Civilkurage

Det där är inte riktigt sant.. På 1 miljard muslimer är det en generalisering som om vi skulle anta att alla arier är inavlade frireligiösa Knutby-bor..

Islam är i sak en tolerant religion, det är tolkningen i valda (små) delar av världen som spårat ur!

Jo det är jag medveten om, det var mest för att peka på den typen av människoförakt som vi inte är vana att se här uppe i norden.
Ungefär som den svenska styrkan som gick in i en utplånad by (i afrika) och hittade flera kvinnor som fått en påle upplsagen i underlivet tills den kom ut vid huvudet, en av dessa hade ett forfarande levande spädbarn på ryggen.

Bland "svenska" ungdommar har 3 av fyra eget rum medan siffran är den omvända för invandrarungdom.

Är det inte dags snart att sluta dra upp egetrums-teorin som en ursäkt till gruppvåldtäkter och annat? Den håller naturligtvis inte.

Jag och en äldre polare har diskuterat detta.
klart man måste tänka på sin egen säkerhet.

vi har kommit fram till att det bästa vi kan göra i en situation där någon/några misshandlar någon annan är att hon går in o sköter snacket (militant tant) dvs att hon förklarar att det inte är ok, medan jag ringer sos och håller koll på henne, detta för att om jag som man går in mot en annan man och börjar rätta "honom" så är risken större att det blir slagsmål.
Kort sagt det är inte lika häftigt att slå en tant.

I just detta specifika fallet så hade jag nog inte gått imellan får jag nog skamligt erkänna, jag ensam mot 30 stycken känns som att det bara kommer bli två offer, visst jag kanske tar en kanske tom 2. men resultatet är ju givet.
ringt sos självklart!

tja som vanligt åklagaren som tappar bollen, vi kan sätta dit pirate bay men 30 pers som misshandlar en enda, med vittnen o allt. nej då blir det jobbigt.
vad händer nästa helg ? samma grej igen fast någon annan som råkar illa ut.
sådana personer är inte personer, de är jävla kackerlackor. Föraktet jag känner för sådana går knappt att verbalisera.
Jävla idiot åklagare som okejar det.

tja som vanligt åklagaren som tappar bollen, vi kan sätta dit pirate bay men 30 pers som misshandlar en enda, med vittnen o allt. nej då blir det jobbigt.
vad händer nästa helg ? samma grej igen fast någon annan som råkar illa ut.
sådana personer är inte personer, de är jävla kackerlackor. Föraktet jag känner för sådana går knappt att verbalisera.
Jävla idiot åklagare som okejar det.

:klappar :klappar

Är det inte dags snart att sluta dra upp egetrums-teorin som en ursäkt till gruppvåldtäkter och annat? Den håller naturligtvis inte.

Nej, det är naturligtvis mycket mer självklart att tro att gängvåldtäkter och gängmisshandel är en uppmuntrad och självklar del i den arabiska kulturen snarare än att tro att det är fenomen som kan uppstå i ungdomsgäng som saknar kontakt med vuxenvärlden och lever en tillvaro där man ägnar huvuddelen av sin fritid med gänget och på stan/köpcentrat/tunnelbanan och alltså är fri att skapa sin egna moral och sina egna regler....

Nej, det är naturligtvis mycket mer självklart att tro att gängvåldtäkter och gängmisshandel är en uppmuntrad och självklar del i den arabiska kulturen

Jag har aldrig sagt det, har jag? Däremot påstår jag att det oftast är riktat mot svenska tjejer av ickesvenska killar. Ett tecken på tydlig rasism som får en verkan som inte jag känner igen från förr. Vad du och Jojye drar för egna slutsatser får stå för er.

Nej, det är naturligtvis mycket mer självklart att tro att gängvåldtäkter och gängmisshandel är en uppmuntrad och självklar del i den arabiska kulturen snarare än att tro att det är fenomen som kan uppstå i ungdomsgäng som saknar kontakt med vuxenvärlden och lever en tillvaro där man ägnar huvuddelen av sin fritid med gänget och på stan/köpcentrat/tunnelbanan och alltså är fri att skapa sin egna moral och sina egna regler....

Spelar det någon som helst roll vad det beror på? Är vi ens intresserade?

Om det fastnar en hundbajs under min sko så sätter iaf inte jag mig ner och analyserar vad den består av och vad det är i bajset som luktar, än mindre oskadliggör jag lukten medelst parfym. Inte heller går jag till attack mot folk som hävdar att det luktar illa om min sko utan jag håller käften och gör mig av med bajset. Är det nån man kan skälla på så är det väl hundekipaget som tyckte att det var fint att bajsa på allmän väg. Dom kan man nypa åt. Jag vill inte ha bajs under skorna och jag vill inte ha kriminella invandrare i Sverige. Sverige har nog med sin egen skit att ta hand om. Svårare än så är det inte.

