Checa sparkad!

Nyteknik skrev:
Inte ur Checas pipa. Han tar sina nya karriär på allvar. Allvarligt talat tror jag detta blir hans sista säsong.

Varför det? Det finns en hel hög förare som presterar sämre och en del stall som gärna skull eta Checa sitället för de förare de har nu, tror jag då.
 
oFFkeFF skrev:
Det brukar ryka nåt som luktar lite sött ur de där piporna också :rolleyes: :D
Det kallas för en diggiridoo och är ett instrument som började användas av aborginierna....men det visste du säkert :)
 
Ravetrancer skrev:
Det kallas för en diggiridoo och är ett instrument som började användas av aborginierna....men det visste du säkert :)
Nejdå, det är den nya megafon av trä som Yamaha har tagit fram för att öka effekten av på toppvarv.
 
Goodstuff skrev:
Varför det? Det finns en hel hög förare som presterar sämre och en del stall som gärna skull eta Checa sitället för de förare de har nu, tror jag då.


Jag menade sista säsong hos Yamaha. Hoppas att han kör Suzuki eller Honda 2005 (vinna eller försvinna) och att McCoy får hans plats hos Yamaha. Inte speciellt troligt, men man kan ju alltid hoppas.
 
Nyteknik skrev:
Jag menade sista säsong hos Yamaha. Hoppas att han kör Suzuki eller Honda 2005 (vinna eller försvinna) och att McCoy får hans plats hos Yamaha. Inte speciellt troligt, men man kan ju alltid hoppas.

Tror vi har sett McCoy i MotoGP för sista gången. Om Checa blir kvar hos Yamaha beror ju helt på denna säsong, tror dessutom Altadis vill ha kvar honom pga den spanska marknaden.
 
Goodstuff skrev:
Tror vi har sett McCoy i MotoGP för sista gången. Om Checa blir kvar hos Yamaha beror ju helt på denna säsong, tror dessutom Altadis vill ha kvar honom pga den spanska marknaden.

Tror tyvärr du har rätt om McCoy. Det är ju inte uteslutet att Checa verkligen gör en bra säsong i år. Men testtiderna vittnar inte om det. Tror snarare att han kommer vara sitt vanliga instabila jag och kanske till och med värre med Rossi som gör allt rätt i samma team. I så fall tror jag han hamnar i kylan eller hos Suzuki nästa år. För att Roberts blir kvar där tar jag för helt osannolikt. Ska överhuvud taget bli intressant att se vad Suzuki gör om denna säsong blir lika katastrofal som de tre senaste. Kanske drar man sig ur MotoGP och satsar på WSB som förhoppningsvis blir ett riktigt mästerskap igen -05?
 
fan jag som hoppades
 
Nyteknik skrev:
... WSB som förhoppningsvis blir ett riktigt mästerskap igen -05?

Flammini Group som äger rättigheterna till superbike har väl skrivit på ett avtal med Pirelli för minst 2 år? Kommer nog dröja längre än så innan d skulle kunna hända nått sånt..
 
Nyteknik skrev:
Ska överhuvud taget bli intressant att se vad Suzuki gör om denna säsong blir lika katastrofal som de tre senaste.


Klart det blir katastrof, vad jag vet så har ju inte Gary Taylor fått sparken än.
Undra vad han har för hållhake på suzukis chefer!
JR
 
RTR skrev:
Klart det blir katastrof, vad jag vet så har ju inte Gary Taylor fått sparken än.
Undra vad han har för hållhake på suzukis chefer!
JR

Han borde nog va den som skulle sparkas ja! Suzuki ville ju tex köra med fler cyklar när dom skulle börja med 4-taktarna för att bla kunna utvärdera mera, men en viss Gary ville inte ha kunkurens från ett annat team med liknadana hojar!? Undra vad han har mer för mysko ideer? Dom verkar ju inte funka för deras racingteam iaf..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top