bikes körning på kullen så får bli en från actionpics körning där.... =)

Åh vilken underbar dag på kinnekulle träffat cidair kört bana kört slut på ett helt nytt supercorsa däck bak IGEN. Provat mina knäpuckar i trä hållt mig på hjulen osv osv nu är jag jättetrött....

Har inte kollat igenom alla passen än men än sålänge har jag hittat ett 1.00.2 varv hoppas hitta ett 59 varv =)

Åh vilken underbar dag på kinnekulle träffat cidair kört bana kört slut på ett helt nytt supercorsa däck bak IGEN. Provat mina knäpuckar i trä hållt mig på hjulen osv osv nu är jag jättetrött....

Vilken härlig dag! :tummenupp. Kul att träffas live. :)
Trots att motorn rasade på 125:an och att knäpuckarna är slut samt bakdäcket helt slut på R1:an så var det ju en lyckad dag.

Medan ni har varit ute och lekt så har jag skrapat och målat hus !

...så här i efterhand känns det lite ":va"

Är det någon här som har erfarenhet av en bra snabbgas till R1 2015 och framåt? Jag når inte full gas, utan att behöva slå knut på mig själv. Tänker mig att en progressiv vore bäst, så att man slipper extra initial ryckighet, men ändå når 100% på mindre rotationsvinkel.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!