Com Hem Avvecklar Analog-TV Bas.

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Jävla FittComhem, Stänger ner det analoga utbudet(grundkanalerna blir kvar)
http://www.comhem.se/press/090427.pdf

Tro inte att jag är bakåtsträvande, men det går långsamt att byta kanaler, blippar å pixlar å håller på.

Bildkvaliten kanske är bättre men jag har bara vanlig tjocktv och DVD å VHS.
Va fan ska jag med digitaltv till!

Det ända schyssta digitaltv jag testat är Åländska ÅLCOM:s IP-TV

Snälla Bullen hjälp mej!

p.s. som vanligt är det inte killen i filmen som skrivit brevet d.s.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Är väl dags att kliva in i 2000-talet, vad är det för fel på bättre bild och ljud?

Jag har en också en gammal tjocktv, men det är betydligt bättre bildkvalitet om man väljer till de digitala utsändningarna (har comhem åtta favoriter).
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Är väl dags att kliva in i 2000-talet, vad är det för fel på bättre bild och ljud?

Jag har en också en gammal tjocktv, men det är betydligt bättre bildkvalitet om man väljer till de digitala utsändningarna (har comhem åtta favoriter).

För att det tar 100 år att zappa eftersom bilden är fördröjd ett antal sekunder vid varje kanalbyte?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Är väl dags att kliva in i 2000-talet, vad är det för fel på bättre bild och ljud?
.

Därför att den analoga signalen duger mer än väl på tjock-TV:n man har i sovvrummet även om man kör digitalt i vardagsrummet. Det känns förbannat surt att behöva betala månadsavgift för att ha ytterligare en box och ytterligare ett programkort bara för att man ska kunna slökolla på skräp-tv morgon och kväll när man intagit sängläge.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Flera sekunder mellan kanalbyten?!

Då är det något fel. Skall max ta 0.5sek även om det är mpeg4 hdtv.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Om de samtidigt tar bort månadskostnaden på ett tvillingkort så visst, men att sitta och betala en hundring i månaden extra för se på TV i sovrummet är ocker tycker jag.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Comhem fixar och trixar så de skickar inte ens ut ordinarie digitala basutbudet (som man kan ta ner via antenn) i sitt nät utan att ta extra betalt. Vilken tur att man bara ser nyheterna.
 

srixxo

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2009
Ort
Stockholm
Hoj
En grön
Jag bytte från ComHem analog till digital i julas. Bytte samtidigt från tjockburk till plasma. Jag är nöjd med allt utom att fjärren till digitalboxen käkar batterier (Samsung), att ConHem (sic) plötsligt ska ha hyra för sitt kort och att vissa kanaler ständigt flyttar runt intressanta program som Top Gear i sina tablåer så att man tror att man har ett avsnitt inspelat, bara för att upptäcka att det som kallas Top Gear egentligen döljer ngn trist serie.
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Tycker hela digitaltv grejjen är ren stöld. 4000kr/år får att kolla tv är lägre än glocalnet
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Förbannat då står det väl inte på förrän dom avvecklar i övriga landet heller, orka digital-tv när man kollar på tv ca 10 ggr i månaden. Tv:n används ju bara till film hemma hos mig.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Hade en digitalbox med basutbud fram tills i höstas men tyckte att jag inte utnyttjade det tillräckligt mycket samt att det gick segt att byta kanal jämfört med när man tittade genom den analoga signalen. Ljuset var givetvis bättre på det digitala, men i övrigt saknar jag det inte. Har en analog gammal Bang Olufsen AV9000 tv som jag fortfarande tycker är rätt nice. Tekniskt sett är den helt omodern, men jag har inte känt det nödvändigt att byta ut den mot en flatscreen. Får väl skaffa en ny digitalbox med abonnemang om man nu stänger ner det analoga och hoppas på att boxarna blir bättre och snabbare att byta kanal med. Tycker dock att det är synd att man tvingar kunderna att skaffa abonnemang som man egentligen inte utnyttjar. Varje månad betalar man en fast avgift till leverantören genom hyran. Till det tillkommer då digitalboxen med abonnemang. Det blir mycket pengar i längden som man inte utnyttjar. Dessutom betalar man tv-licens.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
DET förklarar varför dom sänker priset för kabelteven till BRF:en då...
Vi skulle nämligen få ett programkort gratis med ca 5 kanaler i 1-2-4 barnkanalen och nåt annat skit...
Så det innebär att när dom släcker det analoga nätet för oss så sitter vi
där med 5 kanaler och inget mer... :(
Sickna ruttna små jeflar... :död

Tur vi har styrelsemöte ikväll så ska jag läsa lusen av :3freak
som skrev under det...
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
För att det tar 100 år att zappa eftersom bilden är fördröjd ett antal sekunder vid varje kanalbyte?

Har man såna problem då är det nog varken tevens eller digitalboxens fel :krama

Därför att den analoga signalen duger mer än väl på tjock-TV:n man har i sovvrummet även om man kör digitalt i vardagsrummet. Det känns förbannat surt att behöva betala månadsavgift för att ha ytterligare en box och ytterligare ett programkort bara för att man ska kunna slökolla på skräp-tv morgon och kväll när man intagit sängläge.

Nu pratade vi väl inte om nån "andra" teve?

Jag har en tjockteve på 100Hz, jag märkte en väldigt stor skillnad mellan analoga sändningarna och de digitala. Det blev bättre bild (widescreen) och även ljudet fick sig ett lyft.

Men visst kan det kännas surt att behöva ha två boxar om man har två teve apparater, men det är ett teknikskifte och då får man tyvärr räkna med sånt här.
 
Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Har man såna problem då är det nog varken tevens eller digitalboxens fel :krama

Vadå? Vill du med det få sagt att min teknik att se två filmer samtidigt medelst kontinuerligt zappande mellan dessa båda kanaler är felaktigt förfarande? :mad: :tungan
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top