Cordona quickshifter utan PCIII?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Ja, tänkte inte efter så väl och köpte en Cordona som jag använt förr, men nu har jag inte PCIII längre utan en AFR tuner som justerar sig automatiskt.

Hur kan man då koppla in en quickshifter utan PCIII för att bryta tändningen? Är det så att jag kanske behöver köpa en annan sort?

Köpte Du PQ8 så innehåller den styrbox med färdigt kablage för tändspolarna. Du ansluter alltså ECU till styrboxen och sedan styrboxen till tändspolarna.

Öh...va menas. Du ansluter ECU till QS8 å QS8 till tändspolarna. Då måste du väl inte ha en PC....om jag fattat rätt.

Jag monterade en sådan på min Trajja i höstas - nope, ingen PCIII erfordras. Bara montera switchen på växellänkaget, ansluta till PQ8:an, koppla PQ8 till 12V och jord samt koppla in på tändsignalen. Done.

För den nyfikne finns lite bilder från min installation i denna tråd. Lycka till:)

Jag har G.P Switch och det står visserligen "compatible" with PCIII.

Det står oxå att GP Switch behöver gå till en Killbox... eh, jag har ingen sådan!

Då är det Cordonas egen killbox/styrenhet PQ8 du saknar, den finns i de tidigare länkarna.
Jag har G.P Switch och det står visserligen "compatible" with PCIII.

Det står oxå att GP Switch behöver gå till en Killbox... eh, jag har ingen sådan!

Last edited:
bifogar svar från cordona:

Det enklaste är att köpa ett PQ8 kit; box och kablage, + 2 SS1 female kontakter till GP9 Switchen av Cordona/Greven. Då är det bara att plugga in GP9 Switchen och åka.

Vet inte vad en AFR är? Om den har quickshift feature så kanske man kan koppla GP9 Switch direkt till den.

Mvh,

M. Gustafsson
South Coast Engineering AB

AFR är bara en bränslehanterare.

Jag får lov att köpa en PQ8 oxå av Greven japp.

kolla med greven,för sats med brytare och box blir billigare än det löst.
men visst måste du ha en pq8 oxå.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back