Om någon vet hur det ser ut på vissa hondamodeller så är det en väldigt speciell konstruktion till ryckutjämningen.
Det är nämligen så att det är 4st gummibustningar som är nersänkta i fäljen.. ser ut som ett lager. Ytteringen ( i detta fallet fäljen i sig) sen gummi och innerst en metallring.
På drevet fäster man 4 bultar som man sänker ner i dessa 4 hålen och sedan låser man fast drevet i sidled med en låsring.
Nu till saken så ska jag pulverlackera fäljarna men jag får inte ut dessa gummibustningar och jag tror inte dom klarar 250grader som det är i ugnen.
Finns dom nya att köpa någonstanns.. kan man tillverka egna och i så fall hur.
Det gör inget om drevet skulle sitta fastskruvat i fäljen i fortsättningen då jag inte tar ryckutjämningen på allvar med så låg motoreffekt.
Tacksam för alla svar.. Beslut måste tas under helgen.
Det är nämligen så att det är 4st gummibustningar som är nersänkta i fäljen.. ser ut som ett lager. Ytteringen ( i detta fallet fäljen i sig) sen gummi och innerst en metallring.
På drevet fäster man 4 bultar som man sänker ner i dessa 4 hålen och sedan låser man fast drevet i sidled med en låsring.
Nu till saken så ska jag pulverlackera fäljarna men jag får inte ut dessa gummibustningar och jag tror inte dom klarar 250grader som det är i ugnen.
Finns dom nya att köpa någonstanns.. kan man tillverka egna och i så fall hur.
Det gör inget om drevet skulle sitta fastskruvat i fäljen i fortsättningen då jag inte tar ryckutjämningen på allvar med så låg motoreffekt.
Tacksam för alla svar.. Beslut måste tas under helgen.
Där har jag ett problem... men kan jag "göra om" gummit efteråt.. har insett att det kommer att gå sönder helt om jag tar loss det.. finns inget sätt att få ut det helt.
Kanske inte är helt fel att få en sån 

Kan inte rå för att inte bott i Sverige så länge..