Cornflakes-körkort

Förstår inte hetsjakten på Oddjob? Tråden handlade ju inte om hans körning utan om denna gubbe som tydligen verkade väldigt osäker och kanske ta sig en funderare på att inte köra mer hoj.

Edit: Såg inte heller Oddjob påstå att han var nån mästare i trafiken innan folk började hetsa honom.

Oddjob skrev:
2252272Gubben har förmodligen aldrig kört hoj i hela sitt liv, köper en hoj och börjar gasa, trillar i första korsningen osv.
jag pallar inte svara mer på er om det inte är ett vettigt inlägg.
Han köpte iaf en billig, lättkört och motorsvag hoj att träna med, vilket ju åtminstone tyder på viss mognad och självinsikt.

Oddjob skrev:
2252272 jag menade inte att jag var bra, men jag går på körskola för MC kort
till skillnad från gubben, VILKET HELA tråden handlar om.

Gubben har förmodligen aldrig kört hoj i hela sitt liv,
köper en hoj och börjar gasa, trillar i första korsningen osv.
jag pallar inte svara mer på er om det inte är ett vettigt inlägg.

Håller med där.. Jag har själv fått körkortet på köpet en gång i tiden, men nu har jag hunnit med att köra MC i över 25år och bara en riktig vurpa bakom mig, (inträffade andra veckan jag åkte överhuvudtaget) så jag hoppas att jag är hyfsat ofarlig.
Däremot har jag också sett otaliga exempel på andra 50-åringar som aldrig suttit på hoj, men plötsligt när ungarna är utflugna så ska det åkas MC. Hamnade senast i förra veckan bakom en jättelik glidare parkerad invid vägkanten i 30-40km/h och backspeglarna pekande rätt upp i himlen...han hade ingen aning om vad som fanns bakom honom. Foten kom ut som stöd i nästa vägkorsning.... En jobbarkompis skaffade hoj för ett par år sen när han fyllde 50. Vi var ute några gånger, och maken till osäker framfart får man leta efter, speciellt i rondeller av nån anledning.
Så vad mig anbelangar så är nog en 24åring på en R1:a lika farlig som en 50årig nybörjare på en Mean Streak.

Peterlan skrev:
2252333
Så vad mig anbelangar så är nog en 24åring på en R1:a lika farlig som en 50årig nybörjare på en Mean Streak.

Skillnaden är väl oftast att 50-åringen vet om sina gränser?

Fetvadd skrev:
Jag är född 87 och räknas som gubbe med gortexställ i dessa sammanhang?

Ni är farliga jävla 88or
Kryp tillbaka till ålderdomshemmet gammelfarfar :mad:

Förövrigt skulle jag inte ha tackat nej till ett cornflakes-kort, så körskolorna inte hade kunnat lura av mej lika mycket stålars. Ett par lektioner är dock ingen dum idé.

Hägglund skrev:
2252356 Skillnaden är väl oftast att 50-åringen vet om sina gränser?

Det var nån som sa att de kallades kioskvältare på försäkringsbolagen. De flesta skadorna hände tydligen när de skulle stanna eller vända vid glasskiosken :lol
Skadorna begränsades visst också oftast till repor i kromet eller avslitna fransar.

enhjuling skrev:
2252386 Det var nån som sa att de kallades kioskvältare på försäkringsbolagen. De flesta skadorna hände tydligen när de skulle stanna eller vända vid glasskiosken :lol
Skadorna begränsades visst också oftast till repor i kromet eller avslitna fransar.

Den stora frågar är: VARFÖR har de fransar överallt???

Lazlo440 skrev:
2252797 Den stora frågar är: VARFÖR har de fransar överallt???

För det är fReCKT fattar du väl? :fatta!

Jag såg en blå klass 1 moped - skoter ("eumoppe") igår med FRANSAR på handtagen. Har ni sett något värre ?

lorkan skrev:
2252815 För det är fReCKT fattar du väl? :fatta!

Jag såg en blå klass 1 moped - skoter ("eumoppe") igår med FRANSAR på handtagen. Har ni sett något värre ?

Du har ju rätt! Det ÄR ju fräckt! Var kan jag beställa sådana stylingprodukter?
:yoparty

Lazlo440 skrev:
2252841 Du har ju rätt! Det ÄR ju fräckt! Var kan jag beställa sådana stylingprodukter?
:yoparty

nä men hallå personalen :fatta! , de där är ju gammla pimp products :7peta
såg de senaste igår!. Vad sägs om någon form av högtalare fassttejpad på hjälmen? dom var bra små men gött me trycka i. han tyckte han var the shit. :yoparty en riktig paaaaaaaaaarty mooooooooooped :banana

Nu får alla ta & skärpa sig lite

Fyfan va jag e trött på att läsa där "äldre" killar/män/barnrumpor hackar ner på yngre killar som precis tagit sitt kort eller kanske håller på att ta sitt mc kort och är helt upphetsad av sin första tur på hojen, oavsett storlek eller styrka.

som det är idag, så tror jag att vissa yngre killar & tjejer är rädda att fråga eller tycka något här utan att bli betraktade som ett "moppefucko"
visst, yngre är mer impulsiva & gör många gånger förhastade saker utan att tänka på konsekvenserna. men som många har sagt tidigare "man måste vara ung & dum/dumdristig innan man kan bli gammal & erfaren"

Är det inte meningen att sporthoj.com skall främja samhörighetskänslan & hjälpa varandra på detta forum ?

tycker att vissa kan ta & skärpa sig lite.

hoppas att någon moderator med behörighet kan stänga denna tråden snart

// Henke

Hoztic skrev:
2252317 Han köpte iaf en billig, lättkört och motorsvag hoj att träna med, vilket ju åtminstone tyder på viss mognad och självinsikt.
är det du som vart ute & vinglat nu & försöker skydda dig själv ? :7peta

:rolleyes: :hihi

wonderwizard skrev:
2252960 Fyfan va jag e trött på att läsa där "äldre" killar/män/barnrumpor hackar ner på yngre killar som precis tagit sitt kort eller kanske håller på att ta sitt mc kort och är helt upphetsad av sin första tur på hojen, oavsett storlek eller styrka.

som det är idag, så tror jag att vissa yngre killar & tjejer är rädda att fråga eller tycka något här utan att bli betraktade som ett "moppefucko"
visst, yngre är mer impulsiva & gör många gånger förhastade saker utan att tänka på konsekvenserna. men som många har sagt tidigare "man måste vara ung & dum/dumdristig innan man kan bli gammal & erfaren"

Är det inte meningen att sporthoj.com skall främja samhörighetskänslan & hjälpa varandra på detta forum ?

tycker att vissa kan ta & skärpa sig lite.

hoppas att någon moderator med behörighet kan stänga denna tråden snart

// Henke

håller med, tycker att det håller på att utvecklas en viss åldersdiskriminering här på SH med en ganska tydlig hierki där ens position avgörs delvis av just ålder. Och nej, jag är ingen kommunist :tomten

Som "ung och dum" tycker jag självklart att jag kör bra, men samtidigt skäms jag nästan när jag kör med farsan. Bättre mc-förare får man leta efter, hoppas att jag själv är lika bra efter att ha kört i några år-tionden! :tummenupp

wonderwizard skrev:
2252960 Fyfan va jag e trött på att läsa där "äldre" killar/män/barnrumpor hackar ner på yngre killar som precis tagit sitt kort eller kanske håller på att ta sitt mc kort och är helt upphetsad av sin första tur på hojen, oavsett storlek eller styrka.
Tack
ungefär så känns det ibland då man knappt vågar skriva inlägg.:rolleyes:
/Blommen

HönaPower skrev:
2252068 Shit killen du är ju Kung! :Bugar

Mja eftersom du framstår som kungen själv på att köra vore det trevligt med en liten stunt film för att se dina skilllzzzzZZzZZ o hur man hanterar en cykel.
Tror det finns ett gäng 88, 87or etc som kör skiten ur dig.

Tkr det är fel att klanka ner på alla som är yngra som kassa förare.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT