Cross hjälp - Ojämn gång

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Jag har renoverat varända lite del i en kx125 men ändå går den inte som den ska.

I början satt ett 155 munstycke i (keihin förgasare)
och då var den omöjlig att köra.
Har provat med 155, 160, 165, och nu 170.
170 munstycket funkar fint att köra på, men den går fortfarande fett i botten, (bara jättedjupt bottendrag).
Men den ändå spikar den i toppvarv, så den går säkerligen för tunnt.

Någon som har några idéer vad som kan vara problemet och någon som ruvar på en lösning?
Tacksam för svar!

Du kör på 98-oktan va? *sigh*

Jag skulle återställa förgasaren till orginal (munstycken, nål, luftskruv, rubbet) och sen arbeta därifrån

är hojen original så ska den funka på standard munstycken...annars är de nå anant fel! avgasventilen?

Det är inte trasigt insugsgummit eller nå sprickor i det?provat att spraya startgas runt motorn då den är igång?har den funkat bra innan du började renovera?

Den gick inte rent innan renovering heller.
Och jag vet inte vad som är original.
Det står säkert i instruktionsboken, men har ingen instruktionsbok, bara för -02, och det är inte samma förgasare ens.

Har tagit hjälp av min far, och han förstår inte heller.
och han har trots allt kört VM så han borde kunna ^^,

Jag får titta till insugsgummit.

Avgasstolpen i cylindern är det dock en spricka, en liten flisa har släppt, kan de vara det som gör felet? (stolpen vid avgasporten).

Men nu har jag åkt ännu en gång och varvat och grejat.
Den spikar inte när det är friläge, och när jag varvar ur den låter det inte riktigt 100 som att den spikar. Kan det vara något el-fel? :3freak

Back