CROSSPLANE-tråd - Allt om Yamaha R1 med Crossplanemotor

Jaha, ta en tur till Nässjö då när det är dags för service nästa gång.....man sparar ju in ett helt bakdäck på det!

Gött hoppas du hälsade ifrån mig! Kul om dom vet att man försöker vara lite ambassadör för dom =) Ja gör det så tar vi kaffe här !

Å va gôtt det ser ut, och låter! :rock

Nu när jag kollar in i den här tråden från min ipad, så ser jag ingen video alls....?
Från en PC funkar det. :confused::va

den sitter under vingen där riktad bakåt då. Sony actioncam har nån jädra bildstabilisering som gör att det ser ut som att kameran inte sitter fast men den går inte röra nått speciellt när man bänder på den i fästet.... Original avgas ja.

- - - Updated - - -

btw om ni tittar bakom hojen i 180 högerkurvorna så ser ni att den ritar med bakhjulet ut ur sväng =)

Jag ritade svarta streck ut ur Mjölbykurvan på Mantorp, med min.....helt sjukt!:gnissla
De första gångerna var det så mjukt att man inte kände det. Sen när man programmerat om hjärnan och törs vrida på lite lite tidigare ut ur sväng så känns det.....scary! :3freak

Idag åkte det på nya däck. Bridgestone RS10 fram och S21 bak. Hoppas på lite mer mil från bakdäcket.
Blev en 25 mils tur i fin fint väder. Passerade 1000 mil under dagen. :tummenupp

Mjaha imorgon kan det bli den sista turen med R1an i år... Det blir en sväng till mascotmotor för vinterservice och sen hem igen!

Hej.
Någon som klippt bort onödiga kablar i elhärvan till en R1 -10? Verkar som det är bara att ta lös allt vilket är aningen omständigt. Några förslag?

Mjaha imorgon kan det bli den sista turen med R1an i år... Det blir en sväng till mascotmotor för vinterservice och sen hem igen!

Ja, snart färdigåkt på R1:an för i år. :(
Hur ska man klara hela vintern nu då.....??? :crash

Hej.
Någon som klippt bort onödiga kablar i elhärvan till en R1 -10? Verkar som det är bara att ta lös allt vilket är aningen omständigt. Några förslag?

tyvärr ingen aning ska du bygga rejshoj? Äre inte bättre o behålla originalhärvan och skaffa en yec direkt?

Bara race för mig. Yec hade varit ett alt men den fungerar bra som den är. Tänkte bara frisera lite. Gjort det på Ducce och det var aningen smidigare då härvan går att dela lite enklare.

Så om någon har bra tips så skulle det vara välkommet.:)

Jag har läst att jänkarna flashar sina styrdon på nått vis för att bli av med den ryckiga gasresponsen nån som vet om det finns nån som gör det här i svedala?

Jag har läst att jänkarna flashar sina styrdon på nått vis för att bli av med den ryckiga gasresponsen nån som vet om det finns nån som gör det här i svedala?

Ja, det där är jag också väldigt intresserad av. Men har inte hittat, eller hört om, någon som gör det.
Gasresponsen är ju faktiskt en av de få sakerna jag inte är nöjd med.

Skön rulle! Var är ni och kör? Antar att det är en bit ovanför Hallandsåsen:)

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...