Cralle svensk mästare igen!

Ducatista skrev:
Nja, inte riktigt sant.
I vart fall inte nu i söndags för det var nog bara borta vid #21 som det var riktigt hålligång redan innan racet. Det teamet hade säkert roligast den helgen - med eller utan pokal.

Jag baserade inte mitt uttalande på sista racet utan på flera år sett. Cralle hade en tung resa till denna titel och var nog inte festsugen *innan* racet. Han överlät väl mycket av det till Plexus som var barnens favorit. Om man slutar på 14:e plats totalt har man väl tid att festa fast jag förstår inte riktigt anledningen. :tungan :hihi

Annars tycker jag att Ducati-teamet hade en väldigt fin stämning. :tummenupp Där var det trevligt hela dagen oavsett väder.

CBR Mange skrev:
GRATTIS CRALLE. Så jäkla skönt och underbart race att se på när Hondan inte hängde med på långa rakan. Underbart väder och en helt fantaskisk avslutning på säsongen. Får vi se vad han kör nästa år. :banana :banana :banana
Såg du de första varven? Dvs innan hondan fick elfel?
Och sen hade ju inte Folke sin förstamotor heller...

kaZmur skrev:
Såg du de första varven? Dvs innan hondan fick elfel?
Och sen hade ju inte Folke sin förstamotor heller...

Och om Jimmy inte vurpat... :rolleyes: Cralle har ju haft motorproblem ett flertal gånger under säsongen, garanterat fler än Folke. Det är lätt att glömma resten av säsongen och bara räkna hur det kunde gått i sista racet.

Ninjaboy skrev:
Och om Jimmy inte vurpat... :rolleyes: Cralle har ju haft motorproblem ett flertal gånger under säsongen, garanterat fler än Folke. Det är lätt att glömma resten av säsongen och bara räkna hur det kunde gått i sista racet.

Med tanke på den löjliga regeln med dubbla poäng i sista rejset så är just sista rejset för avgörande.
Men visst har det vart många "elfel" under sommaren..

oFFkeFF skrev:
Med tanke på den löjliga regeln med dubbla poäng i sista rejset så är just sista rejset för avgörande.

Jag är också emot dubblelpoängsystemet, varje race ska vara värt lika mycket. I STCC tycker jag det varit uppenbart under säsongen att de velat "behålla spänningen" till sista racet till varje pris då många godtyckliga bestraffningar dömts ut för samma förseelse. Nu blev det alla fall dödat direkt då Dahlgren körde på Göransson och hans egen bil pajade. Jag bara väntade på att tävlingsledningen skulle diska Göransson för felaktigt lufttryck i ratten eller något så att de fick ett spännande sista race. Nu visade han vart skåpet skulle stå i alla fall genom att vinna från 7:e plats. Rätt åt tävlingsledningen som försöker manipulera serien. Oj, nu blev det OT med bilar men i alla fall.

Jimmy kunde ju avgjort tidigare om han inte vurpat på warmupen men det var ju självförvållat precis som finalvurpan så det blev i alla fall avgjort på banan precis som sig bör. :tummenupp Inga teknikaliteter som STCC.

Jag är riktigt glad att jag var där. Cralle gör verkligen allt för publiken. Blev nästan tårögd när han slängde puckar, stövlar och hjälm (naturligtvis inte där jag stod :().

Nästa är blir det möjligen bilracingen. Hojkarriären är tydligen över för en av Sveriges få riktigt professionella förare. Detta enligt hans mek.

Macho Woman skrev:
Jag är riktigt glad att jag var där. Cralle gör verkligen allt för publiken. Blev nästan tårögd när han slängde puckar, stövlar och hjälm (naturligtvis inte där jag stod :().
Jag stod 100 m före så jag såg allt men blev utan. :D

Macho Woman skrev:
Nästa är blir det möjligen bilracingen. Hojkarriären är tydligen över för en av Sveriges få riktigt professionella förare. Detta enligt hans mek.
Om han lägger av och flera i toppen verkar koncentrera sig på utlandsstyrningar så är ju Veidec i en enorm gungning. :confused:

Last edited:
Macho Woman skrev:

Jag tyckte med jag såg dig där! Vem var det mer? Micke? Tom?

