crashad båge - nästa steg?

Håller precis på att meka ihop en -03:a som varit vurpad. Köpte den av ett f-bolag för att ha den själv till sommaren. Skadorna uppgick til 68000:- + moms, men med hjälp av race-kåpor mm. så räknar jag med att få ihop den för omkring 10000:-. Då har jag bytt kåpor, fotpinnar, sadel, kåpram, div. småsaker och sedan lackat den.

Hör av dig om du behöver hjälp med att få fram grejor!

Krashade sporthojar är ju enormt eftertraktade/överprissatta.
Brukar sällan vara värt att fixa själv, skulle inte förvåna mig om du får ut 70-80' eller mer för den där...

Sälj den till mig...Men priset här över var löjligt högt..haha..Om du inte kan laga den själv så blir det svin dyrt..

Sälj den för fan inte. Behåll hojen och fixa ihop den till körbart skick, det gynnar dig mer än att sälja den till underpris. Det går att få ihop den till vettiga pengar och vips är sommaren räddad med en trafikförsäkrning skriven på dig.

// R

Chefen Alabama skrev:
Krashade sporthojar är ju enormt eftertraktade/överprissatta.
Brukar sällan vara värt att fixa själv, skulle inte förvåna mig om du får ut 70-80' eller mer för den där...
Har jag hört siffror i tråden och i olika PM mellan 35-50 o nu 70-80. Grova differenser. Men skulle jag kunna få nåt däremellan så kan det nog va nåt o tänka på.
Har jag inte fått några lockande konkreta bud i mitten på veckan ränkar jag med att lämna iväg den ganska omgående för att få den fixad. Det har ju trotts allt varit min tanke hela tiden.

mriders skrev:
Har jag hört siffror i tråden och i olika PM mellan 35-50 o nu 70-80. Grova differenser. Men skulle jag kunna få nåt däremellan så kan det nog va nåt o tänka på.
Har jag inte fått några lockande konkreta bud i mitten på veckan ränkar jag med att lämna iväg den ganska omgående för att få den fixad. Det har ju trotts allt varit min tanke hela tiden.

Jepp! go for it! som jag skrev i PM
Laga,klistra osv sen har du åter en buskul hoj.
Allt blir kanske inte 100 % -igt men nån liten repa o skavank kan man leva med somsagt,bara hojen är i körbart skick och kör glädjen finns där.

mriders skrev:

Tex denna -98'a med +3000mil på mätaren med bakram av och samtliga kåpor spräckta (gjorde en framåtvolt och landade på bakramen) gick för 30' och det var faan huggsexa om den...

Bifogat

• Bilder 2 011.jpg
    Bilder 2 011.jpg
    131.3 KB · Visningar: 554
R1 racer skrev:
Jepp! go for it! som jag skrev i PM
Laga,klistra osv sen har du åter en buskul hoj.
Allt blir kanske inte 100 % -igt men nån liten repa o skavank kan man leva med somsagt,bara hojen är i körbart skick och kör glädjen finns där.
Så sant :tummenupp Är ju trotts allt åkandet man är ute efter.

Chefen Alabama skrev:
Tex denna -98'a med +3000mil på mätaren med bakram av och samtliga kåpor spräckta (gjorde en framåtvolt och landade på bakramen) gick för 30' och det var faan huggsexa om den...
Det va värst. Då borde ju min vara värd några hundralappar mer då det är en 05a och med en motor som bara gått 300 korta mil :tuttar

törs man fråga varför du inte fick ut på försäkring?
Tänkte så det inte blir fler som blir drabbade på samma sätt.

Synd på en grym hoj! men som sagt alla döda ting går att rädda :Bugar

Pullver skrev:
törs man fråga varför du inte fick ut på försäkring?
Tänkte så det inte blir fler som blir drabbade på samma sätt.

Synd på en grym hoj! men som sagt alla döda ting går att rädda :Bugar
enligt ff-bolaget var det fel "huvudsakliga" användare av hojen. Hur den nu kunnat få en "huvudsakliga" användare efter så några mil. Den stog på min mor. Tro inte att det är världens största lögn, hon har även en kawa Z400 sen innan som hon kör.
Men kan väl inte sticka under stolen med att ja kört mer än hon på yahama'n. Så ja får stå mitt kast för vi inte lusläste reglerna.
Hon kommer vilja prova den sen igen, men vi gör inte samma misstag med försäkringen en gång till :huvet.

Det är ju 1000 andra bekanta som vill testa sen, men hur gör ni med försäkringen då? Eller lånar ni inte ut era motorcyklar till andra över huvud taget? För va händer om någon av dom kvaddar den sen, det lär ju bli samma resa igen :3freak. Ja ska kolla upp det där NOGA sen.

Last edited:
Var förbi örebro bilskrot för ett tag sen, dom hade minst två om inte tre r1:or stående, kommer inte ihåg årsmodel på dom men kan finnas en del delar där kanske.

FlowerPower skrev:
Var förbi örebro bilskrot för ett tag sen, dom hade minst två om inte tre r1:or stående, kommer inte ihåg årsmodel på dom men kan finnas en del delar där kanske.
Hm.. ja delar från 04 ->uppåt är av intresse. :)

Har inte läst allt här men kraschade hojar som f-bolagen löser in lämnas väl för demontering? Det borde väl gå att kolla med f-bolagen vart hojarna lämnas????

De här blir en tråd o länka till i framtida skenförsäkringstrådar :hihi

Hoppas du får ihop hojen snabbt o billigt!

$noop skrev:
Har inte läst allt här men kraschade hojar som f-bolagen löser in lämnas väl för demontering? Det borde väl gå att kolla med f-bolagen vart hojarna lämnas????

kan säljas som skort=demont.
eller som rep.objekt.

Håller med ngn annan som sa.....bygg INTE ngn fighter av den.
Fixa eller sälj.

mriders skrev:
enligt ff-bolaget var det fel "huvudsakliga" användare av hojen. Hur den nu kunnat få en "huvudsakliga" användare efter så några mil. Den stog på min mor. ...QUOTE]

Skulle vara väldigt intressant att jämföra självrisken mot kostnaden för fixarna. Så har du tid så posta gärna!

Jag känner ett par lärare på den skolan. De tar säkert jobbet om de har tid men då har du bråttom nu då eleverna går ut på praktik till våren...

furiousrage skrev:
Jag känner ett par lärare på den skolan. De tar säkert jobbet om de har tid men då har du bråttom nu då eleverna går ut på praktik till våren...
Fixar dom lack, svets o hela köret eller?
Jag fick något nr till nån vid namn Björn, men han tycks inte svara. Kanske är nån du känner??

Men annars har jag nog hittat en vänlig själ som erbjudit sig att hjälpa till för en vettig peng.

X-up skrev:
Håller med ngn annan som sa.....bygg INTE ngn fighter av den.
Fixa eller sälj.
Ligger för mkt värde i den för att göra en fighter av den tycker jag själv.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan