Citerat ur Rossis "Biografi"

DR-Zätare skrev:
2618940 När jag läste boken trodde jag också det först, det tog ett tag innan jag uppfattade att han ville ha hojen i sitt vardagsrum. Eller kanske smyga ut på en och annan banåkning för allmänheten på Donington för att piska lite R1:or? :)

Tyvärr tycker jag att boken var lite för fattig på information om hans förhållning till motorcyklar till vardags. Det fanns en uppräkning av vilka hojar som fanns i hans garage just då men det stod inte så mycket om han körde något på fritiden och i så fall vart och hur. Å andra sidan kanske man inte är så sugen på att koppla av med lite hojåkning när ens jobb är att köra hoj. Måste kännas lite fattigt att kryssa runt på kurviga vägar med en standard RSV Mille när man kör en M1:a till vardags på världens bästa hojbanor... :)

Jodå, han skrev i ett stycke att han åker lite motorcykel på vägarna kring Tavullia när han är hemma, men att det inte känns alls lika skoj eller säkert som när han var yngre & körde stolle mot sina kompisar med Scooters & "Ape Car". Därför kör han inte motorcykel så ofta utanför banan.

maxximus skrev:
2619500 Jag trodde inte att det gick att köpa denna boken i Europa, men den finns tydligen på www.adlibris.se
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0760326827

196 kr - Julklappstips??

Japp, köpte min därifrån!

Last edited:
Nyteknik skrev:
2618342 Möjligen läsvärd, men personligen är jag inte tillräckligt intresserad av Rossi för att köpa den. Vid länken nedan kan man i alla fall läsa ett par korta utdrag.

Till exempel:

"One thing for which I have never forgiven Honda is that they reneged on a promise to let me keep the NSR 500 bike, on which I won the title in 2001. That, in particular, was a huge disappointment, because I was very attached to that bike. And it wasn't just the bike, it was the way they handled the whole matter."

http://www.superbikeplanet.com/2006/Apr/triedit2.htm

Ahh du vill skapa en "spy galla på Honda tråd" eller vad är syftet? Måste väl finnas intressantare grejer i den boken än detta?

Anderzzon skrev:
2622123 Ahh du vill skapa en "spy galla på Honda tråd" eller vad är syftet? Måste väl finnas intressantare grejer i den boken än detta?
De utdrag ur boken som publiceras vid länken handlar mest om vad som fick Rossi att byta från Honda till Yamaha - HRC´s bristande lyhördhet. "Don´t kill the messenger."

Jörgen #31 skrev:
2622732 Allt nyteknik försöker säga är att killar med smak gillar tvåtakt :D

/J
Alla Diskussioners Moder.

Nja, visst uppskattar den med "god smak" tvåtakt. Men kanske inte all tvåtakt. Hur kul är t.ex. ettrigt bjäbbande moppar eller motorsågar? Elller å andra sidan motorgräsklippare eller könlöst väsande radfyror? Jag tror att en tvåtaktstaliban är tillräckligt racingfrälst för att uppskatta ljudet från en hårt trimmad Ducati eller RC30 på samma sätt som en traktorförare med motoröra får välbehagsrysningar av en Kawasaki-750-dragster.

Michelle No2 skrev:
2622062 Biaggi hade inte körkort för hoj när han vann sina 250 titlar.
Nu vet jag inte hur det är med den saken idagsläget.

Biaggi har körkort, det visades bilder från hans uppkörning under en GP-sändning för typ 3-4 år sedan.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026