CRF 450 HM
Ny medlem
tja,ja håller på med att få bort strypningarna och ändra munstycke på förgasarna,men hojen varvar inte fullt ut verkar det som?? svårt att förklara riktigt men det e som att den går dåligt på höga varv vad kan det bero på??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du har ev satt i för stort högfartsmunstycke. vad hade den för munstycke org? och vad har du satt i? och vilka modifieringar har du gjort på avgasida? är luftburken upptagen något?
jag har fixat luftburken så att den får mer luft,och jag har tagit bort 2 strypningar från ljuddämparen och en katalysator det är hm avgassystemet orginal ,kan det vara nån strypning i cd-boxen?? tacksam för hjälp.
frågan är hur stort munstycke det satt i innan mod och vad som sitter i nu? du bör gå upp 5-10%
jag har fixat luftburken så att den får mer luft,och jag har tagit bort 2 strypningar från ljuddämparen och en katalysator det är hm avgassystemet orginal ,kan det vara nån strypning i cd-boxen?? tacksam för hjälp.
Ta bort orginalljuddämparen och ersätt den med effektburk till r-versionen. Eftersom det är en -05 är den byggd på x-versionen, dvs enduron. Enduron har ett väldigt tyst och restriktivt avgassystem. Jag tror även att den har tyngre svänghjul och mildare kam än crossversionen. -04 var sista året HM byggde motarden på 450r.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |