Cralle svensk mästare igen!

Zilversurfer skrev:
Mer än i Sverige kan jag tala om för dig. Har du någonsin sett Cralle´s merit lista? I SS EM är jag övertygad om att Cralle hade gjort väldigt bra ifrån sig om han hade ställt upp. Mvh//ZS
Jag utgår bara ifrån vad jag har sett och jag tycker inte att Cralle är så bra som många vill få det till.
I Masterbike fick han ju bevisligen stryk, som det inlägg jag svarade på visar.

Jag tycker inte heller att Zinedin Zidan (stavning) som är en av världens dyraste fotbollsspelare är mycket att hänga i gran. Finns massor av spelare som kostar mindre men som är klart bättre.

Ninjaboy skrev:
Man vinner inga race om man inte först kommer i mål...att vinna Sveriges mest prestigefyllda serie tre år i rad är ingen slump direkt. Jag vet inte hur länge du följt Veidec men i sommar har det väl varit rätt uppenbart att Hondorna varit snabbare så att Cralle inte kunnat vinna varje race är väl förståeligt.
Nej, jag har inte följt Veidec slaviskt men det är väl när Jimmy inte går i mål som Cralle vinner. Vad jag menade var att Jimmy i mina ögon är en bättre förare än Cralle, inget annat.

Ninjaboy skrev:
Cralle är en superförare med svenska mått mätt, att han rår på Rossi har väl aldrig någon påstått. Du överdriver för din argumentations skull.
Jag har inte överdrivit nånting :confused:
Har inte jämfört med Rossi...
Jämförelsen som gjordes i det inlägg jag svarade på var en kille som kör 125 GP och ligger långt ner.

Ninjaboy skrev:
Ingen kör ifrån Göransson, ska alla andra lägga av då? Det är i alla fall coolt att han dubblerade i fjol med Veidec och S60.
Om Kenny väljer att varva ner i STCC och Göransson är kvar så tror jag att det finns åtminstone en som kan köra ifrån honom :lol

sandstream skrev:
Jag utgår bara ifrån vad jag har sett och jag tycker inte att Cralle är så bra som många vill få det till.
I Masterbike fick han ju bevisligen stryk, som det inlägg jag svarade på visar.

Jag tycker inte heller att Zinedin Zidan (stavning) som är en av världens dyraste fotbollsspelare är mycket att hänga i gran. Finns massor av spelare som kostar mindre men som är klart bättre.

Stryk? Masterbike var ett hojtest, ingen tävling. Att Sverige överhuvudtaget fick med en testare till finalomgången var väl bra då bara ett fåtal av dem fick köra då.

Tycker det är respektlöst att efter en tredje titel bara prata om att Jimmy "verkar" snabbare och att en GP-förare gav Cralle "stryk" i ett test. Mycket felletande till ingen nytta. :7peta

sandstream skrev:
Nej, jag har inte följt Veidec slaviskt men det är väl när Jimmy inte går i mål som Cralle vinner. Vad jag menade var att Jimmy i mina ögon är en bättre förare än Cralle, inget annat.
Jag undrar om ens Jimmy kände så i söndags... :rolleyes:

sandstream skrev:
Jag har inte överdrivit nånting :confused:
Har inte jämfört med Rossi...
Jämförelsen som gjordes i det inlägg jag svarade på var en kille som kör 125 GP och ligger långt ner.
Det är ju svårt för Cralle att vinna över förare som inte är i samma serie som honom men det går utmärkt att vinna över dem som faktiskt är det.

sandstream skrev:
Om Kenny väljer att varva ner i STCC och Göransson är kvar så tror jag att det finns åtminstone en som kan köra ifrån honom :lol
Kenny kom femma i båda Porsche-loppen, är han en loser då enligt dig? Jämför med Cralle som fick "stryk" i Masterbike och därmed borde ha slutat i Veidec. :va

Last edited:
Ninjaboy skrev:
Jämför med Cralle som fick "stryk" i Masterbike och därmed borde ha slutat i Veidec. :va

Jag sa iaf inte det,
Cralle är mästare i svensk SS600 inget snack,
han vann serien, Jimmy vurpade bort sig.

