Cordona quickshifter utan PCIII?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja, tänkte inte efter så väl och köpte en Cordona som jag använt förr, men nu har jag inte PCIII längre utan en AFR tuner som justerar sig automatiskt.

Hur kan man då koppla in en quickshifter utan PCIII för att bryta tändningen? Är det så att jag kanske behöver köpa en annan sort?

Köpte Du PQ8 så innehåller den styrbox med färdigt kablage för tändspolarna. Du ansluter alltså ECU till styrboxen och sedan styrboxen till tändspolarna.

Öh...va menas. Du ansluter ECU till QS8 å QS8 till tändspolarna. Då måste du väl inte ha en PC....om jag fattat rätt.

Jag monterade en sådan på min Trajja i höstas - nope, ingen PCIII erfordras. Bara montera switchen på växellänkaget, ansluta till PQ8:an, koppla PQ8 till 12V och jord samt koppla in på tändsignalen. Done.

För den nyfikne finns lite bilder från min installation i denna tråd. Lycka till:)

Jag har G.P Switch och det står visserligen "compatible" with PCIII.

Det står oxå att GP Switch behöver gå till en Killbox... eh, jag har ingen sådan!

Då är det Cordonas egen killbox/styrenhet PQ8 du saknar, den finns i de tidigare länkarna.
Jag har G.P Switch och det står visserligen "compatible" with PCIII.

Det står oxå att GP Switch behöver gå till en Killbox... eh, jag har ingen sådan!

Last edited:
bifogar svar från cordona:

Det enklaste är att köpa ett PQ8 kit; box och kablage, + 2 SS1 female kontakter till GP9 Switchen av Cordona/Greven. Då är det bara att plugga in GP9 Switchen och åka.

Vet inte vad en AFR är? Om den har quickshift feature så kanske man kan koppla GP9 Switch direkt till den.

Mvh,

M. Gustafsson
South Coast Engineering AB

kolla med greven,för sats med brytare och box blir billigare än det löst.
men visst måste du ha en pq8 oxå.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...