Christoffer Bergman...

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Det verkar ju vara hyfsat med pulver i gathojen (187-190 cavallos på bakhjulet i de bromsningar jag sett) och med Superstock-kitet är det nog runt femton till. Christoffer har inte officiell support från YME, men ändå god hjälp vid sidan om, så hans hoj lär gå lika bra som andra Yamaha.
Vad ingår i ett STK-kit?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hmmmm, men i det kit du hänvisar till här ingår ju även kammar! Och det gör det även i "Basic engine kit" för R6! ?????:confused:

- - - Updated - - -

Såg det... Kammarna skall vara original men man får tillverka andra drev för att modifiera timingen. Undrar vem de säljer kammarna till egentligen?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
This kit set is made to improve the engine performance for racing purpose.
This set is prepared within the FIM SBK Regulations as known at this current date.


Betyder det att det ær till SBK? Isf førklarar det kammarna.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Först och främst tycker jag att det är jävligt kul att Bergman är ute i Europa och representerar Sverige! :yoparty

Men från vad jag har sett i racen så verkar han kvala helt okej, starta som en jävla sopa och sen göra några djävulska uppkörningar i racen. Vilket såklart leder till, vad om? hur skulle det ha varit om? Tänk om han bara skulle...

Jag kan ha helt fel förstås, men det skulle vara riktigt kul att se vad han kunde göra genom ett helt race, utan att tappa typ 10 placeringar i starten.

Go Bergman!!!
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Fast nu när jag kollade Imola igen, så såg jag att många av hans "uppkörningar" i listan berodde på krascher längre fram i fältet, men ändå :)

Såg nu också när jag läste lite i tråden att det snackades om flera olika race och kvalpositioner.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Såg det... Kammarna skall vara original men man får tillverka andra drev för att modifiera timingen. Undrar vem de säljer kammarna till egentligen?

Superbike i Sverige får ju från och med i år byta kammar. Men R6 trim-kammar…. hmmmmmmm…..
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Fast nu när jag kollade Imola igen, så såg jag att många av hans "uppkörningar" i listan berodde på krascher längre fram i fältet, men ändå :)

Såg nu också när jag läste lite i tråden att det snackades om flera olika race och kvalpositioner.


På slutet körde om några också.
Sen ska man betänka att det var en bedrift att han överhuvudtaget startade enligt kommentatorerna på Fox han kraschade rejält på lördagen tydligen.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
På slutet körde om några också.
Sen ska man betänka att det var en bedrift att han överhuvudtaget startade enligt kommentatorerna på Fox han kraschade rejält på lördagen tydligen.

Jo, jag såg att han plockade ett par placeringar på de sista två varven. Att han hade kraschat visste jag däremot inte. Kul hur som haver att han är med och representerar och faktiskt kniper respektabla placeringar i racen.
 

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
Jaha, nu är Christoffer på 18:e plats efter första träningen, denna gång på Donington Park.
2,1 sekunder efter.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Aldrig varit där innan så det kan ju ta några pass innan det sitter.
 

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
Jamen, 11:a i mål!!!
33 sek efter på 15 varv blir väl rätt precis 2 komma litegrann per varv, precis som på kvalet. Bästa varav var precis under 2 sek off racets bästa varv.
Det tycker jag är bra gjort!

Det här är väl heller inte en klass där man bara packar upp skinnstället och hämtar pokalen..
:banana:banana:banana
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Jepp, ännu en snygg uppkörning av Bergman, denna gången utan så många avkörningar längre upp i listan. Keep it up! :yoparty
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top