Crosshjälm vs. Integralhjälm??

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Tänkte bara höra me er va ni kör me för hjälmar,..

Har inte köpt mig nån ny hjälm sen den andre gick i backen, så har man ju skaffat en 690 oxå.. har bara haft integral innan, men e' kluven på om ja ska köpa crosshjälm nu eller integral igen..

nån som har nått vettigt att säga, jämfört???

Vad e' era åsikter?? ska man ha crosshjälm på motard eller??

Om så e' fallet, har ni tips på schyssta hjälmar? snygga/ Bra pris/ Bekväma...


Vill ha massa svar....:tummenupp
 
Jag skulle ochså vilja ha tips på hjälm,vill ha crosshjälm men tycker vinden får ett så fenomenalt fästa i den så huvudet håller på att far iväg,eller har jag en dålig modell på crosshjälm?
 
Jag skulle ochså vilja ha tips på hjälm,vill ha crosshjälm men tycker vinden får ett så fenomenalt fästa i den så huvudet håller på att far iväg,eller har jag en dålig modell på crosshjälm?
Ja har aldrig kört med crosshjälm, så e' ja lite sugen, men integral e' så härligt ia, de vet ja.. sen e' de kanske fräckare på en motard me crosshjälm, därför frågar ja folk som vet...

kanske lättare å låna en crosshjälm å provköra lite med innan man bestämmer sig...
 
körde på crosshjälm , Airoh .. riktigt bra, väger inget och sitter bra på skallen trots att det kan blåsa bra, håller ljudet ute med ... klockren hjälm!
 
Denna köpte jag, supernöjd!!
"Crosshjälm med intergral funktion"
 

Bifogat

  • Tour-motard-black.jpg
    Tour-motard-black.jpg
    231.4 KB · Visningar: 179
Jag kör med en intergral, arai och det känns fan som att huvudet ska lämna kroppen när det börjar gå fort. Dock när jag kör snöskoter kör jag med crosshjälm och det är inga problem, ok visst är det en "större" ruta på snöskotern min än vad jag har på husan....
 
Du har ju lite skydd mot solen med crosshjälm och det ser grymmare ut på motard, samt att du har inte något jobbigt visir som kan börja imma. Integralhjälm är att rekommendera om du åker mycket fort eftersom crosshjälmen dras iväg lättare med vindarna. Ifall att det börjar regna så är integralhjälmen mycket skönare än crosshjälmen eftersom det svider som satan att få regndropparna på kinderna i 80+ km/h och du håller dig torrare med en integralhjälm.
 
ok.. fan va jobbigt,.. men de blir väl en crosshjälm då.. ska bara hitta en schysst i bra prisklass..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top