Cr 500

Båtsman skrev:
Ja det är väl inte att rekommendera om man vill ha en bra placering :hihi

Jag vet inte om 5 varv och 133 plats av ca 850st är bra i motion på GGN? :confused:
(en del sa det iaf,kan kanske bero på min taniga kroppsbyggnad,vad vet jag?) :tungan

//doordie
 
doordie skrev:
Jag vet inte om 5 varv och 133 plats av ca 850st är bra i motion på GGN? :confused:
(en del sa det iaf,kan kanske bero på min taniga kroppsbyggnad,vad vet jag?) :tungan

//doordie
Ja Kawan är ju lite grövre än dig :banana
 
Hulkster skrev:
Ja Kawan är ju lite grövre än dig :banana
LOOOOLLLL :D :D :D

En landsvägare med en ram som passar min kroppsbyggnad :tummenupp !


//doordie
 

Bifogat

  • kawasaki0ao.jpg
    kawasaki0ao.jpg
    39.9 KB · Visningar: 107
blic skrev:
Att kicka tvåtakt är bara att trampa till ordentligt. Ge lite gas om motorn är varm, choke och ingen gas om motorn är kall.
Inga problem att starta med gympadojor..om man vågar, så du behöver ju knappast förlänga kicken.
Stora fyrtaktare är det viktigare att hitta rätt läge och kicka med lika mycket kraft genom hela rörelsen.

Jag har faktiskt fått igång min CR500:a med Birkenstocksandaler på fötterna en gång! :banana Fast det gör man bara en gång, hålfoten blir lite öm.

Annars är det som sagt var ingen större konst att få igång dom när man lärt sig snitsen. Viktigt att man "kickar" hela vägen ner till fotpinnen. Bättre några kraftiga kickar, och sedan vila, än att bara nöta på.
 
Om du är intresserad av bestyckning sök på ordet "luftdensitet" här på forumet så kommer du kunna läsa dig till allt du behöver veta. Det finns inget magiskt munstycke. Bestyckning är individuell från motor till motor. Orsaken till att man behöver bestycka är att mängden bränsle måste matchas mot mängden tillgängligt syre i luften.
 
Om du ska köpa en gammal cross så ska du inte köpa en 125 för den måste du cpvarva om det ska gå fort och då sliter det mkt på motorn.. köp 500 eller minst 250 iaf :tummenupp
 
Båtsman skrev:
Hur cpvarvar man? :va

Man kör på 1an hela tiden?
Kanske 2an på raksträckorna... :va

Har precis själv köpt en kawwa 250 kx 90a att ha att köra me på isen i vinter.
Finns tillräckligt med effekt för dom däckena jag har på nu men skulle verkligen inte rekomendera en 125a på isen lite för klent.
Köp dig en 500 lr kanske en "klen" 250 :rolleyes:
Man kan aldrig få för mycket effekt!
 
Back
Top