CR500 på gatan

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Jag minns fortfarande hur skraj jag blev första provrepan på en CR500.
Tanken på att ha en på gatan får mig att rysa, vilken brutal maskin!

[YOUTUBE-ID]Fc4PXTk4664[/YOUTUBE-ID]

:yoparty

Måste ju älska den hojen! sista generationen med alu ram, fin fina grejer :tummenupp

Var de inte någon nisse som gjorde en CR1000 dragster, dvs två radade CR500 cylindrar i ett block, vart inte färdig sist jag kollade :va

Måste ju älska den hojen! sista generationen med alu ram, fin fina grejer :tummenupp

Var de inte någon nisse som gjorde en CR1000 dragster, dvs två radade CR500 cylindrar i ett block, vart inte färdig sist jag kollade :va

Var inte den sista årsmodellen -99 och med stålram??? Aluramsutförande är väl hemmabyggen alt. cr500af som görs på beställning.

Var inte den sista årsmodellen -99 och med stålram??? Aluramsutförande är väl hemmabyggen alt. cr500af som görs på beställning.

I filmerna från från killen så står det CR 500 AF men det behöver ju inte betyda att det är en sån men men...

Grym hoj hursomhellst

Hmm möjligen sant de du säger!
Jag som fått allt om bakfoten kanske?
Söker du nämligen på CR500AF Gen-3
så är mer eller mindre alla bilder på en CR500 med aluram

Iallafall, sökte lite på google, 210hk gav fanskapet!
http://www.trickracing1.com/Twin_CR500.html
shapeimage_2.png

www.servicehonda.com

Cr 500 har ALDRIG funnits med alu. ram. Alla byggen är såkallad "AF" = Alu. frame. Alltså hemmabyggen, seriösa, halvseriösa eller fabriksgjorda hos servicehonda!

Fränt fränt! :tummenupp

Fränare än fränt. Totalt galet. Jag undrar hur dom går om man varvar dom ordentligt, har inte hört någon som dragit en på varven nån gång. :va :)
En granne hade en 500 när jag var yngre och bodde ute i skogen. När han körde och gasade på så lättade framhjulet 30cm och det sköt iväg som xx samtidigt som bakhjulet höll på med att gräva nytt dike mitt i grusvägen, såg ut som filmerna när folk kör på isarna och det bara sprutar snö bakom fast grus sand och lera.. Försökte framkalla detsamma med min kx80 men det blev bara ett lite mörkare spår :S

Moraltanten kom dock fram och viftade med paraplyt vid 6.54...

Last edited:
Undra om han är hatad i den byn ?
På tal om byn, vilket underbart ställe det verkar vara. Man kände nästan den ljumna brisen i ansiktet.

En gammal polare till mig hade en CR500 .. kom ihåg när han skulle styla för mig och drog på fullt på gården vilket resulterade att han sköt ut nästan alla fönsterrutorna på fasaden. Jag var inte så jättevan vid hojar vid den tiden. Men jag kommer ihåg att det var den enda hoj jag inte ens vågade provköra. Det kändes som om den ville mörda en :)

Undra om han är hatad i den byn ?
På tal om byn, vilket underbart ställe det verkar vara. Man kände nästan den ljumna brisen i ansiktet.

En gammal polare till mig hade en CR500 .. kom ihåg när han skulle styla för mig och drog på fullt på gården vilket resulterade att han sköt ut nästan alla fönsterrutorna på fasaden. Jag var inte så jättevan vid hojar vid den tiden. Men jag kommer ihåg att det var den enda hoj jag inte ens vågade provköra. Det kändes som om den ville mörda en :)

Hehe, ungefär så kände jag med, har nog inte haft så mycket respekt för hoj som CR:en.
Satte mig på fanskapet intet ont anande, och puttra iväg.
Runt hörnet på en asfalterad väg drog jag på lite och sket ner mig, cykel jäveln spann och flög upp på bakhjulet direkt, den spann loss och for upp på bakhjulet SAMTIDIGT, helt sjukt.

Jag tror den skulle funka utmärkt som minröjningsfordon.

Har testat en CR500 & wow vilken motor , får rysningar när jag tittar på videon .

Tittade på mobile.de & där fanns det några CR500 reggade , pris från 4300 euro

Riktigt nice, Respect... Måste få ihop min CR500 snart med, dock något äldre. En luftkyld 84:a av den gamla skolan och inte gatreggad.

Ska bli intressant att se K-mans bygge sen när de väl blir gatpremiär för den... Mer stora 2-takt till folket... :D Får kuska runt på 250:n tillsvidare.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026