Crossfråga, please?

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
Ronnie skrev:
Alla har ju gissat på allt så får väl fråga:

Fräsch Bensin i den??

Japp, den är fräsch. :tummenupp

EDIT: Jag ska in på lillemans mc sen o få låna hem en låda munstycke, sen får man se om den går bättre. :tummenupp

Nu har jag varit på lillemans, dom tyckte att munstycket som satt i var lite långt.

Dom trodde den fick bensin, fast inte i gasform, jag köpte nya munstycken som var kortare men dom passade inte i gängorna, dom var lite för höga. :4skrika :huvet

Dom tyckte att det munstycket som satt i var för stort, typ uppborrat eller nått, för det såg inte ut som ett 170.

Så nu får jag lämna tillbaka dom munstyckena o fixa nya som passar, tar med hela fuggen in nästa gång. :D

Solid snake skrev:
Nu har jag varit på lillemans, dom tyckte att munstycket som satt i var lite långt.

Dom trodde den fick bensin, fast inte i gasform, jag köpte nya munstycken som var kortare men dom passade inte i gängorna, dom var lite för höga. :4skrika :huvet

Dom tyckte att det munstycket som satt i var för stort, typ uppborrat eller nått, för det såg inte ut som ett 170.

Så nu får jag lämna tillbaka dom munstyckena o fixa nya som passar, tar med hela fuggen in nästa gång. :D

Kan kanske ha något att göra med att det inte är orginalmunstycke...?

Schysst av dom att låna ut en låda munstycken :tummenupp

Köp ett nytt stift när du ändå är igång!!

cRoC skrev:
Kan kanske ha något att göra med att det inte är orginalmunstycke...?

Schysst av dom att låna ut en låda munstycken :tummenupp

Köp ett nytt stift när du ändå är igång!!

Amehhhh!!!!

Jaja, då får jag slösa ännu mer pengar på den då!!

Får la ta o göra det på måndag, ska få hjälp av en kille på mitt jobb, han e gammal bilskruvare så han borde väl kunna lite mer än jag hoppas jag... :tungan

Jag hade ett liknande fel på min CR125 -93

För mig va det glappt mellan axeln och ramlagret. Hade tydligen skurit där för en tidigare ägare en gång. Åkte till DIONE i Uppsala och bad honom svarva ner axeln och sen skjuta på en hylsa så att den blev i rätt diameter igen. Funkade skitfint efter det. Problemet va att pickuppen kom för långt ifrån den där klacken på spolhylsan när den hamnade i obalans... Glappet gick till å med att känna om man juckade på spolhylsan

mibe04 skrev:
Jag hade ett liknande fel på min CR125 -93

För mig va det glappt mellan axeln och ramlagret. Hade tydligen skurit där för en tidigare ägare en gång. Åkte till DIONE i Uppsala och bad honom svarva ner axeln och sen skjuta på en hylsa så att den blev i rätt diameter igen. Funkade skitfint efter det. Problemet va att pickuppen kom för långt ifrån den där klacken på spolhylsan när den hamnade i obalans... Glappet gick till å med att känna om man juckade på spolhylsan

Sluta säga så!!! :gråta

Det är ju DYRT!! :(

Nä, den är fel bestyckad, jag ska intala mig själv det, inget annat e fel, bara fel bestyckad. :3freak

Nej... inte alls dyrt faktiskt... Dione fixade det för 200:- tror jag... Men lite drykt att riva motorn bara...

mibe04 skrev:
Nej... inte alls dyrt faktiskt... Dione fixade det för 200:- tror jag... Men lite drykt att riva motorn bara...

Okej, men det e ju inte så farligt :) , men riva motorn e ju drygt som f*n! :gnissla

willy skrev:
det hör ju till :)

Jo det gör det ju. :)

Nu har jag rengjort förgasaren grundligt, den har aldrig varit så fin innan! :tuttar

Nu kämpar den bara sig genom mellanregistret men pallar inte på tomgången, då dör den, högvarv e inga problem, men den verkar till o gå snålt nu. :va

Ajja, ska fixa nya munstycken på måndag...... som passar. :D

Solid snake skrev:
Jo det gör det ju. :)

Nu har jag rengjort förgasaren grundligt, den har aldrig varit så fin innan! :tuttar

Nu kämpar den bara sig genom mellanregistret men pallar inte på tomgången, då dör den, högvarv e inga problem, men den verkar till o gå snålt nu. :va

Ajja, ska fixa nya munstycken på måndag...... som passar. :D

Har du pillat på tomgångs"skruven" då? Luftskruven kan nog också vara en ide..

cRoC skrev:
Har du pillat på tomgångs"skruven" då? Luftskruven kan nog också vara en ide..

Där finns fan ingen tomgångsskruv, tydligen så ska man skruva på chokehatten för o ställa tomgång, ja jag har pillat på luftskruven.

Jag ska handla nytt stift på måndag, och munstycken på addemoto.

Solid snake skrev:
Där finns fan ingen tomgångsskruv, tydligen så ska man skruva på chokehatten för o ställa tomgång, ja jag har pillat på luftskruven.

Jag ska handla nytt stift på måndag, och munstycken på addemoto.

Därför jag skrev "skruven" :)

cRoC skrev:
Choken. Den skruvas upp och ned, precis som det står på den och i handboken du fick med :)

Och det har jag gjort, det händer typ ingenting ändå, vill ändå dö på tomgången... :huvet

cRoC skrev:
Vad menar du med "typ" ingenting? Lite alltså?

Med "ingenting menar jag "ingenting".

Jag ska handla nya munstycken, det som sitter i e för litet tror jag, den vill fan inte varva, låter böööööö, får för mycket luft.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back