Collin snackar INTE skit!!!

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Detta har säkert avhandlats på forumet under helgen, men eftersom jag varit på landet så har jag inte följt med.

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,333543,00.html

När jag och tjejen skulle åka iväg en liten sväng ifrån Sundbyberg hela vägen till Huvudsta i Solna så utspelar sig följande:

Vi står längst fram vid en rödljusreglerad 4 vägskorsning, jag skulle svänga vänster och hade således vänster körriktningsvisare tänd. När det slog om till grönt så börjar jag köra lite lugnt framåt och till vänster, men då kommer som skjuten ur en kanot (ja en kanot) en människa av det täcka könet farande från vänster i sin nästan 20 år gamla, fina, röda Toyota med en körställning som om hon sträcker sig lite så ser hon sina egna extraljus.
Hastigheten hon höll var väl cirka 50-60 km/h, jag fick panikbromsa och fick en danskskalle av min tjej på köpet, då upptäcker människan oss och blir så förvånad och rädd så att hon totalt "glömmer" att bromsa och istället ger upp ett förvånat uttryck och fortsätter på sin färd.

Det som gör mig mest irriterad är att i en korsning som denna när bilisten har solen i ansiktet och kanske har lite svårt att se, så håller människan fortfarande 50-60 km/h utan att bromsa ner ett dugg.

Det hade blivit en duktig T-Bone smäll om jag inte hunnit bromsa och släppa förbi människan...

Så Collin på aftonbladet har inte fel när han säger att kvinnor åker bil, och män kör bil....(inte alla, men en hel del iaf)

mvh anders

Idioter finns hos båda könen tyvärr.

Visst kör/åker (vilket man nu vill använda) majoriteten av kvinnor sämre än männen. Det till stor del har att göra med antal mil man kör. Kolla vem som sitter o kör nästa gng...vem är det om inte mannen? Fler (av båda könen, men främst kvinnor) borde köra mer aktivt för att öka sin egen säkerhet i trafiken.

Astrid, din bror uttrycker oro över ditt sätt att framföra fordon.

(Nu spädde jag på syskonkärleken:))

Det lustiga var att 10 minuter innan färden, så satt jag och läste alla smädelser över Herr Collins artikel i dagens Aftonblad....!

som lök på laxen ungefär....... :D

Det finns många idioter ute i trafiken...

Jag kommer inte ihåg vad collin sa: Att kvinnor var sämre i trafiken, eller om kvinnor var sämre på att köra bil.

I vilket fall tror jag att män är bättre än kvinnor på att KÖRA bil, men då kvinnor oftast är mer försiktiga än män så är dom kanske säkrare i trafiken. I genomsnitt.
Men sen finns det ju idioter av båda kön som kör lugnt men felaktigt (läs farligt). Och än värre, idioter som kör fort och inte respekterar företrädes-regler och dylikt.

Acrid skrev:
Idioter finns hos båda könen tyvärr.

Visst kör/åker (vilket man nu vill använda) majoriteten av kvinnor sämre än männen. Det till stor del har att göra med antal mil man kör. Kolla vem som sitter o kör nästa gng...vem är det om inte mannen? Fler (av båda könen, men främst kvinnor) borde köra mer aktivt för att öka sin egen säkerhet i trafiken.

Kvinnor kör iallafall bättre än höns. Det har jag vetat ända sedan jag kunde läsa Hobbexkatalogen som liten parvel. Den hade massa coola klistermärken (skrota ett dagis, köp en viggen var också en rätt märklig grej tyckte jag) som de stora killarna satte på sina epatraktorer.

Eller var det sämre än höns......?

Hehe.. ja de är faan inte många som kör rätt i trafiken egentligen :)

Men när jag kom till en korsning för några månader sen i typ 50km/h och de slog precis om till grönt för mig så jag saktade inte ner så mycket. Men då kommer de en gul jävla seat i motsatt riktning och skulle svänga vänster medans jag bara skulle rakt så han skulle ju släppa förbi mig först. Men idioten ser mig inte eller nått utan kör rakt ut sen får han tydligen synd på mig och tvärnitar.. hade ju varit bra mycket bättre om han snabbat sig där ifrån.. men istället fick jag tvärnita och lyckades få stop ca 5cm högerdörr på bilfaanskapet! Då var de dock en kille på typ 25-30 år eller nått som satt där som ett frågetecken i bilen!!

Nästan så man skulle kört in i han lite och sen vält så han skulle få betala lite!!

Det jag blir mest less på är att det blir ett satans liv så fort en man kritiserar kvinnor. Visst generaliserar han och det är sällan rätt.

Men i princip dagligen kan man läsa artiklar eller så på tv hur kvinnor generaliserar män. "män slår kvinnor", "män släpper inte in kvinnor i styrelsen" osv... Då är det ok. För alla vet ju att män är onda. Generellt.

Jämlikhet... jo tjena.

/Lucky9

Kan bara hålla med här... Kom in i en rondell i Kista häromdagen (Fredag) och ser en bil som jag tycker kör VÄLDIGT sakta i rondellen. När jag sedan kommer fram till den saktkörande bilen så inser jag att idiotj*veln BACKAR i rondellen för att HON (som det såklart visade sig att det var) har missat sin avfart. Jag blir då fly förbannad å tutar utav bara helvete för att hon ska reagera men ingen reaktion. När jag sedan kör upp brevid henne (nästan i vägrenen) å börjar skrika att hon e ett jävla pucko, och att det faktiskt är en rondell = rund = man kan åka ett varv till så kommer man till samma punkt men hon fattade inte att hon hade gjort nå fel så jag drog därifrån med en rivstart å tänkte på just denne Collins (som jag förövrigt inte tycker har många flöten i vattnet) ...

Suck vad ska man göra! :mad:

Det är ju inte så att alla kvinnor är sämre på att köra bil, men det verkar som att många kvinnor inte vet hur de ska bete sig i trafiken när någonting oväntat inträffar......som när det slår om till rött.....eller missar en avfart i rondellen..... :skrämd

Trodde det var killar mellan 18-25 som körde helt kasst. Med tanke på hur ofta de är inblandade i olyckor så. Å kom inte att å säg att de bara körde för fort. Kör man över sin egen förmåga kör man kass.

P-son skrev:
Kan bara hålla med här... Kom in i en rondell i Kista häromdagen (Fredag) och ser en bil som jag tycker kör VÄLDIGT sakta i rondellen. När jag sedan kommer fram till den saktkörande bilen så inser jag att idiotj*veln BACKAR i rondellen för att HON (som det såklart visade sig att det var) har missat sin avfart. Jag blir då fly förbannad å tutar utav bara helvete för att hon ska reagera men ingen reaktion. När jag sedan kör upp brevid henne (nästan i vägrenen) å börjar skrika att hon e ett jävla pucko, och att det faktiskt är en rondell = rund = man kan åka ett varv till så kommer man till samma punkt men hon fattade inte att hon hade gjort nå fel så jag drog därifrån med en rivstart å tänkte på just denne Collins (som jag förövrigt inte tycker har många flöten i vattnet) ...

Suck vad ska man göra! :mad:

:skrämd :skrämd
Det finns ju inte.
Klart att en brud skulle få sån idé :eek:

Undrar hur det kommer sig att tjejer inte klarar av mindre som större krissituationer i trafiken???
Ja, jo, de måste vara det svagare könet :rofl

750RR

flugan skrev:
Trodde det var killar mellan 18-25 som körde helt kasst. Med tanke på hur ofta de är inblandade i olyckor så. Å kom inte att å säg att de bara körde för fort. Kör man över sin egen förmåga kör man kass.

Nej, men man är kass som person då.

750RR

maverick_750rr skrev:
:skrämd :skrämd
Det finns ju inte.
Klart att en brud skulle få sån idé :eek:

Undrar hur det kommer sig att tjejer inte klarar av mindre som större krissituationer i trafiken???
Ja, jo, de måste vara det svagare könet :rofl

750RR

Psykot som röjde med en bil på en gågata i Stockholm var väl en kille. Kan man säga "Klart en snubbe ska få en sådan idé" då :confused: ?? Han verkade inte så bra på att reda ut krissutationer heller...

Utanför Göteborg var det en spännig jävla idiot som prompt skulle visa att han inte kunde hantera en bil så han rammade tre ungdomar som stod i en busskur. Till råga på allt har han smällt in i busskurer förut men då var de tomma som tur var. Han körde en mitsubishi...om man nu vill döma ut alla som kör mitsubishi.

Blir så jävla less :mad: när det skall stirras blind och generaliseras om det motsatta könet. Oavsett från vilket håll det är å vem det gäller. Killar gör si...Tjejjer gör så... :zpy :zpy :zpy .

Vi är väl individer för helvete :mad: . Inte ngt jävla sovjetiskt könskollektiv.

Jag skulle kunna sträcka mig så långt som att kvinnor är mer oberäkneliga i trafiken. De velar och vinglar och gör oftare impulsiva saker när det upptäcker att "Här skulle jag svängt av!" och kör rakt över en refug eller liknande. Jag upplever åxå att kvinnor har sämre uppsyn. Det är oftare jag får väja/bromsa för kvinnor som kör rakt ut framför mig eller som byter fil mitt framför näsan på mig, än att jag behöver göra samma sak för män som kör.

Sen är kvinnor väldigt dåliga på att hålla avstånd åxå. Det ligger alltid så nära framför... :-)
Skämt å sido. Kvinnor uppmärksammar mer sällan att man vill förbi och flyttar inte på sig, utan ligger och kör lika fort som bilen i högerfilen i flera kilometer innan hon ser en, saktar in och svänger in till höger.

Men visst finns det bra många nötter som är män åxå. Män ligger oftare alldeles för tätt bakom en och många som kör omkring i ny volvobil eller en tysk lyxbil kan inte acceptera att bli omkörda utan måste köra som en idiot för att visa hur fort deras fina dyra bil går.

Kvinnor

Anledningen till att så många grabbar krockar är ju att vi vejer (stavning?) för kvinnorna som kör på fel sätt :D

Av Dumbo: Men visst finns det bra många nötter som är män åxå. Män ligger oftare alldeles för tätt bakom en och många som kör omkring i ny volvobil eller en tysk lyxbil kan inte acceptera att bli omkörda utan måste köra som en idiot för att visa hur fort deras fina dyra bil går.

Det där med nyare volvo, merca, bmw känner jag bra igen, 140 på 90väg är inget ovanligt där jag brukar köra.
Vet inte vilka kön förarna har men av det jag ser så brukar det vara blandat med vikten åt oss killar, eller snarare gubbar på väg mot grå-stadiet.

flugan skrev:
Blir så jävla less :mad: när det skall stirras blind och generaliseras om det motsatta könet. Oavsett från vilket håll det är å vem det gäller. Killar gör si...Tjejjer gör så... :zpy :zpy :zpy .

Vi är väl individer för helvete :mad: . Inte ngt jävla sovjetiskt könskollektiv.

Ord! :rock

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back