Classic muscle cars - en omöjlighet att äga?

:slicka
0702ct_01_z+1957_chevy_stepside+.jpg

Åhhh, varför har jag inte en fet plånbok så jag kan åka ståndsmässigt i en 57'a :gråta En Stepside i jobbet och sen en 57'ans Belair för annat bruk.
Och en 68'ans Camaro för bana :näsblod

Då, och först då, är jag nöjd med mina bilar.

Har hjälpt brorsan att renovera hans 67'ans Firebird, jag lyckades övertala honom att INTE köpa en äcklig 72'ans Camaro. skulle kunna tänka mig en Firebird också, men camaron är klart läckrare.
Jag sa att jag skulle abdikera som hans bror om han köpte en pizza-räser, tydligen så gillar han mig och köpte en riktig amerikanare istället.
 
Du har uppenbarligen en frisk och ärbar bror Dee_cati :D

Håller i övrigt med Jörgen, fascinerande med sån här kärlek till uråldriga amerikanska vinkelmotoriserade fordon när inte HD ens duger till dörrmattor jämfört med elektronikstinn vakumförpackad japaneser :D

(vill ha en HD men hade bara råd med en halv japansportster...)
/D
 
Du har uppenbarligen en frisk och ärbar bror Dee_cati :D

Håller i övrigt med Jörgen, fascinerande med sån här kärlek till uråldriga amerikanska vinkelmotoriserade fordon när inte HD ens duger till dörrmattor jämfört med elektronikstinn vakumförpackad japaneser :D

(vill ha en HD men hade bara råd med en halv japansportster...)
/D

Jag håller med, det är facinerande att motorcykelfolk yvas över bilar som levererar 50 hästar per liter.

Bilar som totalt saknar väghållning och bromsar från fabrik.

Bilar med handikappanpassad växling.

Och sen är man en fjolla om man kommer till korvkiosken med något annat än senaste literssporthojen...

Här snackar ni bilar som är hojvärlden Enfield :hihi
 
Hotrodnostalgi
[YOUTUBE-ID]8BMZdmFa-HU[/YOUTUBE-ID]
Hemi
[YOUTUBE-ID]2Omj6zxtIB0&translated=1[/YOUTUBE-ID]

/J
 
Last edited:
Nej, det är inget svårt att få tag i delar, iaf inte till GM 60-70talsbilar. Det mesta finns nytillverkat.

Här är min Impala 65:a, kanske inte en muskelbil men det ska bytas motor i vinter till en 350 motor med 300+ hästkrafter och då blir det nog lite åka av...

Pappsen har en Impala 65a SS "Hemi motor, och Hemi låda.
går ganska så bra, och låter ganska så bra med. :)

och en Impala 58a håller han på att rusta upp, just i skrivande stund.
köpte den som skrot för 1 år sedan, ifrån staterna.
så han har en hel del att skruva med.. :)
 
I require en Musse -69 fastback i luggslitet orginalskick! Pacific blue meallic med vit inredning eller luggsliten vit med svart inredning. Bring it to me!

Btw så var alla bilar snygga -69.

Hittade bara en -70 men -69 är mer mustang i fronten.
 

Bifogat

  • a2f2_12.JPG
    a2f2_12.JPG
    38.3 KB · Visningar: 43
Last edited:
Bara jag som gillar sleepers?
[YOUTUBE-ID]vxmVn169-6s[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]HicEU9snPcc[/YOUTUBE-ID]

Muskelbilar är överprisade nu.
Men en van, pickup, stationsvagn eller sedan med våtta kan man fortfarande tjöpa för jordnötter.
 
Stötstångsportsters är ju en del av vår uppväxt :confused:

[YOUTUBE-ID]gV6noHEd6XE[/YOUTUBE-ID]

Jag har absolut inget mot stötstänger!
Tvärtom tycker jag att det är något sympatiskt med motorer där man kan ställa ventilspelet med en skruv.
Ja nu finns det ju hybrider med OHC och vippor, men det räknas lixom inte ;)

Urmotorn för ens uppdämda mekarlusta var ju (såklart) en stötstångsmotor.
En B20 som jag hängde på dubbla pissholkar (SU) på, samt D-kam och Simons 2" sportsystem! Fan vad kung man var! (tyckte man)
Och jo, man körde iaf ifrån polarna (i likadana 142:or) på vägen in till Västerås... ;)
(säkert med en hel kilometer på de två milen...vilket indikerar att man kanske hade en 8 häst mer i rovan :D )
Eller om man hade ett hekto mer i de bakelithårda urdubbade Hakkapelitta 165/80-15...

Jag vet inte vilket.

Det var tider det!

Är det en AMC Javelin -70?

Hade inte Javelin stora lök-klyftor till framskärmar?
(svinfula, svulstiga, men breddade inget!)
 
Last edited:
Är det en AMC Javelin -70?

Jorå, så är det, en SST för att vara precis.

Hade inte Javelin stora lök-klyftor till framskärmar?
(svinfula, svulstiga, men breddade inget!)

Det fick den tyvärr -71, fy fan... (de flesta bilmärkens designers/konstruktöerer hade nog vid denna tid fått för mycket röka..)
Även AMX förärades med dessa hemskheter till framskärmar :död
 
Pappsen har en Impala 65a SS "Hemi motor, och Hemi låda.
går ganska så bra, och låter ganska så bra med. :)

och en Impala 58a håller han på att rusta upp, just i skrivande stund.
köpte den som skrot för 1 år sedan, ifrån staterna.
så han har en hel del att skruva med.. :)
Hur vågar han montera ett Moparhjärta i en GM kropp? Helgerån e vad det e.:mad:
Fast chansen e att allt bara en en stor missuppfattning.:tummenupp
 
Hur vågar han montera ett Moparhjärta i en GM kropp? Helgerån e vad det e.:mad:
Fast chansen e att allt bara en en stor missuppfattning.:tummenupp

Det är ju sådär när inte ett en sketen chevamotor räcker till, då måste man gå upp ett snäpp och sätta i en riktig motor. :hihi


















Texten ovan bör tas med en nypa ironi
 
Bara jag som gillar sleepers?

Muskelbilar är överprisade nu.
Men en van, pickup, stationsvagn eller sedan med våtta kan man fortfarande tjöpa för jordnötter.

Fast muskelbil ska man inte köra pga prestandan. Då kan man ha en impreza eller något. Man ska heller inte ha väst och vara raggare bara för att man måste ha blyersättning i bilen.

Nä, muskelbil ska man åka i tischa, jeans och pilotglajor. Sen ska man dunka genom europa i den med endast stålar som bagage och i den skraliga stereon ska man poppa zztop I tells ya!
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top