Min liknelse är öppen för tolkning.

Vi har ju ingen lokaaaal.

Kan du svara på varför fattiga araber är så mycket mer kriminella än fattiga asiater förresten?

Finns väl möjligen flera orsaker... Mig veterligen är gruppen "fattiga asiater" ingen stor grupp i landet och det lär väl knappast göra att de blir några "framgångsrika" gängbildare...

För det andra så har väl många asiater mindre "i ryggsäcken" från hemländerna i form av våld och krig.

För det tredje så har väl asiater en starkare anknytning till "ofattiga asiater" och svenskar för den delen vilket i sin tur leder till större nätverk.

För det fjärde är väl arbetslösheten lägre och utbildningsnivån högre bland asiater än många andra invandrargrupper...

Du verkar ju mer inläst på asiater än vad jag är så du får gärna förklara hur det ligger till.

För det andra så har väl många asiater mindre "i ryggsäcken" från hemländerna i form av våld och krig.

Krig och elände bidrar självklart till att förmörka en kultur, men faktum kvarstår: Det är fel på den kulturen och varför ska vi importera den hit så att nya människor(läs bla svenska tjejer) får lida av den?

Det rimmar dessutom illa när de som utför liknande dåd har gnällt till Migrationsverket på andra som har varit 'dumma' i deras hemländer och gjort likadana grejer. Borde man inte istället ta avstånd till sådant då? Detta faktum styrker min teori att Sverige har tagit emot alldeles för många som inte har här att göra, har blåljugit vid asylansökan och bara bidrar med elände.

Observera att detta inte innebär att jag hatar alla och inte tycker att vissa är berättigade till hjälp av oss.

Än en gång: Stor skillnad.

Last edited:
Läs Koranen istället för Aftonbladet om du ska göra en tolkning av det inlägget!

Som om du hade gjort det. :lol
Läs Mein Kampf innan du fördömer nazismen, skön logik. :banana

En klok man tipsade mig för inte så länge sedan:
Lyssna inte så mycket på vad folk säger - titta på vad de gör istället.

1. Finns väl möjligen flera orsaker...
  2. Mig veterligen är...
  3. det lär väl...
  4. För det andra så har väl...
  5. För det tredje så har
  6. För det fjärde är väl ...

Jag vet inte om det är bara jag men det låter nästan som om du inte visste någonting om det du skrev om. :confused:

Du verkar ju mer inläst på asiater än vad jag är så du får gärna förklara hur det ligger till.

Min uppfattning är bestämt att olika kulturer både nu och historiskt varit olika våldsbenägna och aggressiva.

Det krävs en sann blockflöjtare för att med kraft hävda att alla kulturer är varandra lika, en riktigt härlig Marxistisk idé.

:banana

Last edited:
Det krävs en sann blockflöjtare för att med kraft hävda att alla kulturer är varandra lika, en riktigt härlig Marxistisk idé.

:banana

Finns det någon som hävdar det?

Däremot krävs det väl inget annat än en genomsnittlig neanderthalare för att tro att gängmisshandel och gängvåldtäkter är något självklart och uppmuntrat inslag i någon kultur.. :)

Men seriöst grabbar!!!

:felämne :felämne

Varför handlar alltid era diskussioner om invandring/invandrare och slutar alltid med ett tjafs om vem som egentligen är rasist?

DENNA TRÅDEN HANDLAR OM CIVILKURAGE!!!!

Så jag drar nu mitt strå till stacken och agerar. :)

Inslaget i "Efter tio" fick mej att tänka en extra gång, och som hon sa så är det inte bara det livsavgörande situationerna man ska ingripa i utan också öva sig i vardgliga situationer.

:backontop :backontop

Jag gissar på att det kan ha att göra med att det handlade om 20+ invandrare som spöade på en svensk tjej. Men jag vet inte... :näsblod

Tråden handlar om CIVILKURAGE och varför vissa väljer att ingripa och vissa inte!
Alltså hur åskådarna/vittnerna agerar gentemot en viss situation.
Det är vad denna tråden handlar om; CIVILKURAGE!

Och inte som diskuterats om hur hurvida kriminalitet är kopplat till invanding eller ej.

Finns det någon som hävdar det?

Förlåt, jag trodde det var det du menade - att araber som begår brott i Sverige gör det pga sina sociala föhållanden för tillfället, något jag menar är nonsens och det glädjer mig oerhört att du håller med mig! :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti