Cognac eller Whiskey?

Lätt val

Alla gånger väljer jag whisky före en congac.
Vill jag däremot må riktigt illa efter en bättre festmiddag kan jag ju alltid ta mig en konjac. Slår aldrig fel. Bakfyllesjuk :zpy som en tub majonäs dagen efter en congac blir jag.

Men Single malt Ilay däremot.... typ 25 årig Blackadder Coal Ila Raw Cask! Vilket godis! (tyvärr 2400:- / flaskan på bolaget)
Det är en del av det goda livet... :tummenupp :fyllisar

Dee_cati skrev:
Mecong är snuskigt gott! Smakar och luktar aceton när det är oblandat men med cola så har man den godaste whiskeygroggen som finns. En sån där pava kostade 11:- i en affär på koh samui, inte alltför dyrt :hihi

ps: har du fler såna flarror så köper jag gärna en av dig :)
Mecong på plats serverat med ett "happy good night" eller någon annan komisk thai-englesk fras är inte fel. hemma har jag inte vågat prova :D
Får köpa hem lite cola ikväll, och se om det blir bom bom i morgon.
har tyvärr inget att sälja till dig
:död

Smeddie skrev:
The Ileach som någon nämnde tycker jag bör undvikas, smakar ju unket akvarievatten. Ska man köpa något prisvärt från Islay så rekommenderar jag Ian MacLeod's Islay. Det är nämligen en ung Lagavulin i den flaskan (8 år), detta får de tyvärr inte berätta för Lagavulin men säkra källor har koll på läget.

Hmm, jag har också hört från en "säker" källa att Lagavulin 8år säljs under annat namn men då under namnet The Ileach (som för övrigt är kanongod). Däremot sa min säkra källa att dom ev bytt ut innehållet i The Ileach nu på senare dagar men från början var det en Lagga ... trodde dom iallafall.

Spritfråga

Gillar inte något utav dem direkt, o absolut inte whiskey.
Men vad sägs om ett, ehmm..eller två glas god likör till kaffet istället. Det är mumma det, typ Sheridans, Bailys, Doolys. :tungan ..Smasken, fast det e klart det är väl mer kärringdricka. Fast *snyft* det blir tyvärr inge sådant gött för min del på bra länge...hmm..U.T`s fel..Grrr / Nettan

Back