Censur hos GWB?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Hoppas det är något jag har missuppfattat;

www.georgewbush.com kommer man tydligen inte åt från Europa. Är detta hans officiella hemsida?

Man kan "fuska" sig in genom att gå till
http://proxy.guardster.com/cgi-bin/...4702f7777772e67656f72676577627573682e636f6d2f

Kan någon förklara varför mannen som vill exportera frihet till alla tycker att censur är en god idé?

GWB och Kina, mer gemensamt än bara dödsstraff?



Edit: Snälla, säg att det bara är ett skämt, så kan jag få ner pulsen lite igen.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
t-rex skrev:
Hoppas det är något jag har missuppfattat;

www.georgewbush.com kommer man tydligen inte åt från Europa. Är detta hans officiella hemsida?

Man kan "fuska" sig in genom att gå till
http://proxy.guardster.com/cgi-bin/...4702f7777772e67656f72676577627573682e636f6d2f

Kan någon förklara varför mannen som vill exportera frihet till alla tycker att censur är en god idé?

GWB och Kina, mer gemensamt än bara dödsstraff?



Edit: Snälla, säg att det bara är ett skämt, så kan jag få ner pulsen lite igen.


Det är tyvär inget skämt.
Republikanerna släpper tydligen heller inte in de europeiska valobservatörerna som är på plats i Florida...(in i partiets lokaler)


Edit 1:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=338669&previousRenderType=2
 
Last edited:

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Sorry men politik har aldrig varit min starka sida. :)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Varför blir jag inte förvånad :va

Hoppas innerligt att den klåparen är rökt. Kerry har jag dålig koll på, men han verkar iaf lite mer sympatisk. Han kan knappast göra jobbet sämre hur som helst.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
du kan ju titta på 9/11 med Mr.Moore så fattar men lite hur han inte tänker....
han stå i tv och säger citat "i'm a warpresident".
detta sa han innan valet 2000, min lärare sa till mig när jag gick i 4:an att våld löser inga problem...tydligen tycker inte alla det.
hur var det nu, hitta han några massförstörelse vapen i Irak????
eller invadera han dom för oljan???
jag bara undrar.

min bestämda åsikt om politik är , den som ljuger bäst vinner!!!!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Vegas skrev:
du kan ju titta på 9/11 med Mr.Moore så fattar men lite hur han inte tänker....
...

Nja, Moore har onekligen sina poänger men man måste ju ha i åtanke var han kommer ifrån med.

Jag satt och tittade på ett inslag med Guiliani häromdagen där han gick lös på Kerry, och om hur opålitlig och vek och fel han är. Reportern nickade, hummade med och lät honom hållas. När han var färdig med orerandet tog reportern fram ett papper med lite siffror på före/efter 2000. Inga siffror var speciellt smickrande för Bush. Det tog Guiliani nån sekund att finna sig, men sedan visade det sig att den ökade arbetslösheten, det galloperande budgetunderskottet osv osv var ok eftersom Bush faktiskt slogs mot terrorn (!), och detta tog energi, kraft och pengar!

Hmmm, konstigt, jag trodde han slogs i Irak, på felaktiga grunder och en agenda som väl rimligtvis mår bäst av att trimmas på lite till innan den blir offentlig....



ps - ja kom hem från Washington för några timmar sedan, och jag gjorde ett par noteringar;

1. John L. Youngs Homeless shelter ligger ungefär 300m från capitolium. Måste kännas bra att kunna få ett direkt kvitto på hur ens politik fungerar.

2. Koyotoavtalet kostar ju tydligen för mycket pengar för Bush sponsorers smak. Måste kännas bra att ha den diskussionen i en stad som klorerar sitt vatten så jävligt att inte ens cola från McDonalds går att dricka...
 
Last edited:

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
t-rex skrev:
Nja, Moore har onekligen sina poänger men man måste ju ha i åtanke var han kommer ifrån med.

Jag satt och tittade på ett inslag med Guiliani häromdagen där han gick lös på Kerry, och om hur opålitlig och vek och fel han är. Reportern nickade, hummade med och lät honom hållas. När han var färdig med orerandet tog reportern fram ett papper med lite siffror på före/efter 2000. Inga siffror var speciellt smickrande för Bush. Det tog Guiliani nån sekund att finna sig, men sedan visade det sig att den ökade arbetslösheten, det galloperande budgetunderskottet osv osv var ok eftersom Bush faktiskt slogs mot terrorn (!), och detta tog energi, kraft och pengar!

Hmmm, konstigt, jag trodde han slogs i Irak, på felaktiga grunder och en agenda som väl rimligtvis mår bäst av att trimmas på lite till innan den blir offentlig....



ps - ja kom hem från Washington för några timmar sedan, och jag gjorde ett par noteringar;

1. John L. Youngs Homeless shelter ligger ungefär 300m från capitolium. Måste kännas bra att kunna få ett direkt kvitto på hur ens politik fungerar.

2. Koyotoavtalet kostar ju tydligen för mycket pengar för Bush sponsorers smak. Måste kännas bra att ha den diskussionen i en stad som klorerar sitt vatten så jävligt att inte ens cola från McDonalds går att dricka...

visst ska man tänka på vart moore kommer i från, men det vi får se är saker som gw bush mörkat som fan med, bara det att han & hans far gör tunga affärer med bin ladens familj.
8 av dom 10 killarna i flygplanen som tog wtc var ifrån saudi, thalibanerna sitter i afganistan, det är väl självklart att vi invaderar Irak????? :va
trupperna som skickades till afganistan & skulle leta efter usama var på lite fel ställe, det tog 2 mån innan dom var i bergen där han höll till, & antalet som kom din var färre än antalet poliser i NYC.

jag tror världen blir ett lungnare ställe utan bush.... :fyllisar
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Vegas skrev:
min bestämda åsikt om politik är , den som ljuger bäst vinner!!!!

nu handlar det nog bara om vem som ser bäst ut som president tror jag, folk borde redan ha bestämmt sig nu, men det klart det är ju lite svårt
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Kan någon förklara varför mannen som vill exportera frihet till alla tycker att censur är en god idé?

Det enda realistiska är ju att de spärrat den för att få upp hastigheten på hemsidan, det lär ju knappast stå några superduperhemliga uppgifter där som gör gällande att plötsligt kan européer också rösta i US...

t-rex skrev:
GWB och Kina, mer gemensamt än bara dödsstraff?

Stabilt ledarskap... :hihi

korvgubbe skrev:
Republikanerna släpper tydligen heller inte in de europeiska valobservatörerna som är på plats i Florida...(in i partiets lokaler)

In i partiets lokaler har de väl inget att göra? Jag tycker iofs inte att de har att göra där öht, lika lite som jag vill ha en holländare att inspektera svenska vallokaler. Jag undrar hur fan de fick igenom den idén.

korvgubbe skrev:
Varför blir jag inte förvånad

För att du är en konspirationsteoretiker så klart. :lol

Vegas skrev:
hur var det nu, hitta han några massförstörelse vapen i Irak????

Nej, FN var ena riktiga nollor. De trodde hela tiden att Saddam gömde något.

Vegas skrev:
8 av dom 10 killarna i flygplanen som tog wtc var ifrån saudi, thalibanerna sitter i afganistan, det är väl självklart att vi invaderar Irak?????

Al Qaida hade sina träningsläger i Afghanistan, Talibanerna var en bonus. Irak var en missbedömning, vilket inte ändrar faktumet att det är skönt att Saddam är borta från makten.

Fan vad bra den där nya multi reply knappen är... :gnissla
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Det enda realistiska är ju att de spärrat den för att få upp hastigheten på hemsidan, det lär ju knappast stå några superduperhemliga uppgifter där som gör gällande att plötsligt kan européer också rösta i US...

Har han månne dåligt med stålar så att han inte kan köpa sig en riktig lina? Spärra alla utom jänkare är väl iofs förenligt med hans världssyn, så vem är förvånad.

Markus skrev:
In i partiets lokaler har de väl inget att göra? Jag tycker iofs inte att de har att göra där öht, lika lite som jag vill ha en holländare att inspektera svenska vallokaler. Jag undrar hur fan de fick igenom den idén.



...

Tja, vissa länder har problem med sin demokrati, och behöver valobservatörer. Vitryssland, vissa länder i asien, Usa... Irak antar jag.

Jag passade på att semestra ett par timmar och tittade lite på Smithesoniansamlingarna (fascinerande, lätt värt ett besök), där de hade en hel utställning om röstningsmaskiner, samtliga kasserade för att de inte funkade. Hur svårt kan det vara att ordna ett system som faktiskt fungerar?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Markus skrev:
Det enda realistiska är ju att de spärrat den för att få upp hastigheten på hemsidan, det lär ju knappast stå några superduperhemliga uppgifter där som gör gällande att plötsligt kan européer också rösta i US...
Är det verkligen den enda realistiska anledningen? John Kerrys kampanjsajt (www.johnkerry.com) går att nå från hela världen och jag kan inte märka några större hastighetsbrister på den sajten. Menar du att demokraterna har mer pengar till lastbalanserare, bandbredd och servrar än republikanerna?

