Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tinatjejen skrev:Det där är inte precis det bästa man kan säga inne på ett URR forum![]()
Rörken är heligast av det heligaste.
Våra måndagars räddning![]()


ambulans skrev:Träffade Petter i folkvimlet...
hoppas ni hade skojjigt nu då.
Själv så är jag lite sliten efter 2 dagarsande...
tur man har semester en vecka till så man får vila upp sig nu...![]()
. Tänkte mest på dina inside-kontakter i branchen. Tror nämligen han blev hämtad med ambulans. M:et skrev:Tror jag såg dig irra omkring där inne också!
Du har inte hört något om hur det gick för killen som smet upp i hopptornet och hoppade lite olovligt från 31 meter. Tänkte mest på dina inside-kontakter i branchen. Tror nämligen han blev hämtad med ambulans.
Han såg lite omtöcknad ut när de hämtade upp honom ur vattnet plus att det rann blod lite här och där i ansiktet.
ambulans skrev:jasså.. du skulle väl ha morsat om du såg mig då..![]()
Jo.. jag träffade arbetskamraterna där, dom va på väg till snubben som hoppade... hahaha.. ja de finns folk till allt...
hörde att han bröt några ben i bröstkorgen.. o fick en pneumethorax... de va ju billigt, med tanke på att de va bara ett par meter djupt... folk är inte klok när dom dricker.
M:et skrev:Jag såg dig bara på håll och chansade på att det var du, annars hade jag morsat![]()
En pneumethorax sa du, och det betyder![]()
Min latin har blivit lite knackig på senaste år.................
ambulans skrev:
på dessa sticker vi ett hål i bröstkorgen för att få ut luften som håller på att klämma i hop hjärtat mellan lungorna.
Lucky Luke skrev:Sk. Bülow-kateter.
/Sjukhusdräng
ambulans skrev:nja.. dränet får dom sen på akuten, vi tar en nål o sticker med, de är ju lite för bråttom för att koppla drän... luften ska ut bara. Och det SNABBT....
den grövsta venflonen vi har brukar va bra...
de är en som man får dropp i annars..
TomK skrev:Japp - det har de visat på Cityakuten, man lär sig mycket saker där...[/QUOTE
hahahaha... ja , jo.. fast de är massor som inte stämmer i dom där serierna..
men cityakuten är nog den som är mest realistisk. resten ja har sett är låååångt ifrån verkligheten![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |