Cross hjälp - Ojämn gång

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Jag har renoverat varända lite del i en kx125 men ändå går den inte som den ska.

I början satt ett 155 munstycke i (keihin förgasare)
och då var den omöjlig att köra.
Har provat med 155, 160, 165, och nu 170.
170 munstycket funkar fint att köra på, men den går fortfarande fett i botten, (bara jättedjupt bottendrag).
Men den ändå spikar den i toppvarv, så den går säkerligen för tunnt.

Någon som har några idéer vad som kan vara problemet och någon som ruvar på en lösning?
Tacksam för svar!
 
Du kör på 98-oktan va? *sigh*

Jag skulle återställa förgasaren till orginal (munstycken, nål, luftskruv, rubbet) och sen arbeta därifrån
 
är hojen original så ska den funka på standard munstycken...annars är de nå anant fel! avgasventilen?
 
Det är inte trasigt insugsgummit eller nå sprickor i det?provat att spraya startgas runt motorn då den är igång?har den funkat bra innan du började renovera?
 
Den gick inte rent innan renovering heller.
Och jag vet inte vad som är original.
Det står säkert i instruktionsboken, men har ingen instruktionsbok, bara för -02, och det är inte samma förgasare ens.

Har tagit hjälp av min far, och han förstår inte heller.
och han har trots allt kört VM så han borde kunna ^^,

Jag får titta till insugsgummit.

Avgasstolpen i cylindern är det dock en spricka, en liten flisa har släppt, kan de vara det som gör felet? (stolpen vid avgasporten).

Men nu har jag åkt ännu en gång och varvat och grejat.
Den spikar inte när det är friläge, och när jag varvar ur den låter det inte riktigt 100 som att den spikar. Kan det vara något el-fel? :3freak
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top