Conti raceattack hur var dom

Har kört på Power One Street i år vilket fungerar ypperligt på gata och även på bana egentligen, men de tar slut rätt fort tyvärr..

Det är lite nackdelen med bandäck och får du ut 300 mil på gata på ett sånt däck har det gått långt. Eftersom du aldrig får upp ordentlig arbetstemp i däcken så slits de fortare och ju mer raceiga däck du tar desto sämre våtgrepp får du. Det är hela tiden en kompromiss och är livslängd en viktig faktor, välj gatdäck.

Det är lite nackdelen med bandäck och får du ut 300 mil på gata på ett sånt däck har det gått långt. Eftersom du aldrig får upp ordentlig arbetstemp i däcken så slits de fortare och ju mer raceiga däck du tar desto sämre våtgrepp får du. Det är hela tiden en kompromiss och är livslängd en viktig faktor, välj gatdäck.
Oj, var lite otydlig. Som det är nu så tar däcken slut på sidorna innan de är slut på mitten. Har redan kört 5 bandagar i år... :)

Min erfarenhet är som andras att däcken är hala utan rätt temperatur (M fram och Endurance Bak)
Jag hade inte valt raceattack till gatåkning.

Raceattack Endurace bak funkade riktigt bra på gotland med lågt slitage. Där eldade jag upp Pirellis Superbike däck, SC1 och SC2 på bara en dag....

Skulle jag köpa dem igen skulle det bli soft fram och medium bak.

Håller med till 100 % :tummenupp

Contis Raceattack Street räckte 3 bandagar och 500 mil blandad gatkörning innan slitagevarningen var framme för mig.

Hur långt räcker Contis Raceattack Endurance? Ska man köra soft fram och medium bak på dem? Däcktryck vad kör ni på dem.?

Contis Raceattack Street räckte 3 bandagar och 500 mil blandad gatkörning innan slitagevarningen var framme för mig.

Hur långt räcker Contis Raceattack Endurance? Ska man köra soft fram och medium bak på dem? Däcktryck vad kör ni på dem.?

Vi körde ett REC-lopp på Anderstorp med Endurance bak & medium fram och det är mycket kvar, räcker till några träningar till.
Däcktryck kallt 1,6 bak & 1,9 fram enligt Contis rek.
Undvik soft om du inte kör sprintrace, medium håller väldigt mycket längre.

Vi körde ett REC-lopp på Anderstorp med Endurance bak & medium fram och det är mycket kvar, räcker till några träningar till.
Däcktryck kallt 1,6 bak & 1,9 fram enligt Contis rek.
Undvik soft om du inte kör sprintrace, medium håller väldigt mycket längre.

Tackar:)

Mina erfarenheter i korthet:
Conti Race Attack slick 120 medium / 180 Endurance
Snorhala kalla.
Hojjen går stabilt men blir trög(are) att bryta ner kontra Bridgestone/Pirelli i alla fall.
Otroligt lång livslängd och fint slitage.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026