Cornflakes-körkort

Det äldre människor inte har i reaktionstid kompenserar de med erfarenhet.

Fast som sagt funkar en bit upp i åldern kanske inte när man är gammal som gatan..

Probotector skrev:
2253973 Har du ens läst denna tråd? killen ibörjan berättar att han sett en farbror ramla med sin motorcykel och tycker det är roligt, sedan berättar han att han inte har något kort (håller på att ta) och folk blir lite arga över att han påstår sig köra bra även fast han inte har ett mc-kort, varför ska man stänga tråden för det?
Alltså om du är moderator så borde du läsa trådarna bättre innan du svarar :mad:

Har Du läst något annat än första inlägget & mitt inlägg ?

Han berättar något han sett, men efter ett tag så blir det pajkastning & det är trådskaparen som mer eller mindre blir utpekad som ett moppefucko.

Det finns åtskilliga trådar där någon berättar något dom sett eller upplevt, som sedan vänder att bli en pajkastartävling MOT trådskaparen.
och i flertal av fallen är trådstartaren nyreggad/ung/ny med mc kort.

jag påstår heller inte att dessa (nyreggade/unga/nya med kort) är värsta ghostrider heller.

vad jag påpekar är själva pajkastningen som det oftast blir.

wonderwizard skrev:
2254926 Har Du läst något annat än första inlägget & mitt inlägg ?

Han berättar något han sett, men efter ett tag så blir det pajkastning & det är trådskaparen som mer eller mindre blir utpekad som ett moppefucko.

Det finns åtskilliga trådar där någon berättar något dom sett eller upplevt, som sedan vänder att bli en pajkastartävling MOT trådskaparen.

jag påstår heller inte att dessa (nyreggade/unga/nya med kort) är värsta ghostrider heller.

Men nu var det inte pga första inlägget (det han berättade att han såg) som pajkastningen började utan av ett senare inlägg...

Rigge skrev:
2252073 2 av 4 kan jag hålla med om. Att du har teknik för att du snart har körkort tvivlar jag på. Teorin ja kanske... Körning, Näe...

Du kastar igelkottar i ballongkiosk, ingen 18-åring på 130hk hoj är så värst trafiksäker tror jag. Men vem vet ja kanske har fel.

håller faktiskt med (87a själv) har kört ca 1100-1200 mil sen jag tog kortet nu o de märks skillnad på vilken kolla man har på hoj o trafik nu mot då inte för jag e bäst heller men bättre än när jag tog kortet iaf dock e han ju säkert bättre än nån gubbe som fått kortet då han ju ändå kört hoj innan med lärare o så

Hägglund skrev:
2254931 Men nu var det inte pga första inlägget (det han berättade att han såg) som pajkastningen började utan av ett senare inlägg...

Det vet jag. men jag förundras över varför det sker så pass ofta ändå.

tråden i sig, tycker jag spårar ur i o med pajkastningen, därför tycker jag att den skall stängas.

wonderwizard skrev:
2254944 Det vet jag. men jag förundras över varför det sker så pass ofta ändå.

tråden i sig, tycker jag spårar ur i o med pajkastningen, därför tycker jag att den skall stängas.

Håller med dig om att tråden spårar ur, men det får man leva med :)

Men vad vet jag, jag är ju född `87 :tomten´

Zenit skrev:
2254940 håller faktiskt med (87a själv) har kört ca 1100-1200 mil sen jag tog kortet nu o de märks skillnad på vilken kolla man har på hoj o trafik nu mot då inte för jag e bäst heller men bättre än när jag tog kortet iaf dock e han ju säkert bättre än nån gubbe som fått kortet då han ju ändå kört hoj innan med lärare o så

Jo, men gubbar som fått kortet kan ju ändå ha kört en hel del mil. Det är ju trots allt det som ger erfarenhet.

Jag skulle vilja påstå att antalet mil spelar en större roll än hurvida man har fått körkortet i flingpaketet eller inte.

Själv är jag en antikvitet. Född 57. Jo jag har ett "äkta" mc-kort taget 76. Körde på 80-talet och har börjat igen. Som tröst till ungtupparna som kan jag säga att det är lika kul igen. Fast man är "gammal". Ni kommer att tycka att det är lika kul när NI BLIR ÄLDRE! (det är ju ingeting som bara händer oss, utan alla människor, jag lovar!)

Nu, på "äldre år" (jag darrar och spiller ut min filmjölk genom andra mungipan, samtidigt som min rollator välter) ger jag mig chansen igen att lära mig att åka på "riktigt". Jag har gått "gubbkurs" hos SMC på Gelleråsen och lärt mig skava däck ända ut på kanterna. Det kunde jag inte när jag var 20+. Jag ser fram emot nästa kurs/bandag.
:yoparty

Sen är det nog så här: Som ung har man mycket att bevisa, som äldre har man mycket att försvara.

