Cossie bil spöar R1:a

R1 racer skrev:
Tydligen en Cossie som spöar en R1:a film.
Lyckades själv inte kunna ladda hem o se den men ni andra lyckas kanske.
Men skitsamma om dom spöar bågar osv,dom har iallafall inte samma frihets o njutningsfaktor som på hoj.

http://fmcs.mer.nu/forum/showthread.php?threadid=6530

Man ser ju inte vem som "vinner" ....forden får en bättre start, men sen vettefan. Dom kanske bara tävlade dom första 50 metrarna ? ;)
 
Man ser iaf att hojföraren faktiskt får en riktigt skabbig start. inge flyt alls där. Fast bilen drar jäklurst fint på topp där.
 
Mang0 skrev:
Man ser ju inte vem som "vinner" ....forden får en bättre start, men sen vettefan. Dom kanske bara tävlade dom första 50 metrarna ? ;)

Jo, jag tycker också det ser ut som om hojen tar in från mitten ända till slutet.

Men att tävla med en starnard R1 mot en tokpreppad Cossie, är det helt rätt ?

Vore det inte mer rätt att tävla mot en tokpreppad R1 istället ?
 
Konstigt, hojen får en sämre start då nosen annars skulle sticka upp i vädret. Slår vad om att hojhelvetet kör ifrån bilhelvetet efter några hundra meter. :fatta!

Skitbilar :tungan
 
jävla hyckleri.. inte fan såg jag vem som vann!?!? o inte hade snubben på hojen nå vidare bra start heller.. arg!
 
Kan ni inte bara få bilägarna vara nöjda när de drar/drar lika med en standardhoj med sina tokpreppade bilar? :)
 
Ahhh vafan han missar ju starten helt....han kommer ju sen...hade ju piskat den annars....
 
Det var säkert arrangerat inte fan kör en sopig ford ifrån en R1 hehe men det klart det är ju yamaha heheh
 
Tony-Avesta på fmcs.mer.nu skrev:
Helt klart så hade det blivit tuffare för bilen, ja kanske torsk, om moppeåkaren inte fumlat till det i starten. Men mot en så pass rapp bil så kan en moppeåkare inte vara helt säker på vinst om han tabbar sig i starten. Och tabbar man sig och torskar, så torkar man, så är det bara hur mycket det än svider innanför skinnstället..... :-)

Att de inte lär sig att det faktiskt är motorcyklar det handlar om. :mad:
 
Tjohej!
Hehehe inte mycket att orda över. I den r1an så satt det strypningar i insugen vad jag vill minnas.
 
återigen samma gamla tjat om bilar vs motorcyklar .. kan ingen som åker hoj någonsin erkänna sig slagna .
Jag känner själv conny ( cossien ) och vet att den bilen med honom som förare är fruktansvärt svårslaget föraren för r1:an vet jag inte vem det är
r1:an är jävligt kul och fruktansvärt snabb , jag har ju en själv men den är långt ifrån oslagbar

bara för att retas lite till så vet jag om en r1:a som blev slagen på e4:an i farter över hundra km/h dock av en escort cossie (fredrik) med runt 600 påsar :yoparty

jag vet att det känns tungt men det finns några bilar som jag inte skulle ställa upp o köra mot ..

kul med mos
 
Hehe en mc åkare har skrivit sista inlägget på forumet dit länken går....
Syns tydligt att mcföraren gör en usel start riktigt usel sen när han väl får upp farten tar han in direkt.

Liten jämförelse som bygger på fakta från förra årets sundsvalls snabbaste gatbils helg,bilen som var snabbast men ändå förlorade finalen (sen på granen) var en astrimmad bmw m3 turbo med ca 7-800hk han körde på tiden 10.212 ,en kompis till mig på en 98:a zx9r med helsystem körde samma dag 10.261 där är svaret på hur mycket bil man behöver för att köra ifrån en mc,nåt som verkar svårt att få in i huvudet på alla som åker småtrimmade bilar,sen efter vägen med gatdäck är det näst intill omöjligt att ta en mc 0-200.
 
Hysteri!

Ja visst är det egentligen hysteri bland dessa bilägare o dra eller försöka dra hojar,de förstår nog inte njutningsfaktorn av hoj.O vill dom "rejsa" så borde det ju egentligen vara mer rättvisst med en turbo trimmad hoj eller nåt,då kan det säkert få lång näsa o då är det mer på lika vilkor att båda maskinerna är trimmade.Sen tror jag när det gäller starter så har en bil kanske lite bättre fördelar mot en hoj som krävs o hållas igen lite i början så den inte slår runt.
 
Läs detta innan ni blir allt för sura!!!!!!

för jag vet att jag normalt inte tar en R1a med bra chaffis men den bilen är såld och det byggs en 750hk bmw e30 325 tic 24v så den ska det bli skojjigare med på motorvägen mot hojj!!!

läs alla inlägg jag gjort speciellt översta!!!!


http://forum.zatzy.com/showthread.php?threadid=148353
 
Last edited:
mr cossie skrev:
Läs detta innan ni blir allt för sura!!!!!!

för jag vet att jag normalt inte tar en R1a med bra chaffis men den bilen är såld och det byggs en 750hk bmw e30 325 tic 24v så den ska det bli skojjigare med på motorvägen mot hojj!!!

läs alla inlägg jag gjort speciellt översta!!!!


http://forum.zatzy.com/showthread.php?threadid=148353
yesböx. Den där föraren såg det ut som du tog. Grattis. Jag förnekar inte att bilar kan slå hojar...
 
ok 750hk låter lite bättre då kommer du nog ner mot standard hayabusa tider på strippen också :-)

måste bara berätta om när jag var i hudik i somras o körde mot en hayabusa turbo den var grymt mäktig att se visserligen körde han lite långsamare än när den var standard men han spann alltid minst 200 meter ibland 400 han sa att det var svårt att hålla lagom gas o det kan jag tänka mig,mötte honom 2 ggr och var före honom i 250-300 meter båda gångerna(när han spann) sen bara visslade han förbi mig sista biten det kallar jag manlig hoj.
 
Oj vad jag inte bryr mig att någon understimulerad typ i en konverterad shoppingbil lyckades dra en R1:a. Vad är det för bedrift egentligen? Oavsett hur många R1:or de drar så är de ju fortfarande bara retards i en bil som de flesta med någorlunda estetiskt sinne skulle titulera som "en ful jävla bil med för mycket av allt".

Det verkar vara ett återkommande tema på bil-onani-sajterna; "öhöhöh, jag har kört snabbare än en standard-hoj med min överdrivet preppade fulbil, öhöh, coolt". Fan, ta och tävla med riktigt preparerade hojar med turbo, förlängd sving och allt därtill istället i så fall.

Vad är det roliga med att lägga alla sina stålar på trim till en Ford som i orginalutförande mest används av gamla gubbar för att köra till Konsum? För mig är bilar transportmedel för att ta sig mellan A och B, hojar däremot är fanimig religion. Kan man få en spirituell upplevelse av att sitta i en Ford Escort/Sierra med massa bling-bling och trim på samma sätt som man kan få när man sveper fram hojen en solig sommardag längs härliga kurvvägar och drar på ut ur kurvan så att motorn ylar?

Varför väljer man en bil framför en hoj? Kan inte någon förklara för mig?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top