Teddy
"...I been here for years"
Jakten efter den ultimata racetransporten pågår ständigt. Jag är en sucker för Pick Up's. I morse när jag står med min cykel vid övergångsstället vid Roslagstull och väntar på Grön Gubbe glider en udda, pippigul, fågel förbi mig i köerna. Fronten och kupen (2-sits) såg ut som en bubbla fast med motorhuv och godslådan var som på en gammaldags jänkare, ni vet där godslådan ligger mellan hjulen och hela hjulhusen ligger utanför. Inte särskilt utrymmesoptimerat, båtfolket skakar på huvudena. På fronten satt en Chevrolet-logga och på flakluckan stod det bara "55". Till storleken var den inte större än en Volvo kombi . Jag har sökt till höger och vänster men inte funnit något. Vad var det för bil jag såg? Var det ett hemmabygge eller är jag bara helt värdelös på att söka på Internet? Jag skulle vilja veta dimensionerna på flaket med nedfälld lem för att veta om hojen ryms. Bara så att ni ska förstå så kändes en Skoda pickis som en kommunistdinosaurie i jämförelse. Den här saken var riktigt cool!

Det här är pickis!!!! Dodge Ram srt-10 med viper V10 motor på 500hk o 8,3 liter. Å billig är den.......inte