Crosshjälm vs. Integralhjälm??

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Tänkte bara höra me er va ni kör me för hjälmar,..

Har inte köpt mig nån ny hjälm sen den andre gick i backen, så har man ju skaffat en 690 oxå.. har bara haft integral innan, men e' kluven på om ja ska köpa crosshjälm nu eller integral igen..

nån som har nått vettigt att säga, jämfört???

Vad e' era åsikter?? ska man ha crosshjälm på motard eller??

Om så e' fallet, har ni tips på schyssta hjälmar? snygga/ Bra pris/ Bekväma...

Vill ha massa svar....:tummenupp

Jag skulle ochså vilja ha tips på hjälm,vill ha crosshjälm men tycker vinden får ett så fenomenalt fästa i den så huvudet håller på att far iväg,eller har jag en dålig modell på crosshjälm?

Jag skulle ochså vilja ha tips på hjälm,vill ha crosshjälm men tycker vinden får ett så fenomenalt fästa i den så huvudet håller på att far iväg,eller har jag en dålig modell på crosshjälm?
Ja har aldrig kört med crosshjälm, så e' ja lite sugen, men integral e' så härligt ia, de vet ja.. sen e' de kanske fräckare på en motard me crosshjälm, därför frågar ja folk som vet...

kanske lättare å låna en crosshjälm å provköra lite med innan man bestämmer sig...

körde på crosshjälm , Airoh .. riktigt bra, väger inget och sitter bra på skallen trots att det kan blåsa bra, håller ljudet ute med ... klockren hjälm!

Denna köpte jag, supernöjd!!
"Crosshjälm med intergral funktion"

Bifogat

• Tour-motard-black.jpg
    Tour-motard-black.jpg
    231.4 KB · Visningar: 179
Jag kör med en intergral, arai och det känns fan som att huvudet ska lämna kroppen när det börjar gå fort. Dock när jag kör snöskoter kör jag med crosshjälm och det är inga problem, ok visst är det en "större" ruta på snöskotern min än vad jag har på husan....

Du har ju lite skydd mot solen med crosshjälm och det ser grymmare ut på motard, samt att du har inte något jobbigt visir som kan börja imma. Integralhjälm är att rekommendera om du åker mycket fort eftersom crosshjälmen dras iväg lättare med vindarna. Ifall att det börjar regna så är integralhjälmen mycket skönare än crosshjälmen eftersom det svider som satan att få regndropparna på kinderna i 80+ km/h och du håller dig torrare med en integralhjälm.

ok.. fan va jobbigt,.. men de blir väl en crosshjälm då.. ska bara hitta en schysst i bra prisklass..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman