Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kanske i kombination med få Ah? Min har hittills alltid startat snällt ändå efter någon eller några sekunder trots att där inte är nån fart på startmotorn just.Ja, den är ju inte direkt lättstartad ens med friskt batteri. Är det den höga kompressionen som gör det, eller?
R1M 2015.
Nu är mitt batteri dött igen!Tredje batteriet på 1100 mil. Den hade stått still i 2 veckor. När jag kom hem efter jobbresa och äntligen skulle ut och köra så startade den, men när jag sen stannade efter 2 mil för att tanka, så var det för lite kräm i batteriet. Orkade inte få ordentlig snurr för att få igång motorn. Provade en gång till och då dog batteriet. Strandsatt! Lyckades hitta en vänlig själ med batteri och startkablar.
Någon annan med samma fel? Har haft den inne på service och då hittade de inget fel.....
Har du gjort recallen på CCU'n...? Om inte så är det nog detta som spökar. Jag har också hört en del rykten om flashade hojar som har hög batteriförbrukning, dock inget jag vet om det ens är sant.
Annars kan man lugnt konstatera att den generella kvaliteten på OEM-batterier är på stadig nedgång, förmodligen på grund av att miljölagstiftningen begränsar materialutbudet. Så som det kan gå när miljöpartister kommer för nära makten...
Precis köpt en -09. Hade först tänkt mig en Fireblade men slog i huvudet och började fundera på en R1:a med crossplane-motorn.Den ser lite egen ut och jag gillar den skarpt
Kul hoj med hyfsat flås på de lägre varven jämfört med en del andra. Har dock endast kört den en gång och det med originalburkarna. Fick till en Coffman-slip-on, som slutar vid fotpinnen. Ska slänga på den och se hur det låterjag tror att det kommer att se ganska knepigt ut utan "seat pipesen".
Får bli ett par Akra-, Yoshi- eller nåt senare.....
Svindyrt med TVÅ ju!!!
Det måste för övrigt vara skitmånga som har köpt en sådan nyligen! Jag missade hur många som helst på Blocket![]()
Tänk på att har du nåt som suger ström hela tiden så blir det varken bättre eller sämre för speciellt många Amperetimmar brukar inte Litium ha. Har kört Litium i mina gamla hojar i flera år nu med gott resultat men dom har o andra sidan inga strömförbrukare heller när dom är avstängda. Sparade en massa kg dock och bra snurr på startmotorn är det.
Edit
Tänk också på, om du inte redan har bytat det, att ta det försiktigt när du byter batteri. Enligt vad Y-center sa till mig så sitter gyrot under batteriet och en kund hade tydligen varit vårdslös vid batteribyte och gyrot hade slutat fungera som det ska. Kom just att tänka på det....
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |