Cross->lv-regg?

Roennis skrev:
2511732 Hur funkar det där med enduro?
Måste man inte vara med i en klubb?
Har man inte enduro-regg för att kunna köra till träningarna?
Eller e ja helt bakom flötet..
Nej du har rätt. Men med tm kan du köra till och från TRÄNING och tävling, vad som är träning är ludigt.

Lundgren skrev:
2511588 Osch du sa inte köp min iaf denna gång :hihi Hade nästan räknat med det.
Nej va lite diskretare men vill inte överexponera den... :hihi

Bärgren skrev:
2511607 Sak du skänka mig den? :brynad
Jopp om du heter berna racing i strängnäs så..
 
Last edited:
prulle skrev:
2511739 Nej du har rätt. Men med tm kan du köra till och från TRÄNING och tävling, vad som är träning är ludigt.


Nej va lite diskretare men vill inte överexponera den... :hihi


Jopp om du heter berna racing i strängnäs så..
nej isf måste du strypa den till 11kw sen dra strypningen när du är på banan för så är lagen hehe:tummenupp
 
Bärgren skrev:
2513318 Är den? Han kör inte A1 till och från banan.
om man kör enduro med a1kort får den inte ha mer en 11kw när man kör på vägen fast den är e reggad
 
gileraaa skrev:
2513320 om man kör enduro med a1kort får den inte ha mer en 11kw när man kör på vägen fast den är e reggad


Och kör man enduro utan A1 kort så får den vara obegränsad till och från tväling/träning?
 
Bärgren skrev:
2513323 Och kör man enduro utan A1 kort så får den vara obegränsad till och från tväling/träning?
då får man inte köra enduro från och till banan
 
Stämmer det han säger. Den måste vara på 11 kw för att en med a1 kort skall få framföra den på allmän väg. Har luskat i det där med. Skillnaden är just den att på en enduroreggad hoj spelar det ingen roll hurdan strypningen är. du kan ha en knapp om du vill medans a1 säger at det inte skall vara lätt att avstrypa den.

Bäret du säger att inget skiljer. Du får inte framföra Enduron på allmän väg om du inte har tävling/träningsslicens. Du får inte framföra den på allmän väg om det inte är i kombination med tävling/träning. Du behöver inte ha blinkers på en Enduro. Vinkeln på registreringsplåt behöver inte vara samma. Du behöver inte ha E-godkända lysen på en Ereggad hoj (eftersom twins är godkända). Så det skiljer allt en hel del serru :tummenupp

Jag måste ha missat det men jag såg inte i körboken att man behövde ha licens (förutom kk) samt bara fick köra den till och från träning/tävling. Trodde det var ganska fritt på en A1 :tomten
 
Last edited:
Lundgren skrev:
2513512 Stämmer det han säger. Den måste vara på 11 kw för att en med a1 kort skall få framföra den på allmän väg. Har luskat i det där med. Skillnaden är just den att på en enduroreggad hoj spelar det ingen roll hurdan strypningen är. du kan ha en knapp om du vill medans a1 säger at det inte skall vara lätt att avstrypa den.

Bäret du säger att inget skiljer. Du får inte framföra Enduron på allmän väg om du inte har tävling/träningsslicens. Du får inte framföra den på allmän väg om det inte är i kombination med tävling/träning. Du behöver inte ha blinkers på en Enduro. Vinkeln på registreringsplåt behöver inte vara samma. Du behöver inte ha E-godkända lysen på en Ereggad hoj (eftersom twins är godkända). Så det skiljer allt en hel del serru :tummenupp

Jag måste ha missat det men jag såg inte i körboken att man behövde ha licens (förutom kk) samt bara fick köra den till och från träning/tävling. Trodde det var ganska fritt på en A1 :tomten
Lamporna måste vara E märkta. Bromsljus behöver bara finnas på bakbromsen. Tuta är ett måste men det kan vara en kalankatuta på styret (behöver inte vara elektronisk). Placeringen av skylten kan vara dispensierad pga skaderisker på banan. osv osv.. ingen instrumentering krävs bla bla... Däremot vad jag alltid trott är att en 125a inte behöver vara reggad på 11kw för att få köras med E licens.
 
philsson skrev:
2514746 Lamporna måste vara E märkta. Bromsljus behöver bara finnas på bakbromsen. Tuta är ett måste men det kan vara en kalankatuta på styret (behöver inte vara elektronisk). Placeringen av skylten kan vara dispensierad pga skaderisker på banan. osv osv.. ingen instrumentering krävs bla bla... Däremot vad jag alltid trott är att en 125a inte behöver vara reggad på 11kw för att få köras med E licens.
Jasså lamporna måste vara emärkta. Okej, visste jag inte. Trodde inte de behövde vara det när många kör med twins.
 
Lundgren skrev:
2514759 Jasså lamporna måste vara emärkta. Okej, visste jag inte. Trodde inte de behövde vara det när många kör med twins.
Som är e märkta...

Tyvär måste den va reggad som 11 kw. Men det är ju tmn så köp den.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top