Chrysler Tomahawk- Mc med 500 hk

Haha jag börjar småfnissa när jag målar upp det scenariot för mej själv. Kunde ju vara hejdlöst roligt att se när bilarna ställer upp vid stegen för att loosa på att man voltar vid grönt :hihi

Nicko@K.A.P skrev:
Finns bilar som Nissan Micra som vält när man gjort ett spis byte till V8 (iof med hög trimm faktor).
:hihi

Har för mig att den teoretiska toppfarten är 500 km/h, har jag läst någonstans.

twinspark skrev:
Vill man ha en sån....? Den är i allafall brutal!

Ingen mer än jag som börjar tänkapå gamla kultfilmen TRON? ...eller är jag den enda som är blind och missar att det är därifrån man tagit designen?

Bifogat

• Cycle2.JPG
    Cycle2.JPG
    28.1 KB · Visningar: 62
Last edited:
korvgubbe skrev:
Ingen mer än jag som börjar tänkapå gamla kultfilmen TRON? ...eller är jag den enda som är blind och missar att det är därifrån man tagit designen?

TRON är ju skitbra. Det finns nån nisse på forumet som har det som nick med just den bilden som avatar. Om nu någon är intresserad.

Nicko@K.A.P skrev:
Finns bilar som Nissan Micra som vält när man gjort ett spis byte till V8 (iof med hög trimm faktor).

Skitsnack, det finns ingen v8 med tillräcklig roterande massa för att VÄLTA en bil (även om amrikanarna är dåliga på att bygga motorer med lite roterande massa)

Sen att bilar vrider sig i starten om dom får tillräckligt med fäste (vilket jag betvivlar att man någonsin får med en så lätt bil), det är en annan sak.
Vridningen torde dessutom övergå i hysteriskt hjulspinn tämmeligen omedelbart om ena hjulet lättar från marken.

Stämmer säkert det du säger, fast diffspärr är väl ett måste om man kör dragrace. Alltså kvittar det om ett hjul lyfter från marken.

GuW skrev:
Vridningen torde dessutom övergå i hysteriskt hjulspinn tämmeligen omedelbart om ena hjulet lättar från marken.

bagerah skrev:
såg en "testkörning" i samband mad en mässa i motorjournalen, tror jag det var, för ett tag sedan.
såg ut att vara sjukt svår att manövrera :eek:

motorn från dodge viper har jag för mig...som i sin tur kommer från en lastbil
sick!

Motorn som sitter i Viper kommer inte från en lastbil. Däremot är det möjligt att de hat testat att stoppa den i en lastbil.

Den var ju snygg!!!eller nää!!
Full fart med den så lär väl allt se ut som i slutscenerna i Torgue.
:hihi

Den är bara otroligt patetisk.
När Marklund och grabbarna på MC-Xpress pressar ut över 600hk ur en Hayabusamotor på 1.3 liter kommer amerikanerna med en V10:a på 7 liter med 500hk och skryter.
Engineering at its worst.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...