CRF 450 HM dåligt toppvarv??

CRF 450 HM

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
södertälje
Hoj
HONDA CRF 450 HM -05
tja,ja håller på med att få bort strypningarna och ändra munstycke på förgasarna,men hojen varvar inte fullt ut verkar det som?? svårt att förklara riktigt men det e som att den går dåligt på höga varv vad kan det bero på??
 
vad har du för avgassystem monterat?

HM orginal systemet är den största strypningen
 
Du har ev satt i för stort högfartsmunstycke. vad hade den för munstycke org? och vad har du satt i? och vilka modifieringar har du gjort på avgasida? är luftburken upptagen något?
 
Du har ev satt i för stort högfartsmunstycke. vad hade den för munstycke org? och vad har du satt i? och vilka modifieringar har du gjort på avgasida? är luftburken upptagen något?

jag har fixat luftburken så att den får mer luft,och jag har tagit bort 2 strypningar från ljuddämparen och en katalysator det är hm avgassystemet orginal ,kan det vara nån strypning i cd-boxen?? tacksam för hjälp.
 
jag har fixat luftburken så att den får mer luft,och jag har tagit bort 2 strypningar från ljuddämparen och en katalysator det är hm avgassystemet orginal ,kan det vara nån strypning i cd-boxen?? tacksam för hjälp.

frågan är hur stort munstycke det satt i innan mod och vad som sitter i nu? du bör gå upp 5-10%
 
frågan är hur stort munstycke det satt i innan mod och vad som sitter i nu? du bör gå upp 5-10%

okej har inte siffrorna nu vad som satt i innan,men jag fick rekomendation från honda att ha 195/48 och den går fortfarande dåligt på höga varv,undra om den kan vara strypt i cdi-boxen?? sen jag köpte hojen så har det bara varit meck suck vad jobbigt.....
 
jag har fixat luftburken så att den får mer luft,och jag har tagit bort 2 strypningar från ljuddämparen och en katalysator det är hm avgassystemet orginal ,kan det vara nån strypning i cd-boxen?? tacksam för hjälp.

Ta bort orginalljuddämparen och ersätt den med effektburk till r-versionen. Eftersom det är en -05 är den byggd på x-versionen, dvs enduron. Enduron har ett väldigt tyst och restriktivt avgassystem. Jag tror även att den har tyngre svänghjul och mildare kam än crossversionen. -04 var sista året HM byggde motarden på 450r.
 
Ta bort orginalljuddämparen och ersätt den med effektburk till r-versionen. Eftersom det är en -05 är den byggd på x-versionen, dvs enduron. Enduron har ett väldigt tyst och restriktivt avgassystem. Jag tror även att den har tyngre svänghjul och mildare kam än crossversionen. -04 var sista året HM byggde motarden på 450r.

okej tack för hjälpen,fixade hojen idag,den går lite bättre satte dit 177/48 och då har jag hm avgassystemet,satte på ett hgs rör och test körde snabbt märkte att jag behövde byta till större munstycke pga mycket avgas smällar,så jag bytte tillbax.hojen går som den ska nu iallafall men tycker inte att den är rapp jämfört med min crf 450r -06 hehe,men men vad har ni för rekomendationer angående drevning?? vill ha den så rapp som möjligt,behöver inte ha toppfart,vill ha den drevad för buskörning,och sen nån som har avgassystem till salu? orginal från 450R eller trim spelar ingen roll
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top