Cross->lv-regg?

Roennis skrev:
2510656 Tjo!

Jag undrar om man kan lv-regga en cross?
Isåfall hur många kW?
Nej, jag är ganska säker p att det måste vara en enduro för att kunna reggas..Testa och sök lite efter det här, det finns skit många sådana här trådar redan, så du borde finna dina svar där..
Och den får max 11 kW / 15 hästar, precis som alla andra 125:or som är registrerade..
 
HannesH skrev:
2510741 Nej, jag är ganska säker p att det måste vara en enduro för att kunna reggas..Testa och sök lite efter det här, det finns skit många sådana här trådar redan, så du borde finna dina svar där..
Och den får max 11 kW / 15 hästar, precis som alla andra 125:or som är registrerade..

Men den dära YZ som låg/ligger på blocket då hur fick han den till lv.. det är väll ingen enduro?
 
125_next skrev:
2510771 Men den dära YZ som låg/ligger på blocket då hur fick han den till lv.. det är väll ingen enduro?


För han hade inte en YZ-motor och den nya motorn uppfyllde förmodligen de gällande reglerna ang. avgasvärden och liknande.

Muckee skrev:
2510961 finns väl rätt många YZor på blocket ?


Så allt som finns på blocket går att regga till A1 om de är tillräckligt många?:tomten
 
Last edited:
125_next skrev:
2510771 Men den dära YZ som låg/ligger på blocket då hur fick han den till lv.. det är väll ingen enduro?
Först och främst är det ingen "yz" för motorn kommer från en tzr tydligen och har då registrerats in via sfro som amatörbygge är det enda jag kan tänka mig.

Att lv regga en cross är i praktiken omöjligt, endel endurohojar går att registrera som t.ex husqvarna wr, KTM exc och tm (vet inte modellbeteckning) eftersom gasgas ec 125 redan är lv reggad. KTM exc från och med -02 är lvreggade från början. Du kan helt enkelt inte få ut ett coc intyg samt en del andra intyg. Har du pengar och mycket fritid så kan det säkert gå men är extremt jobbigt. Philson här på forumet registrerade en Husaberg 501 FE och det har absolut inte varit lätt trots att han hade de intyg som han fått reda på skulle behövas. Då var det ytterligare intyg som skulle vara med. Han tyckte helt enkelt inte det var värt de pengarna. Satsa i så fall på en av de angedda modellerna eller skaffa en crm eller dt eller liknande istället. Inte riktigt lika mycket effekt men går att trimma om effekt är allt. (antar det eftersom du vill ha en cross)
 
För att sammanfatta vad tråden har och kommer handla om dom närmaste inläggen.

Strunta i det. Har du inte överflödigt med pengar, tid och ork så är det inte lönt att ens försöka regga en.

Om du fortfarande envisas med att regga så är det inte många modeller som funkar. För det första är det bara enduromodeller som det går att regga. För det andra så är det inte alla årsmodeller som det funkar att regga heller.




Sååååå... Köp en som redan är reggade eller en vanlig Crm eller Dt istället!
 
min sign är lätt regad allt som behövs medfölljer, hämtade den från puckot idag så den borde va klar om en vacka.
 
du måste ha en viss spole som gör att du kan ha ström och det ligger på minst 5tusen sen är det lampor medmera nytt avgassystem och hastighetsmätare tips skit i det kör outlaw elr köp en färdig reggad:tummenupp
 
gileraaa skrev:
2511489 du måste ha en viss spole som gör att du kan ha ström och det ligger på minst 5tusen sen är det lampor medmera nytt avgassystem och hastighetsmätare tips skit i det kör outlaw elr köp en färdig reggad:tummenupp
Eller köp min som har allt det :7peta
 
gileraaa skrev:
2511489 du måste ha en viss spole som gör att du kan ha ström och det ligger på minst 5tusen sen är det lampor medmera nytt avgassystem och hastighetsmätare tips skit i det kör outlaw elr köp en färdig reggad:tummenupp
Behöver du ju inte för det. Köp ett batteri på lite mer ampere också får du ladda det 1 gång i veckan istället.
 
Lundgren skrev:
2511557 Behöver du ju inte för det. Köp ett batteri på lite mer ampere också får du ladda det 1 gång i veckan istället.
Eller köp en enduro...
 
Hur funkar det där med enduro?
Måste man inte vara med i en klubb?
Har man inte enduro-regg för att kunna köra till träningarna?
Eller e ja helt bakom flötet..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top