Cralle is da man! :Bugar
Fasiken vad synd att man missade festen efteråt, attans att man måste jobba och plugga och sånt. :(

Macho Woman skrev:
MikkE, Tom och Johanjulgran. Öh, vart var du och varför sade du inte hej? :fatta!
Kennet (Snabbe_Jag) var i full fart till depån så jag var tvungen att hänga på.

(Och så vågade jag inte) :D

Grattis till Cralle,

men det är ett stort steg till MotoGP,
titta i tabellen från årets MasterBike,
Gabor Talmasci (125-VM) kör varvet
2,4 sekunder snabbare än Cralle
båda på en Kawasaki ZX6R.
Huvva :gnissla

gthyni skrev:
Grattis till Cralle,

men det är ett stort steg till MotoGP,
titta i tabellen från årets MasterBike,
Gabor Talmasci (125-VM) kör varvet
2,4 sekunder snabbare än Cralle
båda på en Kawasaki ZX6R.

Talmasci ligger för närvarande på 19:e plats i 125-VM....

gthyni skrev:
men det är ett stort steg till MotoGP, titta i tabellen från årets MasterBike, Gabor Talmasci (125-VM) kör varvet 2,4 sekunder snabbare än Cralle båda på en Kawasaki ZX6R.
Precis det tog jag upp i samband med MasterBike men de flesta verkar tro att Cralle är en superförare vilket han inte är. Visst, bäst i Sverige i år sett över hela säsongen men av de jag har sett på TV så är Jimmy en bättre förare när det gäller att åka fort.

I Race (TV3) sa de nyss att Cralle troligen kommer att köra STCC nästa år. Luktar lite "Jag är filmstjärna, alltså kan jag sjunga och ge ut en skiva"...
Jo, jag vet att han tävlat med bilar men den dagen han kör ifrån Göransson i en likadan bil, då ska jag... göra nånting annat :D

@mattias: Tack för den fina rubriken på tråden. Nu behöver man inte undra inför nästa Race ;)

Ninjaboy skrev:
Om man slutar på 14:e plats totalt har man väl tid att festa fast jag förstår inte riktigt anledningen. :tungan :hihi

Annars tycker jag att Ducati-teamet hade en väldigt fin stämning. :tummenupp Där var det trevligt hela dagen oavsett väder.

Att komma över mållinjen och inte krascha är väl värt att fira? :fyllisar :yoparty

sandstream skrev:
Precis det tog jag upp i samband med MasterBike men de flesta verkar tro att Cralle är en superförare vilket han inte är.

Mer än i Sverige kan jag tala om för dig. Har du någonsin sett Cralle´s merit lista? I SS EM är jag övertygad om att Cralle hade gjort väldigt bra ifrån sig om han hade ställt upp.

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
Mer än i Sverige kan jag tala om för dig. Har du någonsin sett Cralle´s merit lista? I SS EM är jag övertygad om att Cralle hade gjort väldigt bra ifrån sig om han hade ställt upp.

Mvh//ZS
Tysk mästare flera år oxå, även harvat i VM några år :yoparty

sandstream skrev:
Precis det tog jag upp i samband med MasterBike men de flesta verkar tro att Cralle är en superförare vilket han inte är. Visst, bäst i Sverige i år sett över hela säsongen men av de jag har sett på TV så är Jimmy en bättre förare när det gäller att åka fort.

Man vinner inga race om man inte först kommer i mål...att vinna Sveriges mest prestigefyllda serie tre år i rad är ingen slump direkt. Jag vet inte hur länge du följt Veidec men i sommar har det väl varit rätt uppenbart att Hondorna varit snabbare så att Cralle inte kunnat vinna varje race är väl förståeligt.

Cralle är en superförare med svenska mått mätt, att han rår på Rossi har väl aldrig någon påstått. Du överdriver för din argumentations skull.

sandstream skrev:
I Race (TV3) sa de nyss att Cralle troligen kommer att köra STCC nästa år. Luktar lite "Jag är filmstjärna, alltså kan jag sjunga och ge ut en skiva"...
Jo, jag vet att han tävlat med bilar men den dagen han kör ifrån Göransson i en likadan bil, då ska jag... göra nånting annat :D

Ingen kör ifrån Göransson, ska alla andra lägga av då? Det är i alla fall coolt att han dubblerade i fjol med Veidec och S60.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti