Chrysler Tomahawk- Mc med 500 hk

Nej. Jag vill inte ha en sådan.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att den hojen är kul att köra på en kurvig väg.

tror den har en teoretisk topphastighet på typ 500 men dom har inte vågat köra snabbare än typ 200 för att den var så ostabilt. Men fatta stor kuk man har med 500hk mellan benen

Det finns t.o.m en svensson som har kört det där monstret:)
En reporter från TV3:s "Prestanda"

såg en "testkörning" i samband mad en mässa i motorjournalen, tror jag det var, för ett tag sedan.
såg ut att vara sjukt svår att manövrera :eek:

motorn från dodge viper har jag för mig...som i sin tur kommer från en lastbil
sick!

maxximus skrev:
Det finns t.o.m en svensson som har kört det där monstret:)
En reporter från TV3:s "Prestanda"
Fick han köra den då? har för mig att han "bara" satt på den å gasa när den stod still..

urk, sånna där är helt meningslösa tycker jag, själva idén med motorcykel är borta.

Last edited:
Det är så mycket massa som rör sej så när reportern gasade lite fick han hålla emot för att inte hojen skulle välta. Rätt coolt bygge med individuellt fjädrande hjul så att det ska vara möjligt att svänga. Men laddar man fullt med den där på en raka så åker man väl omkull pga. momentet.

bagerah skrev:
motorn från dodge viper har jag för mig...som i sin tur kommer från en lastbil
sick!
Motorn är det ju inget fel på. :tummenupp Det är fordonet som den är byggd i som är sjuk.

Blip skrev:
Det är så mycket massa som rör sej så när reportern gasade lite fick han hålla emot för att inte hojen skulle välta. Rätt coolt bygge med individuellt fjädrande hjul så att det ska vara möjligt att svänga. Men laddar man fullt med den där på en raka så åker man väl omkull pga. momentet.

Precis.. Har man haft en bil med V8 så vet man hur den kränger till stillastående när man varvar upp snabbt från tomgång. Finns bilar som Nissan Micra som vält när man gjort ett spis byte till V8 (iof med hög trimm faktor).

Kul med en V10 på 7900cc mellan benen...volta hejdlöst vid röljusen :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...