Jag reagerade bara lite när jag läste Masterbike-tabellen,
skillnaden var så stora trots att "puttefnasken från moppe-VM"
körde på "Cralles maskin".
Det var inte alls menat som kritik mot Cralle,
utan för att illustrera att det är stor skillnad mellan
svenska amatörserier och proffsen i GP-cirkusen.

Jag tror ingen ligger och "tourar" i Masterbike,
samla ett gäng glada racerförare och det blir prestige
i varvtiderna direkt. :näsblod

gthyni skrev:
Jag reagerade bara lite när jag läste Masterbike-tabellen,
skillnaden var så stora trots att "puttefnasken från moppe-VM"
körde på "Cralles maskin".
Det var inte alls menat som kritik mot Cralle,
utan för att illustrera att det är stor skillnad mellan
svenska amatörserier och proffsen i GP-cirkusen.

Och det är lämpligt att göra i en hyllningstråd till Cralle? Jag vidhåller att det är respektlöst. Starta åtminstone en egen tråd.

gthyni skrev:
Snyggt att tala om respekt och
samtidigt klippa bort allt positivt jag sagt om Cralle.

Hmm, jag borde ha trimmat din post ännu mer. :tungan Jag gillar inte att behöva leta i hela tidigare inlägget efter den raden som det refereras till.

Nog om detta nu.

Ninjaboy skrev:
Hmm, jag borde ha trimmat din post ännu mer. :tungan Jag gillar inte att behöva leta i hela tidigare inlägget efter den raden som det refereras till.

Nog om detta nu.
Han är (min) GUD ialla fall :bow

Ninjaboy skrev:

Nog om detta nu.

Skiet snagg,, Cralle balle är helt jauvla kass poo att köura hojjj - Bi föurare i Rokkiee klassen. :tungan

Ninjaboy skrev:
Nog om detta nu.
Ja, det var tydligen en öm tå som vi råkade trampa på och jag tror inte att vi kommer längre.

Vill bara klargöra att jag inte har något emot Cralle men jag tycker personligen att Jimmy kör bättre.

No hard feelings! :tummenupp

Zilversurfer skrev:
Skiet snagg,, Cralle balle är helt jauvla kass poo att köura hojjj - Bi föurare i Rokkiee klassen. :tungan
Antar att du försöker vara ironisk men då kan ett tips vara att det bör finnas någon liten del sanning för att det ska bli kul. :rolleyes:
Ingen har sagt att Cralle är en dålig förare, bara att det finns bättre och till och med att en del tycker att andra i Veidec kör bättre. Men det får man tydligen inte tycka :hihi

sandstream skrev:
Antar att du försöker vara ironisk men då kan ett tips vara att det bör finnas någon liten del sanning för att det ska bli kul. :rolleyes:
Ingen har sagt att Cralle är en dålig förare, bara att det finns bättre och till och med att en del tycker att andra i Veidec kör bättre. Men det får man tydligen inte tycka :hihi

Jag kan fortfarande inte förstå dig. Den person/lag som vinner en serie är bäst, det spelar ingen roll om det är fotboll/handboll/pingis/roadracing. Sen att man inte tycker personen/laget är en värdig vinnare är en helt annan fråga. Så en återkommande fråga är givetvis till dig; mottivera varför andra är bättre på att köra när dom inte vinner serien. Ett klassikt exempel i RR är WSS 2000 när Andrew Pitt vann serien utan att vinna ett enda race!!! Detta genom säker körning och poäng i varje race. Jag vet att Jimmy är en grym förare, men han vann inte serien och är därför inte bäst.
Sorry, but face the facts.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...