Det måste vara lite trist för alla amerikanare i utlandet att inte kunna komma åt en av de två presidentkampanjsajterna..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Har han månne dåligt med stålar så att han inte kan köpa sig en riktig lina?

Det låter också otroligt, jag kan inte mycket om teknikaliteterna. Jag vet att t.ex. 12/9-2001 så låg samtliga svenska nyhetssajter nere, eller var uppe i reducerad form.

Jag tycker i alla fall att det är troligare än att det skulle finnas något superduperhemligt budskap som Européer inte får se så vi då skulle kunan förklara för alla dummisar som ska rösta att Bush har fel och att han då skulle förlora.

Varför tror du att det är på detta vis? Jag menar, varenda svensk tidning har ju en korrespondent i US som med lätthet kan kolla om det står något jättedummigt på den där sidan och kan sedan ladda ner hemsidan och maila över den på 2 minuter.


t-rex skrev:
Tja, vissa länder har problem med sin demokrati, och behöver valobservatörer. Vitryssland, vissa länder i asien, Usa... Irak antar jag.

Den där jämförelsen håller inte, och det tror jag du vet. Skulle du argumenterat lika dant om SC dömt till Gores fördel?

t-rex skrev:
Hur svårt kan det vara att ordna ett system som faktiskt fungerar?

Det borde inte vara svårt alls. Du vet förresten att i svenska valet 2002 så avslöjades (s) arbetare med valfusk i Stockholm? Du vet också att en del marginalpartier i Sverige lade ut valsedlar som sedan var "borta"?
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
sgtpepper skrev:
Är det verkligen den enda realistiska anledningen? ...

Hastighet är av vikt. Tänk dig själv vilka enorma mängder data som behövs för att på något konstigt sätt motivera GWBs politik så att det skall verka* trovärdigt.








*verka är nyckelordet här.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
sgtpepper skrev:
Det måste vara lite trist för alla amerikanare i utlandet att inte kunna komma åt en av de två presidentkampanjsajterna..

Ja, och det lär väl knappast gynna Bush? För övriga frågor, se mitt svar till Rex.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Det låter också otroligt, jag kan inte mycket om teknikaliteterna. Jag vet att t.ex. 12/9-2001 så låg samtliga svenska nyhetssajter nere, eller var uppe i reducerad form.

Jo. Alla på mitt kontor satt och svor över internet som var dött, och att man inte kunde komma fram någonstans för att veta vad som hänt.

Då kom en gammal tant ut och sa "ni får väl sätta på radion". Då kände jag mig inte som den mest intelligenta personen på hela planeten....


...


Markus skrev:
Varför tror du att det är på detta vis? Jag menar, varenda svensk tidning har ju en korrespondent i US som med lätthet kan kolla om det står något jättedummigt på den där sidan och kan sedan ladda ner hemsidan och maila över den på 2 minuter.

Jag vet, det är det som stör mig. Jag tror att det helt enkelt är ett uttryck för Bush uppfattning om omvärlden, dvs européer får inte rösta i Usa=då tar vi bort den för dem onödiga infon. Godtycklig censur helt enkelt.



Markus skrev:
Den där jämförelsen håller inte, och det tror jag du vet. Skulle du argumenterat lika dant om SC dömt till Gores fördel?

Tja, de har ju bedömt att de behöver valobservatörer iaf. Inga liknelser i övrigt. Varför skulle jag inte argumenterat på samma sätt? Detta har inget med SC att göra, enbart det faktum att Usa anser sig behöva oberoende valobservatörer. Som vitryssland tex.


Markus skrev:
Det borde inte vara svårt alls. Du vet förresten att i svenska valet 2002 så avslöjades (s) arbetare med valfusk i Stockholm? Du vet också att en del marginalpartier i Sverige lade ut valsedlar som sedan var "borta"?

Ja? Den dagen landet består av perfekta människor utan fel och brister flyttar jag. Det som hände är ju naturligtvis förkastligt, men vi har en bit kvar till kaoset som uppstod i Usa 2000. Vi får väl se om de löst det bättre den här gången.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top