Chrysler Voyager

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Tjena!
Någon som vet ifall Chrysler Voyager är en lämpig bil som hojtransport?
årsmodell -89.

mvh

Fick det som tips men kom fram till att för två hojar funkar det inte. Sen vet jag inte om höjden bak är nog för att pula in hojen utan att besvära sig väldigt mycket.

bivven skrev:
Tjena!
årsmodell -89.

mvh

Om det är en grand så fungerar det men du får montera bort speglar vilket jag förutsätter att du inte har. Finns kanon fina krokar i golvet där man kan spänna fast hojen också. Men jag hade en -98 då... dom äldre är väl lite mindre men å andra sidan hade dom kanske större lucka bak.

Det gick och få in en SP1a i min så ....

Last edited:
bivven skrev:
Tjena!
årsmodell -89.

mvh

jag skulle inte rekommendera en voyager till att transportera hojen, om du inte vill lägga ner hojen på sidan när du trnsporterar den?? längden är kanpp, om du inte köper "grand" modellen (som är 20cm längre).
Kan också vara väldigt svårt att få in hojen, den är så hög.
jag skulle aldrig tänka mig att försöka transportera min hoj med våran voyager

EDIT: "ingen" hann vist före mig :(

Tror heller inte det är nån höjdarbil för hojtransport. Iallafall inte den gamla modellen. Alldeles för låg takhöjd om du inte kör 50 cc cross.

bivven skrev:
Tjena!
årsmodell -89.
mvh

Glöm det. om du ska ha en voyager ska du ha en
grand från 95-. annars blir det dyrt & problem.
/
m

OK, tack för tipsen.
Blri antagligen ingen voyager då.....

Just voyagern har haft mycket problem med sina växel lådor åxå. Inget att rekomendera alltså.

Kia skrev:
Just voyagern har haft mycket problem med sina växel lådor åxå. Inget att rekomendera alltså.

Ja, jag skippar voyagern, den var billig annars, bara 9000kr.
Vad ska jag leta efter nu då?.....

Fan...det måste vara en bil som jag kan använda annars också.
Jag åker inte så mycket bil...bara när jag ska handla mat och lite sånt.
Blir inte alls mycket....
Funderar på en VAN?

En Toyota Previa 91-> skall fungera ypperligt för hojtransport, och kan ändå fungera som en "normal" bil när hojen inte är där. Perfekt partybuss med 7 sittplatser! :banana
Du får montera bort stolar, men sen skall det gå att få in 2 hojar i den. Nordgren här på forumet använder en och tipsade mig om den.

Previor ligger i helt rätt prisklass också, farsan och jag skall antagligen köpa en sådan! :tummenupp

själv funderar jag i fall man ska köpa ett släp eller en minibuss.

finns det några för/nackdelar. med släp respektive minibuss??

vi behöver nämligen ett släp till landetmend et känns som man kan använda en minibuss till det också.

Hva med en Chevy Van, må vel være perfekt.
Chevy%20Van.jpg

bivven skrev:
Fan...det måste vara en bil som jag kan använda annars också.
Jag åker inte så mycket bil...bara när jag ska handla mat och lite sånt.
Blir inte alls mycket....
Funderar på en VAN?
Transiten e optimal, skall själv införskaffa mig ett exemplar tänkte jag

sunkan skrev:
själv funderar jag i fall man ska köpa ett släp eller en minibuss.

finns det några för/nackdelar. med släp respektive minibuss??

vi behöver nämligen ett släp till landetmend et känns som man kan använda en minibuss till det också.
med släp så blir hojen skitig om vädret e kasst(om det inte e täckt förståss) dött o behöva rengöra när man e framme vid bana e dyl.
Neg. med buss kan väl vara om man skall åka ett gäng o det kan lukta soppa i bussen....

Micke Andersson skrev:
med släp så blir hojen skitig om vädret e kasst(om det inte e täckt förståss) dött o behöva rengöra när man e framme vid bana e dyl.
Neg. med buss kan väl vara om man skall åka ett gäng o det kan lukta soppa i bussen....

sant tänkte släp med kåpa om det skulle bli ett släp. Någon som annars har bra tips, egen erfarenhet på bra minibussar/skåpbilar?

sunkan skrev:

VW bussar är förbannat bra, därav priset.

Kolla rost i sidobalkar och "under fötterna" i främre hjulhusen. Det är positivt om det är bytt kamrem också (eller iaf om det är långt till nästa byte), det är ett jäkla meck.

Bensinfemmorna går mjukt, tyst och fint men drar en holians massa bensin. Dieselfemman utan turbo är inte så slö som man tror men det är iofs inget för "snabba och säkra omkörningar". Den burrar rätt så mycket när man kör den men lugnar sig lite när man kommer upp i fart (100 km/t). TDI -fyran har jag inte kört någon längre sträcka med men de jag kört har varit rätt sköna. Motorn är pigg men har tyvärr rätt mycket skrot att släpa på så det blir ju ingen blixtrande acceleration där heller.

VW skåpet är suveränt att lasta i, Caravellen inte lika bra, men ändå duglig. Ska den även agera familjebil är nog Caravellen att föredra men som ren racebuss är skåpet outstanding.

Själv kör jag en Renault Master bensinare från -88 som jag köpte för 2500:-. Den går sönder hela tiden och drar en massa benz, men med den prisskillnaden jämte en 30´VW buss kan den få gå sönder rätt mycket innan ekonomin blir för taskig. Jag bör kanske nämna att jag är bilskruvare och fixar allt själv, har man inte det intresset eller den tiden så är det bättre att köpa nåt nyare.

Kolla runt, provkör -även uppe i fart, det är ju mest långfärder du ska göra, och kolla in totalekonomin. En billig buss (Voyagern) kan bli rätt dyr om du åker på att byta en växellåda, en kylare, ett avgas osv efterhand som du kör. Bensin/Diesel ekonomin brukar cleara sig med den dyrare skatten om man inte kör ohyggligt mycket.

Långt inlägg, men vad f*n, ni har säkert lika tråkigt på jobb som jag!

pilsner

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...