Glad Midsommar :fyllisar :fyllisar

/Peter

Last edited:
Retep skrev:
2255414 Jo, men gubbar som fått kortet kan ju ändå ha kört en hel del mil. Det är ju trots allt det som ger erfarenhet.

Jag skulle vilja påstå att antalet mil spelar en större roll än hurvida man har fått körkortet i flingpaketet eller inte.

självklart men då ska man ha kört osså de som fick de i flingpaketet o använt de har jag inget imot tvärt om kan de säkert lära mig mycket :) men jag syfta mer på de som inte gör det och som nu på åldershöst får för sig att göra det..det var ju de tråden igentligen handla om osså nån gång då för massa inlägg sen :hihi

Glad Midsommar folk :)

Zenit skrev:
2255796 självklart men då ska man ha kört osså de som fick de i flingpaketet o använt de har jag inget imot tvärt om kan de säkert lära mig mycket :) men jag syfta mer på de som inte gör det och som nu på åldershöst får för sig att göra det..det var ju de tråden igentligen handla om osså nån gång då för massa inlägg sen :hihi

Glad Midsommar folk :)

Tack! Vi är nog överens... :fyllisar

...men du får några [,,,,,,,,] och [.......] utav mig.
De kan du behöva (med glimten i ögat, och på skoj :) )

Hälsar Peter .... reteP

P.S.
Jo, jag har fått chansen att segelflyga med en lumparkompis. Visserligen fär många år sedan, men det var klart suveränt. :banana

Last edited:
wonderwizard skrev:
2254926 Har Du läst något annat än första inlägget & mitt inlägg ?

Jag är glad över att du inte är moderator över detta forum om du resonerar så där :mad:
Japp jag har läst alla inlägg, varför skulle jag annars ifrågasätta ditt inlägg? som Hägglund säger, folk blev inte arga för trådskaparens första inlägg utan det var ett senare vilket då ledde till pajkastning, folk är väl trötta på unga människor som precis tagit eller ska ta mc-kort som tror att de är bättre än alla andra.

Retep skrev:
2255414.... Jo, men gubbar som fått kortet kan ju ändå ha kört en hel del mil. Det är ju trots allt det som ger erfarenhet.
Jag skulle vilja påstå att antalet mil spelar en större roll än hurvida man har fått körkortet i flingpaketet eller inte...
....
Sen är det nog så här: Som ung har man mycket att bevisa, som äldre har man mycket att försvara.
Glad Midsommar :fyllisar :fyllisar /Peter

Skulle nog misstänka att fler åldringar än man tror har ett äkta mc-kort, vi var rätt många som körde redan på 60-talet.
Jag är ju iaf till åren äldre än många här men jag har ett RIKTIGT mc-kort taget i början av 60-talet. Har man överlevt sitt mc-åkande oskadad hittills bör jag nog klara mig som pangis-åkare också... Några mil har det ju hunnit bli och bara en klotning, 1964.
Dessutom, erkänner jag att jag kör mesigt. Vid minsta misstanke om en osäker bilist i närheten 'vidtas lämpligt handlande', helst större avstånd på ett eller annat sätt. :rolleyes:

Tjet skrev:
2255903 Jag är BÄST på att köra motorcykel, inget snack om den saken.

fan vilken grymme självinsikt anledningen till att du inte kör gp e för att du va förliten när de hitta dig va o nu har de glömt dig... :D

:rolleyes:

Zenit skrev:
2256476 fan vilken grymme självinsikt anledningen till att du inte kör gp e för att du va förliten när de hitta dig va o nu har de glömt dig... :D

:rolleyes:

De sa till mig att jag inte fick tävla i MotoGP för att de ville bibehålla konkurrensen förarna emellan. Blir lätt tjatigt om samma förare vinner varje lopp.
Bara att bita i det sura äpplet, tyvärr. :(

Tjet skrev:
2256537 De sa till mig att jag inte fick tävla i MotoGP för att de ville bibehålla konkurrensen förarna emellan. Blir lätt tjatigt om samma förare vinner varje lopp.
Bara att bita i det sura äpplet, tyvärr. :(

I feel your pain..men en ska bara varför släppte de in rossi då :va eller de e därför han haft missöden nu för att de inte ska synas så mycke :hihi

BMW R90s skrev:
Känner mig nöjd att jag överlevde "tokåldern" !!!
Körde ofta som en idiot....(dvs kryssade i 270 blås som det heter här)......
Levde helt klart på fel sida av marginalerna.......
Numera är jag livrädd att jag inte ska få se mina barn växa upp.......
Man mognar efter 21 år och drygt 10000mil med kortet......
Vill inte för allt smör i småland gå igenom den tiden igen....
Jag förstår alla moraltanter här......Alla vill trots allt bara varandra väl....

" snart 40 " Huh vilken gubbe man blivit..... :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...