Chevrolet 55?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jakten efter den ultimata racetransporten pågår ständigt. Jag är en sucker för Pick Up's. I morse när jag står med min cykel vid övergångsstället vid Roslagstull och väntar på Grön Gubbe glider en udda, pippigul, fågel förbi mig i köerna. Fronten och kupen (2-sits) såg ut som en bubbla fast med motorhuv och godslådan var som på en gammaldags jänkare, ni vet där godslådan ligger mellan hjulen och hela hjulhusen ligger utanför. Inte särskilt utrymmesoptimerat, båtfolket skakar på huvudena. På fronten satt en Chevrolet-logga och på flakluckan stod det bara "55". Till storleken var den inte större än en Volvo kombi . Jag har sökt till höger och vänster men inte funnit något. Vad var det för bil jag såg? Var det ett hemmabygge eller är jag bara helt värdelös på att söka på Internet? Jag skulle vilja veta dimensionerna på flaket med nedfälld lem för att veta om hojen ryms. Bara så att ni ska förstå så kändes en Skoda pickis som en kommunistdinosaurie i jämförelse. Den här saken var riktigt cool!

Jakten efter den ultimata racetransporten pågår ständigt. Jag är en sucker för Pick Up's. I morse när jag står med min cykel vid övergångsstället vid Roslagstull och väntar på Grön Gubbe glider en udda, pippigul, fågel förbi mig i köerna. Fronten och kupen (2-sits) såg ut som en bubbla fast med motorhuv och godslådan var som på en gammaldags jänkare, ni vet där godslådan ligger mellan hjulen och hela hjulhusen ligger utanför. Inte särskilt utrymmesoptimerat, båtfolket skakar på huvudena. På fronten satt en Chevrolet-logga och på flakluckan stod det bara "55". Till storleken var den inte större än en Volvo kombi . Jag har sökt till höger och vänster men inte funnit något. Vad var det för bil jag såg? Var det ett hemmabygge eller är jag bara helt värdelös på att söka på Internet? Jag skulle vilja veta dimensionerna på flaket med nedfälld lem för att veta om hojen ryms. Bara så att ni ska förstå så kändes en Skoda pickis som en kommunistdinosaurie i jämförelse. Den här saken var riktigt cool!

Inte en stepside 55a då? :)
http://www.streetblowers.dk/Foto/030805_-01.jpg
:P

En Chevrolet stepside kanske?

Bifogat

• stepside.jpg
    stepside.jpg
    81.7 KB · Visningar: 128
Det var inte en chevrolet SSR du såg? Hardtop och pickup...

Bifogat

• ssr4-2.jpg
    ssr4-2.jpg
    44.9 KB · Visningar: 176
Pickuper i all ära, men är det inte väldigt opraktiskt att få all kringutrustning blöt och nerskitad om det skulle regna?

Pickuper i all ära, men är det inte väldigt opraktiskt att få all kringutrustning blöt och nerskitad om det skulle regna?

Dom är gjorda för andra länder än sverige, som här i kalifornien till exempel. Regnar inte mycket här..

Dom är gjorda för andra länder än sverige, som här i kalifornien till exempel. Regnar inte mycket här..
Det är jag fullt medveten om men nu var det Teddy som frågade och mig veterligen har han inte emigrerat till något soligare land utan ska istället konka runt i Sverige.

Det var inte en chevrolet SSR du såg? Hardtop och pickup...

Där är den!

Aha, det var inte 55 utan SS, jag såg lite fel. Tack!

Edit.
Åh fy skatan vad dyr den var. Billigaste på Mobile.de låg på 22500 EUR.

Vilken kringutrustning? Jag har gått back to basics, det är slut på skåpbil fylld med krimskrams. En hoj, en dunk, en verktygslåda och en bag med kläder.

Last edited:
EL CAMINO FÖR BÖVELEN !!!

Finns på blocket från 28 lax
http://www.blocket.se/vi/10810923.htm?ca=8_s
till 99 loppor
http://www.blocket.se/vi/10850176.htm?ca=8_s
i alla möjliga skepnader, skickoch utföranden :tummenupp

Har länge velat ha en själv men är alltför feg och snål så det blir modernare europeisk dieselbuss istället :huvet
Vet inget om storlek på flak osv men spelar det egentligen nån roll när bilen ser ut så (det går alltid att fixa lite extra lastlängd om man vill!!) :D

Skärp er nu och köp en täckt bil istället! Min t.ex...
Ge ett bud på PM så ska vi se om den blir såld.
http://hem.bredband.net/b123853/chaos/amb.htm

rearinside.jpg

EL CAMINO FÖR BÖVELEN !!!

Finns på blocket från 28 lax
http://www.blocket.se/vi/10810923.htm?ca=8_s
till 99 loppor
http://www.blocket.se/vi/10850176.htm?ca=8_s
i alla möjliga skepnader, skickoch utföranden :tummenupp

Har länge velat ha en själv men är alltför feg och snål så det blir modernare europeisk dieselbuss istället :huvet
Vet inget om storlek på flak osv men spelar det egentligen nån roll när bilen ser ut så (det går alltid att fixa lite extra lastlängd om man vill!!) :D

Vi har ju faktiskt en hel del gemensamt ju.:tummenupp

The Chaosmobile står ju givetvis i en klass för sig men jag sitter och drömmer om något ledigare, lite Hawaii-skjorta, rosa paraplydrink, surfbräda, Bermuda shorts, ovårdat blont solblekt hår, surfbräda, typ Hey Dude!. T o m en Z3 Coupé med dragkrok känns stelt i jämförelse med en Pick Up. SSR'en är den snyggaste Pick Up jag sett, men uhhhh så dyr. Typiskt att GM var tvungna att göra en högprofil produkt av den, tänk om de bara skottat in en liten fjuttmotor och standardutrustat den så hade de till slut letat sig ut på begagnatmarknaden som ett billigt alternativ till större Pick Up'er. Som det är nu är man hänvisad till Skoda och de är liksom "Hej här kommer hantverkaren!". El Camino är kult, speciellt den äldre modellen, men jag är rädd att den blir dyr att köpa, köra och äga. Jakten fortsätter.

Mitt vrålåk för sommaren blir troligen en Z3 cab med krok och ett släp stort nog att köra in bilen i. Släpet sväljer 5 motorcyklar så man kan åka på ordentlig roadtrip och ha en motorcykel för varje aktivitet med sig....

jag har väl motsatta problemet, har pick up´en, men saknar hojen nu, hade en sv 650n, men det fick ryka i somras för den här, började blir lite dyr under renoveringen.

Men ska nog bli en ny hoj, och så ska den nog få plats på flaket ;)

Den mörka bilden va den senaste bilden ja hade, men syns dåligt( ser hög ut bak på grund utav att fick sätta på nya hjulbultar bak efter att ja sköt av dem, står på domkraft 50 meter från station i västerås), den andra är tagen tidigt förra året, så va en bit kvar innan det var klar.

En camino 66 det dära, med 454, så den kan ja rekomendera, årkar minst en hoj på flaket

viewphoto.php

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=46155

Bifogat

• A1.jpg
    A1.jpg
    117.7 KB · Visningar: 111
  • Bild005-1.jpg
    Bild005-1.jpg
    125.1 KB · Visningar: 118
Last edited:
TSS....:arsele Det här är pickis!!!! Dodge Ram srt-10 med viper V10 motor på 500hk o 8,3 liter. Å billig är den.......inte:(

Bifogat

• 02.jpg
    02.jpg
    61.2 KB · Visningar: 89
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!