Crf450?

CRF Rockar

Jag hade en husa 650 i fjol och bytte till en CRF motard i år och jag måste säja att Husan är en buss i jämförelse, smidigare hoj än CRF finns nog inte Vid gatkörning mot/med min polare Peters Husa -02 så går dom nästan precis jämt med ett litet övertag för CRF:en i acc, lättare motordelar och ett MYCKET bredare register är nog förklaringen. Enda nackdelen är som sagt att jag skulle vilja ha en sjätte växel, då skulle den vara helt perfekt:-)

/Niklasinorr

Weo skrev:
Kom igen !

Husaägare är här många så denna har man ju fått sig en bild av, ska försöka låna en för en provtur till helgen.

Inga fler än Tommy som kört/äger CRF?

Måste säga att jag är lite svag för Honda, inte just denna modellen utan rent allmänt.

Hp, vad fick du ge för din (nya?) -03:a hos marin o fritid?

Ok ok...jag har oxå en HM450 motard

Gillar den skarpt, smidig som sagt o bra stamp i stånkan...
Har dock inte kört nån husa, men en provat en husky 570...
Och jag kan tänka mig att de större spisarna går bättre att köra lite längre sträckor med...crf'en är mer xtrem...

Vilken firma vad det som sålde sitt demo-ex? Mickes/Connys?

Annars vet jag en Husa i älmhult...

Äum

Med risk att få spö,

Jag tycker det verkar som om typ 426/450 och Crf:en (småkubiks motarder) :p Får det väldigt svettigt på rakorna, jag åker 625 å så fort det blir en liten raka så tar man in som faan på dem.

Jag var oxå helt inne att shoppa en för det smidigare chassit men, jag vet inte.......?

Kubik och hästar är inte allt men, det underlättar :tummenupp

Fast jag har inte provkört någon av dem så...... döm inte katten efter håren, för pälsen var stulen.....eller nått, hehehe

SM 570 RR skrev:
Vad är det för speciellt med CRFn ??

Verkar va en jävligt kul hoj, din vet jag inte mycket om alls...

Effektuppgifterna, vikt m.m som står längst ner där, stämmer de??
Är de någon specialmod. eller? :confused:

Berätta lite om den!

Joo... Han har en specialmodell. Han är den enda i hela världen som har en båge som inte finns, han har nämligen en NOX -03 säger han...

Weo skrev:
Verkar va en jävligt kul hoj, din vet jag inte mycket om alls...

Effektuppgifterna, vikt m.m som står längst ner där, stämmer de??
Är de någon specialmod. eller? :confused:

Berätta lite om den!

mr_rockster skrev:
Joo... Han har en specialmodell. Han är den enda i hela världen som har en båge som inte finns, han har nämligen en NOX -03 säger han...

Avis?

Ta o trimma lite till du, så kanske du kommer ifatt :öl :öl

SM570RR: precis som förut, mycket snack och liten verkstad! Det är kul att du är nöjd med din hoj iaf!

Jag pratade lite med en handlare här i stan, när jag kollade in CRF:en (var ju lite nyfiken på maskinen som alla talar om!). Är ju en räser, liten och smidig och extrem! :rock Jag är varken expert eller ens kunnig novis, bara nyfiken och glad wannabe... Hur liten måste man vara egentligen för att kunna framföra den "normalt"? :confused:

Niklasinorr , jag hoppas verkligen du har med dig din till Midlanda på lördag, så vi får se underverket in action!!! :)

SM 570 RR skrev:
Avis?

Tills dess att du visar upp ett bänkdiagram på dina :rodnar 73hp... förblir du en mytoman för mig och många andra.

Gärna med vridmoment också :fakta

Jag ska F*n köpa mig en sån, mums!! :kär

Bifogat

• honda crf450sm -03.jpg
    honda crf450sm -03.jpg
    52.6 KB · Visningar: 255
Husabergägare behöver inte trimma vet du väl...

Upp med bänkningsdiagram på dina 73 häst nu då.

Jag kan betala din bänkning om det visar sig att du har 73 häst eller mer på baks...

SM 570 RR skrev:
Avis?

PORR!!! dom verkar sjukt smidiga! dock så liten att man kan råka supa bort den! men det är absolut inget minus!
Fresten dom här på forumet som har en crf hur är chassit på dom?? för vridstyvheten på dom gammla aluboxramarna på cr:en var inte dom bästa precis..... har dom blivit bättre???

Joker skrev:
Jag ska F*n köpa mig en sån, mums!! :kär

En kille på jobbet köpte en ny CRF för ca en månad sen. Snart sex veckor sen han fick gipsad hand efter crossvurpa. Jag har tiggt till mig en provtur. Han har inte ens startat den så jag kanske inte får köra så hårt men lite hanterbarhet ska man väl kunna känna på. Rapport kommer.

Inte den bästa? De har blivit mjukare, första som kom 97 var för hård. För crossåka iallafall, flexar det lite blir hojjen smidigare, typ.

Mcbudet skrev:

för vridstyvheten på dom gammla aluboxramarna på cr:en var inte dom bästa precis..... har dom blivit bättre???

Jag provade en HM450 i våras och efter det så var det inget skoj att åka xr....

Per skrev:
Jag provade en HM450 i våras och efter det så var det inget skoj att åka xr....

Det är därför man inte skall provköra något man inte har råd med!!! :fakta :(

edit: Provkörde iofs en XT på yammacenter förra året, men det var ju inte en upplevelse jag kommer minnas med glädje... hehe Tillochmed min 10åriga tröttstånka var ju rappare/piggare än den där gjutjärnsspisen.... :cool:

Last edited:
tillägg

Om ni nu ska provköra en HM450 så se till att göra det med en annan ljuddämpare en den som sitter på...

Den är hyfsat "kvävd" med HM-dämparen...
Min rök väck direkt, tror inte det är bra för motorn att bli kvävd på det viset...*fnnn frnnn(!)*

Crossljudämparen är väl i ljudligaste laget kanske, men den går faan så mycket bättre med den på...*braap braap!*

Men så är det väl med alla motarder...man provar ju inte en fullstrypt husa och på allvar menar att den var slö...

I dom vridtester som kth har gjort så var honda ramen mjuk som en pomesfritt..... har tyvärr inga siffror i huvet amn skall försöka leta fram papprena så man kan raportera lite

farmerlip skrev:
Inte den bästa? De har blivit mjukare, första som kom 97 var för hård. För crossåka iallafall, flexar det lite blir hojjen smidigare, typ.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard