Kolven kan iof gå ganska länge utan att det syns på den, kan se hur fin ut som helst. Men sätt nu i rostfria ventiler (stålventiler) Jag pratade med verkstaden hos min handlare i dag och de sade att ventilerna på crf:n "DEFINITIVT är ett problem sen får folk säga vad dom vill" De har tydligen byggt om måga crf:r främst i topparna. Men det här visste du kanske redan. (Även om detta inte var orsaken till ditt ras)
Tack för tipset.
Jag överväger på allvar att sälja när den kommer hem om jag inte får en bra förklaring varför den skar. Alltså ngt som jag kan förbättra eller ändra så jag VET att det INTE händer igen.
Annars är det ju meningslöst att köra den nyrenoverade motorn, då är det bara en tidsfråga innan den skär.
Letar lite smått efter en annan motard

kanske en beg WR med lite väss men den e ju så tung (125kg) el en ny Husa 650 om det följer med motorgaranti.
Husa verkar vara gjorda för väg lite mer än typ CRF´n även om endel haft div problem.
De problemen verkar mer vara att man ska servat oftare, byta ngt lager hit el dit. De kan man ju ta, bara att hålla koll på timmarna å byta.
Jag vill ha en hoj som minst håller en säsong (ca600mil) utan grövre renovering.
När vintern kommer kan man byta kolv å lite sånt sen ska den gå en säsong till.
Motorn kom till Tibro idag de delar den på måndag. De som är mkt konstigt är att CRF´n körd som crosshoj håller som en gammal Volvo. Han i Tibro som jag snackade med idag sa att de säljer nytt å beg av CFR´n å de bli aldrig ngra beskymmer.....va fasen e de som gör att motarden skär
Jag är ju knappast ensam. Vi är ju minst tre här på forumet som drabbats av vevhaveri
Någon mer som vet om ngn typ haveri på CRF sm så skriv