Crossfråga, please?

  • Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
Ronnie skrev:
Alla har ju gissat på allt så får väl fråga:

Fräsch Bensin i den??


Japp, den är fräsch. :tummenupp

EDIT: Jag ska in på lillemans mc sen o få låna hem en låda munstycke, sen får man se om den går bättre. :tummenupp
 
Nu har jag varit på lillemans, dom tyckte att munstycket som satt i var lite långt.

Dom trodde den fick bensin, fast inte i gasform, jag köpte nya munstycken som var kortare men dom passade inte i gängorna, dom var lite för höga. :4skrika :huvet

Dom tyckte att det munstycket som satt i var för stort, typ uppborrat eller nått, för det såg inte ut som ett 170.

Så nu får jag lämna tillbaka dom munstyckena o fixa nya som passar, tar med hela fuggen in nästa gång. :D
 
Solid snake skrev:
Nu har jag varit på lillemans, dom tyckte att munstycket som satt i var lite långt.

Dom trodde den fick bensin, fast inte i gasform, jag köpte nya munstycken som var kortare men dom passade inte i gängorna, dom var lite för höga. :4skrika :huvet

Dom tyckte att det munstycket som satt i var för stort, typ uppborrat eller nått, för det såg inte ut som ett 170.

Så nu får jag lämna tillbaka dom munstyckena o fixa nya som passar, tar med hela fuggen in nästa gång. :D


Kan kanske ha något att göra med att det inte är orginalmunstycke...?

Schysst av dom att låna ut en låda munstycken :tummenupp

Köp ett nytt stift när du ändå är igång!!
 
cRoC skrev:
Kan kanske ha något att göra med att det inte är orginalmunstycke...?

Schysst av dom att låna ut en låda munstycken :tummenupp

Köp ett nytt stift när du ändå är igång!!


Amehhhh!!!!


Jaja, då får jag slösa ännu mer pengar på den då!!

Får la ta o göra det på måndag, ska få hjälp av en kille på mitt jobb, han e gammal bilskruvare så han borde väl kunna lite mer än jag hoppas jag... :tungan
 
Jag hade ett liknande fel på min CR125 -93

För mig va det glappt mellan axeln och ramlagret. Hade tydligen skurit där för en tidigare ägare en gång. Åkte till DIONE i Uppsala och bad honom svarva ner axeln och sen skjuta på en hylsa så att den blev i rätt diameter igen. Funkade skitfint efter det. Problemet va att pickuppen kom för långt ifrån den där klacken på spolhylsan när den hamnade i obalans... Glappet gick till å med att känna om man juckade på spolhylsan
 
mibe04 skrev:
Jag hade ett liknande fel på min CR125 -93

För mig va det glappt mellan axeln och ramlagret. Hade tydligen skurit där för en tidigare ägare en gång. Åkte till DIONE i Uppsala och bad honom svarva ner axeln och sen skjuta på en hylsa så att den blev i rätt diameter igen. Funkade skitfint efter det. Problemet va att pickuppen kom för långt ifrån den där klacken på spolhylsan när den hamnade i obalans... Glappet gick till å med att känna om man juckade på spolhylsan


Sluta säga så!!! :gråta

Det är ju DYRT!! :(

Nä, den är fel bestyckad, jag ska intala mig själv det, inget annat e fel, bara fel bestyckad. :3freak
 
Nej... inte alls dyrt faktiskt... Dione fixade det för 200:- tror jag... Men lite drykt att riva motorn bara...
 
mibe04 skrev:
Nej... inte alls dyrt faktiskt... Dione fixade det för 200:- tror jag... Men lite drykt att riva motorn bara...


Okej, men det e ju inte så farligt :) , men riva motorn e ju drygt som f*n! :gnissla
 
willy skrev:
det hör ju till :)



Jo det gör det ju. :)


Nu har jag rengjort förgasaren grundligt, den har aldrig varit så fin innan! :tuttar

Nu kämpar den bara sig genom mellanregistret men pallar inte på tomgången, då dör den, högvarv e inga problem, men den verkar till o gå snålt nu. :va

Ajja, ska fixa nya munstycken på måndag...... som passar. :D
 
Solid snake skrev:
Jo det gör det ju. :)


Nu har jag rengjort förgasaren grundligt, den har aldrig varit så fin innan! :tuttar

Nu kämpar den bara sig genom mellanregistret men pallar inte på tomgången, då dör den, högvarv e inga problem, men den verkar till o gå snålt nu. :va

Ajja, ska fixa nya munstycken på måndag...... som passar. :D


Har du pillat på tomgångs"skruven" då? Luftskruven kan nog också vara en ide..
 
cRoC skrev:
Har du pillat på tomgångs"skruven" då? Luftskruven kan nog också vara en ide..

Där finns fan ingen tomgångsskruv, tydligen så ska man skruva på chokehatten för o ställa tomgång, ja jag har pillat på luftskruven.

Jag ska handla nytt stift på måndag, och munstycken på addemoto.
 
Solid snake skrev:
Där finns fan ingen tomgångsskruv, tydligen så ska man skruva på chokehatten för o ställa tomgång, ja jag har pillat på luftskruven.

Jag ska handla nytt stift på måndag, och munstycken på addemoto.


Därför jag skrev "skruven" :)
 
cRoC skrev:
Choken. Den skruvas upp och ned, precis som det står på den och i handboken du fick med :)


Och det har jag gjort, det händer typ ingenting ändå, vill ändå dö på tomgången... :huvet
 
cRoC skrev:
Vad menar du med "typ" ingenting? Lite alltså?


Med "ingenting menar jag "ingenting".

Jag ska handla nya munstycken, det som sitter i e för litet tror jag, den vill fan inte varva, låter böööööö, får för mycket luft.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top