Coacher

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Hur många olika sorters coacher finns där egentligen och hur många finns kvar om tio år?

Antar att det är såkallade "jobb coacher" han menar, jag såg ett inslag på nyheterna igår och man blir fan förbannad över hur mycket pengar som bara rinner mellan arbetsförmedlingens pengar. Vilket i slutändan är skattebetalarna. Vilka j*vla hippies, på båda sidor. :mad:

Hälsocoacher
Livsstilcoacher
Inredningscoacher
Personlig utvecklingscoacher
Jobbsökarcoacher

Alla jobben har funnits tidigare, men det kallades inte coacher då. Om 10 år finns alla kvar men kallas något annat är min idé efter att spanat i kaffesumpen.

För er som bommade senaste dygnets bombnyhet klippte jag ur min lokaltidning:

"Fiasko för jobbcoacher

Inte ens två av tio, 17 procent, får ett riktigt jobb efter att ha fått hjälp av en jobbcoach, visar en granskning som TV 4 Nyheterna gjort.

Enligt Arbetsförmedlingen får omkring fyra av tio jobb sedan de gått det tre månader långa jobbcoach-programmet, men då räknas även timanställda och vikarier som fortfarande söker jobb.

Regeringen har avsatt 3 miljarder kronor till satsningen, hittills har 1,2 miljarder betalats ut."

Det är snart omodernt.
Jag har själv varit coach.
På min dåvarande arbetsplats avskaffades förmännen och coacher infördes.
Presenterades som en stor omorganissation.
Samma jobb, lägre lön.

Tanken med coacher är att du skall betala någon för att du skall fatta egna beslut.

Skäggo & Kottson, ni dök båda upp som gubben i lådan & spammar mest massa skit i alla trådar, finns det inget moppeforum ni kan hänga på?

Det är fan rätt.
Här skall vi inte ha några nya medlemmar.
De som ändå nästlar sig in skall hålla tjefften.
Så kan övriga medlemmar fördriva tiden med nostalgi.

Last edited:
För er som bommade senaste dygnets bombnyhet klippte jag ur min lokaltidning:

"Fiasko för jobbcoacher

Inte ens två av tio, 17 procent, får ett riktigt jobb efter att ha fått hjälp av en jobbcoach, visar en granskning som TV 4 Nyheterna gjort.

Enligt Arbetsförmedlingen får omkring fyra av tio jobb sedan de gått det tre månader långa jobbcoach-programmet, men då räknas även timanställda och vikarier som fortfarande söker jobb.

Regeringen har avsatt 3 miljarder kronor till satsningen, hittills har 1,2 miljarder betalats ut."
Så man anställer alltså arbetslösa för att lära andra arbetslösa hur man får jobb? :rofl

Det är fan rätt.
Här skall vi inte ha några nya medlemmar.
De som ändå nästlar sig in skall hålla tjefften.
Så kan övriga medlemmar fördriva tiden med nostalgi.

Vi har blivit utbildade av BigRed. Gå och skyll på hon istället.

Några måste ju ersätta gamlingarna här.

åsåvidare...

Jobbcoach-programmet? Och varför MÅSTE man gå arbetslös i 3 månader innan arbetsförmedlingen hjälper en :va

Jobbcoach(?) är det en som arbetar på arbetsförmedlingen och hjälper dig hitta jobb? Eller har jag missförstått detta :va

Last edited:
Själv har jag helt ärligt bara bra erfarenheter av jobbcoach.
Hamnade hos en jobbcoach på Manpower efter att ha varit arbetslös i nästan 1 år. Tog 2 veckor efter att jag varit där första gången tills jag hade jobb, är kvar på samma jobb fortfarande efter 9 månader och trivs kanon.

Finns jobbcoacher även hos Arbetsförmedlingen, men dom samarbetar även med flera andra bland annat Manpower. Det påstås att dom externa jobbcoacherna är duktigare än Arbetsförmedlingens egna.

Problemet är att det kommit ut i media för ett tag sedan att man skall satsa dessa 3 miljarder på sådana program, då kommer det alltid fram en massa flumfolk som vill komma åt pengarna utan att göra någon större nytta.

Sen finns det absolut bra jobbcoacher men det är ju rötäggen som syns... eller som jag brukar säga, tomma tunnor skramlar mest.

Är Manpower en konkurrant mot Arbetsförmedlingen :va

Jag har fått uppfattningen att arbetsförmedlingen är kass.

Sorry om jag kapar tråden lite :rolleyes:

Last edited:
Är Manpower en konkurrant mot Arbetsförmedlingen :va

Jag har fått uppfattningen att arbetsförmedlingen är kass.

Sorry om jag kapar tråden lite :rolleyes:

Nejdå. Manpower är ett bemannings och arbetsförmedlingsföretag.
Arbetsförmedlingen har varesig med arbeten eller förmedlingen därav att göra enligt den obligatoriska kursen jag fick som arbetssökande. De verkar mest vara någon form av statistikgenerator.

Hälsocoacher
Livsstilcoacher
Inredningscoacher
Personlig utvecklingscoacher
Jobbsökarcoacher

Alla jobben har funnits tidigare, men det kallades inte coacher då. Om 10 år finns alla kvar men kallas något annat är min idé efter att spanat i kaffesumpen.

Precis så, avskyr alla utlänska nya moderiktiga namn på befintliga yrken, ett jävla löjl som vissa väskdängare tror sig skall öka arbetsvilja och moral.

Skäggo & Kottson, ni dök båda upp som gubben i lådan & spammar mest massa skit i alla trådar, finns det inget moppeforum ni kan hänga på?

:gråta:D

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8