Cigarr-tråden

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Tackar för info. Skall investera i dessa asap, får röka ur humidoren så de får plats!

Blev en Partags Shorts igår, efterlängtad och god
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Men va f-n, jag är ju senil. Jag har ju en 30 liters plastidor som är perfekt att ha lådor i det hade jag ju glömt. Får ta o veva igång den ordentligt. Mitt experiment med egenblandad kiseldioxid (beads) var inte riktigt framme vid 65% RH när den uppenbarligen föll i glömska. Får ta o sätta igång med detta igen.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Kvällen avnjöts med en NUB habano på akterdäck efter ankomst. Fantastisk kväll, som gjord för att sitta ute och njuta lite.

På tal om askfat, mitt cigarraksfat fick jag av cigarinternational vid något tillfälle när jag beställde därifrån. Väldigt ändamålsenligt.
 

Bifogat

  • resize of P1010226.JPG
    resize of P1010226.JPG
    26.9 KB · Visningar: 48
  • resize of P1010236.JPG
    resize of P1010236.JPG
    51.3 KB · Visningar: 52

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Kvällen avnjöts med en NUB habano på akterdäck efter ankomst. Fantastisk kväll, som gjord för att sitta ute och njuta lite.

Nu är det några år sedan, precis när NUB introducerades, som jag rökte en sån men kommer ihåg att jag blev mycket positivt överraskad. Ball façon dessutom.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Kvällen avnjöts med en NUB habano på akterdäck efter ankomst. Fantastisk kväll, som gjord för att sitta ute och njuta lite.

På tal om askfat, mitt cigarraksfat fick jag av cigarinternational vid något tillfälle när jag beställde därifrån. Väldigt ändamålsenligt.

NUB är verkligen trewliga, korta superrobustos, men nu var det ett tag sen... :tummenupp

Igårkväll blev det en standard Edmundo ute på Fjäderholmarna i solen. De är bara sååå goda utan att krångla till det helt enkelt :)

Imorgon blir det uppenbart minst en NUB till Iron Maiden...:yoparty
Tack för tipset!
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Imorgon blir det uppenbart minst en NUB till Iron Maiden...:yoparty
Tack för tipset!

Var du och såg Maiden igår? Och fick dig en god cigarr samtidigt?

Dubbelt trevligt. :)

Hur var konserten förresten? Maiden brukar vara riktigt bra live. Minns min första konsert med dem, Valbyhallen i Köpenhamn -92 under fear of the darkturnen. Har fortfarande kvar en mycket urtvättad turnetröja från det tillfället.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Var du och såg Maiden igår? Och fick dig en god cigarr samtidigt?

Dubbelt trevligt. :)

Hur var konserten förresten? Maiden brukar vara riktigt bra live. Minns min första konsert med dem, Valbyhallen i Köpenhamn -92 under fear of the darkturnen. Har fortfarande kvar en mycket urtvättad turnetröja från det tillfället.

Japp och japp :yoparty
Maiden var inte helt oväntat mycket bra :Bugar

Bonus var att Brobergs dessutom hade en Nub 6-pack sampler med 2st Habano, 2st Connecticut och 2st Cameron. Dock orörda ännu, det blev en mindre Davidoff Sublimes igår istället :)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
1:a kvällen på semestern. Afnjöts med en Rocky Patel decade torpedo och iskall chablis i kvällssolen (jajaaa, vin och cigarr... :rolleyes: Men det satt klockrent!) :)

Myser nu på balkongen med en NUB Cameroon och Ardbeg Blasda. Riktigt bra, måste rekommendera 6-packet där dessa ingår :tummenupp

Jag vill även slå ett slag för Rocky Patel, riktigt trevliga och prisvärda cigarrer som fått kanonrecensioner (93-95p). Köp och prova! :tummenupp
 

Painriche

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Götet
Hoj
Triumph Daytona 675
Tjena Gubbs!

Måste bara slå ett slag för Ghurka Corona Double Magnum som jag testade till helgen.
Förvånansvärt god och prisvärd cigarr, lite pepprig och medium i styrka (kass på att uttrycka mig).
Tycker den var rätt lik Montecristo no.2 till karaktären.

Bytte till mig en Cohiba Esplendidos i helgen....yummy!
Ska bara vänta ut det perfekta tillfället att röka den.

Hade gött!
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
1:a kvällen på semestern. Afnjöts med en Rocky Patel decade torpedo och iskall chablis i kvällssolen (jajaaa, vin och cigarr... :rolleyes: Men det satt klockrent!) :)

Myser nu på balkongen med en NUB Cameroon och Ardbeg Blasda. Riktigt bra, måste rekommendera 6-packet där dessa ingår :tummenupp

Jag vill även slå ett slag för Rocky Patel, riktigt trevliga och prisvärda cigarrer som fått kanonrecensioner (93-95p). Köp och prova! :tummenupp

Hittade Rocky Patel decade torpedo på cigarrummet för 148 kr, är det fortfarande prisvärt eller handlar du dem annorstädes?

Tackar för NUB tipset, skall ta en tur till både Brobergs o Mellgrens (GBG) nu till semestern o botanisera.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Hittade Rocky Patel decade torpedo på cigarrummet för 148 kr, är det fortfarande prisvärt eller handlar du dem annorstädes?

Jag handlade på Cigarrummet :tummenupp Tycker den var prisvärd "där" jämfört med andra motsvarande garrar i storlek och kvalité. Kan dock säkert beställas billigare från nån nätsajt, men det har jag inte koll på. Kanske Plåtis vet, han beställer väl 1-2 containrar per månad som skeppas från öarna... :D
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
är det fortfarande prisvärt

Det finns inget ställe i Sverige där cigarrer är prisvärt. Så ÄR det.

Kanske Plåtis vet, han beställer väl 1-2 containrar per månad som skeppas från öarna... :D

Det var många år sedan jag beställde Rocky Patel så jag är nog fel person att fråga men en snabb google säger att Famous Smokeshop (http://www.famous-smoke.com) tar 199 USD för 20 stycken. :tummenupp

(Vill du köpa min låda RP Vintage 1992? Vavavava?)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top