Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har inte Cralle och Lindström kört mot varandra tidigare för ett antal år sedan (i SS)? Hur gick det då?
Jo, Cralle vann då.
*klipp* men just att Miinin åker hem säger ju en hel del... *klipp*
Detta hade jag missat, kan du berätta mera?
- TV4+ är en betydligt större kanal än ViaSat Sport.• Får nuvarande Superbike mer press än vad Veidec hade? Källa? Hur mycket mer?
- Personer inom STCC/Veidec har hela tiden velat ha 1000 cc och när de nu fått det satsas det mer på att få ut klassen i media.• Hur drar du slutsatsen att det är skillnaden i cylindervolym och inte andra faktorer som har gjort skillnaden?
Papunens zx10 var snabbast på rakan 312 km/h, sägs det.
En comback från Cralle skulle helt klart kunna göra serien intressantare.. Tätare fajter vilket gynnar både publik och sporten.
Rakan på Mossen har en högerböj innan rakan tar slut och när man vinklar hojen där så minskar framhjulets omkrets men resultatet att en mätare visar för mycket!
270 - 280 är mer rimligt.
Skrev "säg det".
Men framhjulets omkrets? Visst om hastighetsgivaren sitter på framhulet.. Men det gör den ju inte på moderna sporthojar. Brukar sitta på utgående drev. Så jag får inte riktigt ihop det med framhjulets omrkets.
Tror Cralle får det enormt svårt att hänga på Jimmy idag. Cralle hade problem att hänga på Jimmy 04a. Jimmy har utvecklats sen dess och har blivt snabbare. Cralle har knappast haft den utvecklingskurvan.
Sorry glömde ta upp det med drevning också.
Långt ifrån säkert att de använder sig av originalgivaren iofs.Skrev "säg det".
Men framhjulets omkrets? Visst om hastighetsgivaren sitter på framhulet.. Men det gör den ju inte på moderna sporthojar. Brukar sitta på utgående drev. Så jag får inte riktigt ihop det med framhjulets omrkets.
Tror inte du behöver förklara utväxling mm för mig heller.. Känns som om jag har rätt bra koll på det..
Ändå ifrågasatte du.
Kan tala om att jag vet en del också.
Skriver på min dotters nick och är inte tjej.
Ex SS mek åt 2 faldig SM vinnare.
Sen kan man ju se det så att om han nu var så bra varför kraschade han?Krachen 04 gjorde ju att Cralle snuvade SM-tecknet det året..
Farterna över 300 + med deras hojar ska man ta med en nypa salt.
Rakan på Mossen har en högerböj innan rakan tar slut och när man vinklar hojen där så minskar framhjulets omkrets men resultatet att en mätare visar för mycket!
270 - 280 är mer rimligt.
312 hade inte ens Nietos WSBK-Kawa med 40 hästar mer gjort på Anderstorp.
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |