Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gick att skapa en profil när man använde datorn och inte smartphone.
Backup säkringen verkar leda till odometer och imobilizer.
Är det någon som vet om Yamaha R1 -10 verkligen har imobilizer original? (På min är den hur som helst bortprogrammerad om det någonsin funnits någon).
Är det någon här som använt diagnoskabel för att felsöka tex kontakt till insprutningen? Hur har ni då gått tillväga?
Hej alla. Cossplaneare jag går i tankarna av att fylla garaget med en R1 men frågan är om man ska köpa en 12 pga TCS eller nöja sig med en 10:a, och eventuellt sätta in cordonas TCS.
Blir ett x antal bandagar om året samt lite landsväg, har haft en gsxr 750 innan som jag varit nöjd med men vill gå upp o pröva liter hoj..
Tacksam för lite respons
Någon som flashat ecun på sin R1 2015 16
TCS på R1an 12-14 är inte bra på det viset att den stryper mycket effekt hojen vill lixom inte framåt känns det som ibland på 15- så ritar ju bakhjulet ur vartenda kurva och hojen vill verkligen ge framåt. Men 12-14 så känns det som att den dämpar mer än den behöver. Är man inte van vid tcs så tror jag man klarar sig rätt bra utan, men när man väl börjar använda den så släpper man det momentet att smyga på gas och bara öppnar full rulle mitt i sväng typ och låter tcn sköta det hela.
Jag tycker att har du råd med 12 och framåt så köp det TCS går att stänga av helt om man nu skulle vilja det och kör man bandagar med gathoj kan det va rätt gott och ha det skyddet tcn ger så man inte highsidar till månen ! På min 16 får jag ändå säga att den är ovärderlig "för mig"
Vill minnas att man inte behöver hajfenan på banansvingar neråt i alla fall.
https://www.youtube.com/watch?v=5amwid6jFZQ
Jag tror man kan se fenomet lite i min film från gotland.
Inte alls sugen på köra nu![]()
Tack för responsen
Hur fungerar styrdämparen, enligt vissa skall den vara lite för klen vid bankörning, något du märkt av?
Då har jag tejpat ihop kabelhärvan igen. Tro bortåt 800-900 g lättare efter att ha kapat bort allt onödigt. Japanerna verkar gilla långa kabeldragningar. Allt är gediget men inte lika pang på som på en Ducati.
Hittade till slut skillnaden mellan EU och US. EU har startspärr och lite annan härva därav så fanns inte det med på elschemat. Men har ju bara startknapp så den kabeln är bortkapad.
AIS bortkopplad och så ryker fläktarna. Så nu borde det ge viss skillnad i vikt.
Crossplane motorn är ju grym så det är helt klart värt att jobba med hojen lite.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |